s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:33

Friesmeisjee schreef:
"Henk" heeft zelf een vriendin, een buitenlandse vrouw die wel NL spreekt maar redelijk gebrekkig, zij heeft op een gegeven moment zijn gesprekken met mij gelezen en is hier (en terecht!) Heel boos om geworden op hem. Ik vind het sneu voor haar dat ze niet alles begrijpt, omdat het veel al plat geschreven is. Maar deze mevrouw zegt ook tegen hem zij is jou schatje he? Gisteravond heb ik hem voor de laatste keer gezegt dat ik dit niet wil, dat het niet kan. (Iets anders omschreven maar wil het nirt letterlijk neerzetten hier). Hierop andwoord hij in eerste instantie van wie dat niet mag, waarop ik weer andwoord dat het van mezelf komt. Vervolgens zegtie dat hij het niet meer snapt en het wel aan hem zal liggen, hierop app ik een mini uitleg dat het allemaal niet zo moeilijk te begrijpen is & het allemaal duidelijk genoeg is waarop hij zegt: jij maakt te veel in mijn los , dat weet jij ook wel , en dan word ik un bietje en dan is het weer zo wijdt dan floep ik er alles uit meid , ik weet ut verrekte goed maar ja !

Dus met ik weet het verrekte goed kan ik opmaken dat de boodschap in iedergeval binnen is gekomen toch?

Nee TS het is niet binnen gekomen, hij legt hierin de verantwoording gedeeltelijk bij jou neer: dat weet jij ook wel en maar ja. Hij bagatelliseert de boel en ziet echt niet de ernst van wat hij doet.

rien10

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:37

Niet appen met deze man. Hij blijft aan je trekken.
0,0 communiceren. Het is een eikel. Behandel hem dan ook maar als een eikel en blokkeer die zak.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:44

En heb je ook aangegeven dat je hem blokkeert als ie niet stopt of dat je naar de baas gaat met dit hele gesprek?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:45

Friesmeisjee schreef:
"Henk" heeft zelf een vriendin, een buitenlandse vrouw die wel NL spreekt maar redelijk gebrekkig, zij heeft op een gegeven moment zijn gesprekken met mij gelezen en is hier (en terecht!) Heel boos om geworden op hem. Ik vind het sneu voor haar dat ze niet alles begrijpt, omdat het veel al plat geschreven is. Maar deze mevrouw zegt ook tegen hem zij is jou schatje he? Gisteravond heb ik hem voor de laatste keer gezegt dat ik dit niet wil, dat het niet kan. (Iets anders omschreven maar wil het nirt letterlijk neerzetten hier). Hierop andwoord hij in eerste instantie van wie dat niet mag, waarop ik weer andwoord dat het van mezelf komt. Vervolgens zegtie dat hij het niet meer snapt en het wel aan hem zal liggen, hierop app ik een mini uitleg dat het allemaal niet zo moeilijk te begrijpen is & het allemaal duidelijk genoeg is waarop hij zegt: jij maakt te veel in mijn los , dat weet jij ook wel , en dan word ik un bietje en dan is het weer zo wijdt dan floep ik er alles uit meid , ik weet ut verrekte goed maar ja !

Dus met ik weet het verrekte goed kan ik opmaken dat de boodschap in iedergeval binnen is gekomen toch?

Je klinkt wel erg naïef :o

Tuurlijk is de boodschap binnen gekomen. Waarom app je überhaupt terug?

App al die ranzige appjes door naar zijn leidinggevende, of naar de groepsapp van alle collega’s, en draai de rollen om. Híj moet zich ongemakkelijk voelen en niet jij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:46

Ik begrijp echt niet dat je hem niet blokkeert, waarom zou je dat niet doen? Als hij je wat zakelijks te melden heeft, kan hij dat altijd via een wederzijdse collega doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:46

Niet “blokkeren als hij niet stopt”. Blokkeren! Punt.
En ook niet aangeven dat je gaat blokkeren. Gewoon blokkeren die hap.
Jullie zijn echt veel te beleefd tegen dit sneue type.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:52

Gewoon blokkeren. Deze man respecteert je niet, de boodschap is helemaal niet aangekomen. Deze man is verliefd op je.

Inderdaad je afstand nemen, op WhatsApp en op het werk. Geen cadeaus meer aannemen.

Met alle aandacht die jij nu geeft, privé en zakelijk, voed je zijn gevoelens.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:54

Je werkt met kerels dus stoute schoenen aan en hem aanspreken dat je hier niet van gediend bent, dat het een aardige collega is, meer niet.
Niet omheen draaien, gelijk aanpakken TS.
Ik heb een collega gehad die in de nachtdienst ongewenst aan mijn lijf zat, denk dat hij hem nu nog voelt op zijn neus. Hij heeft wel later zijn excuus aangeboden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:55

Ze heeft al gepraat. Dat werkt niet. Blokkeren die man. Op whatsapp en op de werkvloer en met de leidinggevende gaan praten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:59

MarcoBorsato schreef:
Gewoon blokkeren. Deze man respecteert je niet, de boodschap is helemaal niet aangekomen. Deze man is verliefd op je.

Inderdaad je afstand nemen, op WhatsApp en op het werk. Geen cadeaus meer aannemen.

Met alle aandacht die jij nu geeft, privé en zakelijk, voed je zijn gevoelens.

Dit denk ik ook... Hij probeert je in te pakken en zo te scoren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:01

Sorry niet gelezen.
Inderdaad rien10 en wat MB zegt, dan maar op de harde manier.

Edit, ik ben net wakker maar krijg hier toch plaatsvervangende neigingen van!
Wie denkt hij dat hij is!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 12-08-20 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:02

Ts, wat de rest zegt... Blokkeren en naar je werkgever stappen. Hij gaat het niet snappen tot je die stappen hebt gezet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:09

Friesmeisjee schreef:

"

Nee, juist niet. Door dat "maar ja" erachter aan zegt dat hij er niets aan kan doen. Dus de boodschap is niet goed binnengekomen.

Wees nu heel erg duidelijk naar hem. Echt doorpakken hoor! Dit is het moment daarvoor.

Hij probeert weer op je gemoed in te spelen. En hij probeert de oorzaak van zijn handelen bij jou neer te leggen, jij doet dat met hem. Trap er niet in!

Nu schrijf je over zijn vrouw die ervan weet. Toch is hij ermee doorgegaan! Dit is echt weird.
Daarnaast behandelt hij niet alleen jou slecht, maar ook zijn vrouw (die waarschijnlijk nogal afhankelijk van hem is). Henk is zo fout.

Hij is te ver gegaan en jij hebt hem zo ver laten gaan. Daarom: tot hier en niet verder!

Als hij nu niet per direct helemaal stopt, dan moet je er direct je werkgever bij betrekken (had ik al veel eerder gedaan). Ook als hij weer opnieuw begint. Die man is of verschrikkelijk hardleers, of hij is echt door je geobsedeerd. Voor jou welzijn en misschien ook veiligheid moet dit stoppen.

Henk, STOPPEN. NU. We hebben het vanaf nu ALLEEN nog over het WERK. Houd jij je daar niet aan, dan brengt in onze werkgever direct volledig op de hoogte van al jouw grensoverschrijdende gedrag. En Henk vergis je niet, daarvoor is de kleinste dubbelzinnigheid of toespeling op je ongewenste gedrag al voldoende. Het is nu voor eens en voor altijd helemaal afgelopen. En dat gaat NU in.

Alleen blokkeren vind ik een halfslachtige "oplossing". Ga de confrontatie aan. Stop deze viezerik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:12

En dan blokkeren en nooit meer hulp vragen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:13

Goof schreef:
Wat is je hele probleem met het blokkeren van die kerel? Hij is 'slechts' je collega he, je hebt geen enkele andere verplichting naar hem en al helemaal niet in je vrije tijd.

Nogmaals; wat is je hele probleem met het blokkeren van deze loser?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:14

Ik heb ook altijd tussen de mannen gewerkt en je moet direct en duidelijk zijn met zoiets, niet een klein beetje aardig blijven betreft dat gebied omdat je het rot vind voor hem.
Henk, ik wil geen apps meer, zeg hem dat ook maar echt in zijn gezicht.
ik wil geen kadootjes of wat ook. Ik wil je alleen spreken over werkgerelateerde dingen.
En bij devolgende app of wat ook ga ik naar de leidinggevende. Zo kan hij zelf nog kiezen hoe idioot hij is.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:15

Boras schreef:
Friesmeisjee schreef:

"

Nee, juist niet. Door dat "maar ja" erachter aan zegt dat hij er niets aan kan doen. Dus de boodschap is niet goed binnengekomen.

Wees nu heel erg duidelijk naar hem. Echt doorpakken hoor! Dit is het moment daarvoor.

Hij probeert weer op je gemoed in te spelen. En hij probeert de oorzaak van zijn handelen bij jou neer te leggen, jij doet dat met hem. Trap er niet in!

Nu schrijf je over zijn vrouw die ervan weet. Toch is hij ermee doorgegaan! Dit is echt weird.
Daarnaast behandelt hij niet alleen jou slecht, maar ook zijn vrouw (die waarschijnlijk nogal afhankelijk van hem is). Henk is zo fout.

Hij is te ver gegaan en jij hebt hem zo ver laten gaan. Daarom: tot hier en niet verder!

Als hij nu niet per direct helemaal stopt, dan moet je er direct je werkgever bij betrekken (had ik al veel eerder gedaan). Ook als hij weer opnieuw begint. Die man is of verschrikkelijk hardleers, of hij is echt door je geobsedeerd. Voor jou welzijn en misschien ook veiligheid moet dit stoppen.

Henk, STOPPEN. NU. We hebben het vanaf nu ALLEEN nog over het WERK. Houd jij je daar niet aan, dan brengt in onze werkgever direct volledig op de hoogte van al jouw grensoverschrijdende gedrag. En Henk vergis je niet, daarvoor is de kleinste dubbelzinnigheid of toespeling op je ongewenste gedrag al voldoende. Het is nu voor eens en voor altijd helemaal afgelopen. En dat gaat NU in.

Alleen blokkeren vind ik een halfslachtige "oplossing". Ga de confrontatie aan. Stop deze viezerik.

Dit gaat natuurlijk niet werken als hij zelfs door gaat als z'n vrouw er al vanaf weet. Dus gewoon rap hulp regelen bij de werkgever en blokkeren

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:23

Goof schreef:
Goof schreef:
Wat is je hele probleem met het blokkeren van die kerel? Hij is 'slechts' je collega he, je hebt geen enkele andere verplichting naar hem en al helemaal niet in je vrije tijd.

Nogmaals; wat is je hele probleem met het blokkeren van deze loser?

Ik snap het probleem (lees: de meest effectieve oplossing ervoor) ook niet zo hiervan?
Blokkeren en naar werkgever stappen. Niet appen, niks accepteren. Klaar.

Helemaal niet zo lastig, zeker als je in een mannenwereld werkt dan moeten zulken dingen niet zo’n groot obstakel voor je zijn.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:32

Om eerlijk te zijn vind ik álle opmerkingen te ver gaan. Ook die waarvan jij zegt ‘ik werk met mannen dus zulke opmerkingen moet je kunnen incasseren.’ Nee dus, mannen zijn geen ongeleide wilde projectielen die gedoogd meer kunnen zeggen omdat ze toevallen een ander geslachtsdeel hebben.

Jij hoeft helemaal níéts te incasseren, die mannen moeten zich gedragen. En deze man neemt jou totaal niet serieus, zelfs na 3 keer jouw grens aangeven neemt ie een loopje met je en ik vind dat zeer respectloos en onacceptabel. Hoe goed hij je ook mag helpen met het werk, dat mag onder geen enkel beding een goedkeuring zijn voor wat daar in zijn ogen tegenover staat.

Ik zou nog 1 keer heel duidelijk maken dat je dit niet accepteert en anders inderdaad naar je leidinggevende stappen. En dan niet alleen met de berichtjes die hij stuurt maar ook met de opmerkingen op de werkvloer.

Overigens denk ik niet dat hij verliefd is op je, dit lijkt meer een ego strelen kwestie te zijn of z’n jeweetwel achterna lopen.
Laatst bijgewerkt door Mallow op 12-08-20 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:35

Nog een keer? Na zeker al 4x niet luisteren? Als ik 4x niet luisterde naar m'n ouders kon ik een draai om m'n oren krijgen.
Dat mag hij nu ook imo. Dus naar de baas. Deze man gaat gewoon niet luisteren naar TS, want hij dit doet al zolang en "het is haar schuld,want zij maakt die gevoelens los bij hem"
Laatst bijgewerkt door NoTwixLeft op 12-08-20 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:35

Wat denk je dat een vent zou doen als hem iets niet aanstaat? Die zeggen het recht voor zijn raap! BAM!
Nu reageer jij op een manier zoals wij vrouwen zo vaak doen, veel te vriendelijk en zelfs begrijpend.
Hij legt zelfs de schuld bij jou neer, hij kan er niets aan doen want jij roept dit bij hem op......
Walgelijke kerel. Kom op meid!!! Maak ons trots en roep hem ter verantwoording waar de collega's bij zijn en noem terloops dan nog even, "wat zouden jullie ervan vinden als dit je vrouw, dochter, zus of moeder overkomt?"
Eerlijk gezegd, mijn vent was al langs gekomen en had hem al lang even de waarheid verteld.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:36

Jij bent niet duidelijk genoeg maak ik uit je laatste bericht op. Je zegt eerst dat je niet wilt en dan dat het niet kan. Waarop hij wil weten waarom het niet kan. (Hij voelt daar een opening) Misschien denkt hij wel dat jij het vanwege het leeftijdsverschil niet kan en dat is iets anders als dat je het niet wilt hebben. Ook vind je het grappig dat jullie collega's jou zijn vriendin noemen, allemaal dubbele reacties die voor hem dus niet te pijlen zijn. Ga hier niet zelf mee verder, maar ga naar je baas. Je zou zelf nog een appje kunnen sturen en wees duidelijk zeg dat hij nu moet stoppen omdat je je sexueel geïntimideerd voelt, verder behoeft deze korte zin geen uitleg. Verder als collega's er weer over beginnen, aangeven dat je dit niet leuk vind en wil dat dit per direct stopt. Ook deze duidelijke zin heeft geen verdere uitleg nodig. Wees kort en duidelijk in alles wat er gebeurd en hem 'hoop' kan geven. En ga vooral vandaag nog naar je baas!
Laten we voorop stellen dat die vent gewoon moet stoppen! Nee is nee en niet misschien stiekem toch ja

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:47

Ik denk ook dat je te begripvol bent naar hem en teveel uitgaat van het goede. In dit geval IS zijn gedrag niet goed. Hij gaat te ver, klaar. En dat mag (nee, moet) je hem ook echt zeggen.
1 sterke zin kan daar prima een eind aanmaken, of dat nou over whatsapp is of face-to-face. Er zijn hier al veel voorbeelden van voorbij gekomen.

En dat collega's je zijn vriendin noemen, vind je dat ook ECHT grappig of denk je diep van binnen toch ook ergens euhm maar dat is niet de bedoeling? Spontaan, joviaal, beetje sarcastisch zijn en reageren in een mannenwereld als vrouw is toch vaak een soort maskertje om jezelf maar staande te houden tussen die mannen. Tenminste, dat was het bij mij wel toen ik 21 was, net van school af kwam en ook in een echt mannenbedrijf terecht kwam. En het paste me wel hoor, daar niet van, heb er ook een superleuke tijd gehad, maar ik heb wel veel momenten gehad dat ik dacht ok nu moet ik oppassen met wat ik doe of zeg want anders wordt dat echt verkeerd opgepakt. Gelukkig nooit zoiets heftigs meegemaakt als jij, maar wel voorbeelden gezien van collega's (dames) die niet langer dan een half jaar bleven omdat ze er oftewel niet tegen konden oftewel ook zoiets als jij meemaakten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:48

Precies margee, daar zit het probleem.
Dat soort mannen begrijpt aardige er omheen draaien niet.
Gewoon Bam! Henk, je stopt hier nu mee. Alleen nog maar werkgerelateerde berichten zonder schatje enz.
Zo niet ga ik naar de leidinggevende.
Einde discussie.

De meeste mannen onderling praten ook veel directer, dan dat gedraai van de meeste vrouwen.

Waarom nog die ene kans? Omdat er steeds die misschien toch in die berichten heeft gezeten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:50

Friesmeisjee schreef:

Jij maakt teveel in hem los?
Ts, deze collega is stapel op je en denkt volgens mij ook dat jij hem stiekem ook wilt! Waarschijnlijk denkt hij ook dat je "hard to get" speelt.
Daar komt echt geen boodschap van je binnen hoor.

Voor alle partijen beter om meer afstand te nemen. Ga naar je baaslast de app zien, Geef aan niet direct meer samen met hem aan de machine te werken en blokkeer hem op je app.