Uniek relatiegeschenk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Re: Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 00:55

Wij hebben pas een grote gevulde glazen snoeppot gekregen op het werk. Het logo van het bedrijf is er subtiel in afgedrukt. Doordat het subtiel is blijft hij zeker in gebruik en het snoep wordt door de hele afdeling gewaardeerd.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:16

Wij hebben in ons kerstpakket een mok gehad die warmte een afbeelding/foto weer geeft. Misschien is dat leuk/origineel?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:33

Een paraplu of sokken vind ik het handigst wat ik gelezen heb. Gebruikt iedereen en kan me niet indenken dat je een paraplu of sokken weg zou doen

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:57

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 05:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:53

Een fijne ijskrabber met handschoen voor de auto. (die van mij heb ik al 10 jaar, is ook een relatiegeschenk met logo :+)
Kurkentrekker.
Flesopener.
Lucifers.
Een goede, grote mok.
Goede opvouwbare tassen.

Bij alles is kwaliteit key. Troep gaat meteen weg, iets goeds gebruiken mensen jarenlang. En hoe het brein dan werkt is toch vaak;
Oh bedrijf X geeft troep, dus nemen het niet zo nauw met de kwaliteit.
Maar bedrijf Y geeft iets goeds, die besteden overal aandacht aan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:55

Mokken heb ik nou niets mee. Mijn kast staat vol en ik gebruik ze niet. Die gaan bij mij dus weg.

Ik was erg blij met een dopper. Maar de opvouwbare tas vind ik ook een leuk idee! Zeker indien formaat boodschappentas die je dus elke week bij de boodschappen kan gebruiken (dus geen megagrote zak, maar eentje die je eenvoudig in je handtas kan stoppen), wel een beetje kwaliteit.
Maar ook, hoe simpel en afgezaagd het ook is, pennen. Zeker als ze een beetje fijn schrijven.

Snoeppotten voor op het werk doen het ook goed. De pot blijft vaak staan en wordt weer gevuld.
We hebben ooit van een bedrijf een snoeppot gehad waarbij de snoepjes voorzien waren van het logo. Dat was erg origineel!

Sokken moet je maar net passen.

Doen jullie veel overheid? Let dan op de waarde, een pen mag nog wel geaccepteerd worden, maar een dopper wordt alweer lastig. Klinkt lastig maar ik moet heel veel afwijzen omdat ik het simpelweg niet kan accepteren.
Mijn dopper heb ik gekregen omdat ik hielp bij de hippiade, dat was privé en is geen probleem, maar als ik hem zakelijk had gekregen dan had ik geweigerd.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:29

Notitieblokjes blijven hier ook liggen, maar een (goede/fijne) pen word wel gewaardeerd.

Een big-shopper vind ik ook fijn, we hebben er hier 2 van sprayfo(kalvermelk), maar die vind ik gewoon ook énorm mooi(en stevig, en juiste formaat) https://www.uts-tragetaschen.de/materia ... e-sprayfo/

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:41

en wat van een kadobon?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:37

Zo’n klein opvouwbaar boodschappentasje met jullie logo? Ik heb altijd zo’n ding in mijn handtas voor als ik onverwacht toch de super induik op weg naar huis. Ideaal!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:39

Wat is je budget? Ik heb lang bij een bioscoop gewerkt als account manager en wij verkochten bioscooptickets aan zwaar gereduceerde prijzen (€8,90 ipv €13-14) voor bedrijven. Veel van onze klanten kochten ze als bedankje of relatiegeschenk voor werknemers en leveranciers. Als je ze in grote aantallen (10+ stuks per keer) koopt, kan je vaak een erg mooie prijs krijgen als bedrijf. En je geeft de klanten ook de flexibiliteit dat ze zelf kunnen kiezen waar, wanneer en naar welke film ze gaan. :)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:06

Tja, als je echt op wilt vallen, dan moet je eigenlijk iets unieks hebben wat niet al kant-en-klaar aangeboden wordt. Powerbanks, paraplu's, stressballen, enzovoorts: daar hebben bedrijven er al honderden van gezien, alleen steeds met een ander bedrijfsopdrukje erop. Bovendien is dat spul leuk voor 'het personeel' om te krijgen, maar aan wie ga jij dat geschenk geven? Waarschijnlijk aan die ene persoon die contactpersoon was. Dan heeft hij óf zijn 10de Dopper, óf hij heeft er weer eentje om weg te geven aan iemand van zijn bedrijf die er in de vorige rondes nog geen gekregen had :+
Het is allemaal leuk spul, maar het valt niet op en voegt niet écht iets toe.

Beetje meedenkend:
Iets uit een serie ('spaar ze allemaal', 'maak je set compleet') kan heel leuk zijn voor de terugkerende klanten. Zo kwam mijn vader vroeger eens thuis van een bijeenkomst met iets in Delfts blauw. Jaar erop weer, maar dan een ander ding (vaasje, kannetje, etc.). Vind het nog steeds een leuk en uniek idee.

Iets waar iedereen op kantoor van kan genieten. Een mooi ontworpen grote kalender bijvoorbeeld.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:12

Niet iets wat je kunt bewaren, maar wel (vrij) uniek en daardoor opvallend: een appel bedrukt met logo. Even plaatje van Google geplukt:

Afbeelding

[edit] Ik vind 'prullaria' weggeven eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Het meeste valt toch in de categorie 'goedbedoelde rotzooi' en wordt al snel weggegooid. Zonde. Ik kan het eigenlijk alleen maar waarderen als een bedrijf vanuit duurzaamheidsoogpunt bewust de keuze maakt om géén relatiegeschenken weg te geven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:48

Of dat ze juist een percentage van hun omzet doneren aan goede doelen en daarover communiceren ipv een geschenk :j

Die appels hadden we op het werk. Toch ook al vrij afgezaagd voor mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:53

Dat vind ik dan weer echt veren in je eigen r**t steken als je daarover communiceert. :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:54

Sja anderzijds is het vaak ook een manier om mensen een goed doel te leren kennen.

De warmste week vind ik wel vaak zo’n toontje hebben overigens. Maar ik snap niet wat er mis is om als bedrijf goede doelen te steunen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:00

Er is niks mis met ze steunen. In tegendeel, ga er voor! Maar het door de strot van je "relaties" rammen ter vervanging van een relatie geschenk a la "kijk eens wat wij steunen" vind ik dan niet anders dan die warmste week. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:01

Ok van die zure klanten heb je altijd :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:03

:roll: Tuurlijk een andere mening is meteen zuur. :(:)
Ik denk dat de meeste bedrijven het meeste zijn met een goede pen en een blocnote... Originaliteit is leuk maar na 100 originele prularia ga je weer snakken naar iets dat je kan gebruiken denk ik.
Ik heb een paar hele fijne pennen liggen die ik bij bestellingen gekregen heb. Dat vind ik nog steeds de fijnste cadeau's tenzij je iets van "product" extra kan geven. (bv paardensnoepjes bij een bestelling van voer of zoals bv Pharmahorse doet dat je X gr supplement naar keuze gratis krijgt bij een bestelling om maar even snel een voorbeeld te noemen maar dat is in deze situatie niet echt mogelijk.)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:19

Persoonlijk heb ik liever een goede prijs :D

Het doel van een dergelijk geschenkje is het bedrijf onder aandacht te houden elke keer als de ontvanger het geschenkje bekijkt of gebruikt, schenken aan een goed doel is een goed streven, maar het doel wordt dan niet bereikt.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:33

Ayasha schreef:
:roll: Tuurlijk een andere mening is meteen zuur. :(:)
Ik denk dat de meeste bedrijven het meeste zijn met een goede pen en een blocnote... Originaliteit is leuk maar na 100 originele prularia ga je weer snakken naar iets dat je kan gebruiken denk ik.
Ik heb een paar hele fijne pennen liggen die ik bij bestellingen gekregen heb. Dat vind ik nog steeds de fijnste cadeau's tenzij je iets van "product" extra kan geven. (bv paardensnoepjes bij een bestelling van voer of zoals bv Pharmahorse doet dat je X gr supplement naar keuze gratis krijgt bij een bestelling om maar even snel een voorbeeld te noemen maar dat is in deze situatie niet echt mogelijk.)

Ik ben het wel met je eens mbt goede doelen :D. Ook niet iedereen vindt alle doelen altijd maar geweldig, dus dat kan ook weer voor meningen zorgen.
Ik vind het ook heel lastig leuke geschenken te verzinnen, maar blijf ook eigenlijk bij goede pennen en blocnotes. Dat gebruik ik altijd wel. Ligt wel aan je type bedrijf, maar lokale producten vind ik ook altijd leuk, ook al lust ik niet altijd alles qua kaasjes of zo. Eet mijn vriend dan wel weer op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:40

Idd, doe maar wat van de prijs af!
Blocnotes zou ik niet doen, krijg je er al zoveel van en worden steeds minder gebruikt.
Wat al eerder genoemd werd, wat is de boodschap die je er mee wilt afgeven?
Voor mij geldt dat ik na een dag congres meestal afgedraaid ben, dus dan is iets om te relaxen wel even welkom. Dat is een thema waar je best wat mee kunt...

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 13:49

Ik heb heel veel aan het topic :) Heb nu wat verschillende geschenken uitgewerkt m.b.t. bedrukking en prijs. De variatie is erg groot, en keuze is reuze maar het gaat wel wat worden. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:04

Ik heb een keer een puddingschaaltje gekregen met logo.Word elke dag gebruikt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:19

In deze thuiswerk tijd: een muismat met polssteun? Of een ander laptop-hulpmiddel. Hangt ook van je klant af natuurlijk.

Zou sowieso een aantal dingetjes in de kast hebben en per klant kijken wat diegene het meest zal waarderen.

Zou ook iets als een flesje wijn niet per se afschrijven. Of de klant nu een tijdelijke herinnering heeft of een potentieel permanente herinnering die in de praktijk in de prullenbak belandt... dan zou ik voor eht eerste gaan :=