Onderzoek naar een mogelijk veganistisch probiotica drankje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:50

Ik weet niet of je hier echt je inkomen uit wil halen of meer hobbymatig, maar denk je dat dit reëel is qua productiehoeveelheden, minimale bestelhoeveelheden van ingrediënten en verpakkingen, distributie en shelf life?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:58

_San87_ schreef:
SusanH schreef:
Veganisten kunnen toch al pro biotica innemen in de vorm van oa tabletten? Wat zou een drankje dan toevoegen? Wat mij tegen staat in al die drankjes is dat ze boordevol suiker zitten.

En dat ze allechristus duur zijn.

En dat pro biotica je soms juist doodziek kan maken in plaats van gezonder. Het kan soms bijdragen aan kanker. En dat het voor de gemiddelde leek erg moeilijk is om daar wegwijs in te worden.

Dat is mij bijgebleven na het lezen van een artikel van eerder dit jaar in de Volkskrant. Daarin werd door wetenschappers gezegd dat pro biotica niet altijd zo onschuldig zijn als iedereen denkt.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/on ... gle.com%2F

Dus ja, ik zou productveiligheid heel zwaar laten meewegen.

Mungbean

Re: Onderzoek naar een mogelijk veganistisch probiotica drankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:09

Mijn broer werd heel naar van yakult, heel raar duizelig. Je moet goed opletten dat je geen ongefundeerde claims maakt want dat kan je duur komen te staan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:11

SusanH schreef:
Yunomi dat is niet voor ieder lichaam zo helaas. Anders zou ik een hoop dingen wel kunnen eten die ik nu moet laten staan.

Liselot, voor mij werkt dat dus niet zo.

Wat niet? Suikers afbreken gebeurd in je lijf toch echt op dezelfde manier, wat de bron van de suikers is is niet bekangrijk. Het enige verschil is tussen de enkelvoudige en meervoudige (en n dus complexe) suikers. Die laatste breken langzamer af en zullen ook veel minder pieken en dalen geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:15

Ik heb een intolerantie voor geraffineerde suiker. Dus mijn lichaam reageert er anders op.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:30

SusanH schreef:
Ik heb een intolerantie voor geraffineerde suiker. Dus mijn lichaam reageert er anders op.

Huh? Dus als je diezelfde bietensuiker eet maar dan zonder dat een deel van de bietenbestanddelen eruit zijn gewassen, dan is het voor je lichaam geen probleem? Bijzonder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:45

Gaat wel erg off topic zo maar hier wordt het duidelijk uitgelegd: https://www.dietcetera.nl/intoleranties ... olerantie/. En voor mensen die denken dat ik het zelf verzin, het is vastgesteld en gediagnosticeerd door een arts.

Klachten die genoemd staan op die site in de link heb ik ook als ik geraffineerde suiker binnen krijg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:50

Dat is inderdaad dus een intolerantie tegen complexe suikers tov enkelvoudige suikers (volgens de link).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:31

Ja zoiets. Geen idee hoe het wetenschappelijk zit. Ik merk alleen de effecten als het per ongeluk toch fout gaat. Al komt dat na ruim 20 jaar ervaring bijna niet meer voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:07

SusanH schreef:
Ja zoiets. Geen idee hoe het wetenschappelijk zit. Ik merk alleen de effecten als het per ongeluk toch fout gaat. Al komt dat na ruim 20 jaar ervaring bijna niet meer voor.

Is wetenschappelijk niet zo ingewikkeld hoor, je mist waarschijnlijk gewoon een enzym die het meervoudige suiker kan verwerken :)

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:34

De stevia en zoetstof hype zijn voor mij juist een ramp. Ik kan daar niet tegen waardoor er steeds meer dingen wegvallen. Alleen de simpele suiker biet vooral gaat het beste

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:34

Daar bestaat toch al Kombucha voor?

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 16:38

Matheno schreef:

Dat is eerder een soort van gefermenteerde thee. Dat is toch anders dan het drankje wat ik bedoel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:02

Suzanne F. schreef:
Matheno schreef:

Dat is eerder een soort van gefermenteerde thee. Dat is toch anders dan het drankje wat ik bedoel.

Ah OK. Ik dacht: dat is ook een drankje vol goede darmbacteriën en geschikt voor vegans.