Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

love_western schreef:Mellow schreef:Nu in deze tijd zeg ik niet doen. Er is een "chauffeursoverschot" en het transport is op het moment ook meer terug gelopen. Vergis je niet in het fysieke deel. Ook al hoef je zelf niet te laden en te lossen. Het in en uit stappen,en ook het rijden zelf.
Chauffeursoverschot? Ik zie allemaal bedrijven hier (en social media) die al hele poos opzoek zijn naar chauffeurs.

Eeffjjuuhh schreef:Ik wil graag vrachtwagen chauffeur worden.
Ik heb alleen mijn B rijbewijs, dus verder eigenlijk niks. Zwaar tillen, dat word hem niet, maar de hele dag rijden, dat gaat me al wel goed af in een personenauto. Ik heb 1 van de lichtste vormen van MS, en dat is al een aantal jaren stabiel door mijn medicatie die ik gebruik.
Ik zou gewoon graag de weg op willen, maar schakelen zou geen probleem zijn.
Maisie schreef:Hoe staat het er nu voor TS?
Ik zit met hetzelfde.
Maar ik heb mij aangemeld bij een uitzendburo die de opleiding voor mij gaan betalen (grotendeels)
Ik heb nu de intake test gedaan en dan moet ik nu horen of ik mag starten met de opleiding.
Dit zou dan CE zijn en code 95. Ik heb nu BE maar ik vind het best spannend.
Doel is om daarna mijn tijd vol te maken bij het uitzendburo zodat ik daar geen schuld heb en dan te kijken of ik het echt wat vind of niet. Zo niet dan heb ik iig mijn rijbewijzen.
Maisie schreef:Hoe staat het er nu voor TS?
Ik zit met hetzelfde.
Maar ik heb mij aangemeld bij een uitzendburo die de opleiding voor mij gaan betalen (grotendeels)
Ik heb nu de intake test gedaan en dan moet ik nu horen of ik mag starten met de opleiding.
Dit zou dan CE zijn en code 95. Ik heb nu BE maar ik vind het best spannend.
Doel is om daarna mijn tijd vol te maken bij het uitzendburo zodat ik daar geen schuld heb en dan te kijken of ik het echt wat vind of niet. Zo niet dan heb ik iig mijn rijbewijzen.
Eeffjjuuhh schreef:Ik ga het zelf halen. Ik heb in principe voor een nieuwe lens gespaard voor een camera, maar dat geld gebruik ik nu voor het rijbewijs. Omdat ik ook niet zo ster ben in leren en ik de combinatie van leren en werken denk ik niet zo goed ga trekken met die tijden en nu heb ik wat makkelijkere tijden daarvoor.
Citaat:gewoon chauffeusse worden, het mooiste wat er is....
Ik rijd via een transport bedrijf Kruidvat filiallen bevoorraden, mega smal soms maar het rijden is zo leuk!
kijk wel even welke sector je in wilt gaan, distributie, stukgoed, adr....
_Annemiek schreef:gewoon chauffeusse worden, het mooiste wat er is....
Ik rijd via een transport bedrijf Kruidvat filiallen bevoorraden, mega smal soms maar het rijden is zo leuk!
Als je vragen hebt mag je me altijd berichten.
C+CE.
Succes dames!
ikke schreef:_Annemiek schreef:gewoon chauffeusse worden, het mooiste wat er is....
C+CE.
Succes dames!
Het is heel mooi om met een vrachtwagen te rijden maar ben eens eerlijk; breng jij 4,5k per maand binnen tegen 178 uur werk?
Beetje goede software-engineer op HBO niveau verdient dat moeiteloos.
Maisie schreef:Citaat:gewoon chauffeusse worden, het mooiste wat er is....
Kijk dat geeft hoop![]()
Het idee had ik wel wat langer in mijn hoofd. Maar nu het bij mijn huidige werkgever wat minder is met werk ben ik er toch serieus mee aan de slag gegaan. Ik wil wel proberen te blijven werken omdat ze mij via het uitzendburo geen werk kunnen aanbieden tijdens de opleiding.
Ik heb alleen maar administratieve functies gedaan maar besloten nu de sprong te wagen. En mocht het niets zijn dan kan ik altijd nog terug naar kantoor.
Vraagje hoe lang zijn jullie bezig geweest voordat je alle examens had gedaan (3,4,5 maanden?) dus theorie en C + E en code 95.
ikke schreef:_Annemiek schreef:gewoon chauffeusse worden, het mooiste wat er is....
C+CE.
Succes dames!
Het is heel mooi om met een vrachtwagen te rijden maar ben eens eerlijk; breng jij 4,5k per maand binnen tegen 178 uur werk?
Beetje goede software-engineer op HBO niveau verdient dat moeiteloos.