Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ceffyl schreef:Ik leef met je mee, het is zo lastig als je de kans niet gegund wordt terwijl je weet dat je het kan. Kun je niet met je leidinggevende afspraken maken en een plan opstellen om er toch te komen. Dat je die en die cursus blogt en dan binnen twee jaar doorgroeit ofzo?
moonsparkle schreef:MyHorseGirl schreef:Mijn moeder is recent bezig geweest met het opzetten van het traject zij-instromers binnen de GGZ. Dit voor mensen (jong, ook oud) die vanuit een compleet andere richting komen, maar interesse hebben in de GGZ. Wellicht is dit iets voor jou?
Mag ik daar meer informatie over?
Ceffyl schreef:Ik heb een achtergrond in de marketing en communicatie. Vind delen daarvan wel leuk, zoals projectmatig werken enzo. Maar de keiharde targets, nooit stilstaan bij successen maar altijd maar doorgaan, dat sloopt me.
Wat ik wil... ik weet het gewoon niet. Ik werk graag met mensen. Mensen praten ook altijd makkelijk met me over problemen e.d. Ik ben sociaal, kan hard aanpakken en ben ook wel graag fysiek in de weer. Maar ik wil wel mijn hersenen gebruiken. Ja wat ga je dan doen? Er sluiten vast talloze banen aan op mijn wensen en talenten, maar hoe vind ik ze en hoe kwalificeer ik mij ervoor?
Shalimar schreef:Ik heb het niet allemaal gelezen, maar is werken bij de overheid niks voor jou? Minder targets dan commercieel, wel doelgericht en maatschappelijk bezig zijn, ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden binnen de verschillende rijksonderdelen/departementen, veel mogelijkheden tot bijscholing en een stabiele werkgever met doorgaans fijn salaris.
Isabel schreef:Ceffyl schreef:Ik heb een achtergrond in de marketing en communicatie. Vind delen daarvan wel leuk, zoals projectmatig werken enzo. Maar de keiharde targets, nooit stilstaan bij successen maar altijd maar doorgaan, dat sloopt me.
Wat ik wil... ik weet het gewoon niet. Ik werk graag met mensen. Mensen praten ook altijd makkelijk met me over problemen e.d. Ik ben sociaal, kan hard aanpakken en ben ook wel graag fysiek in de weer. Maar ik wil wel mijn hersenen gebruiken. Ja wat ga je dan doen? Er sluiten vast talloze banen aan op mijn wensen en talenten, maar hoe vind ik ze en hoe kwalificeer ik mij ervoor?
Apothekersassistente! Covert echt alles wat je nu noemt; bezig met mensen, soms flink aanpoten, continu bezig zijn met je hersenen. Werken/ leren is ook mogelijk! Succes
als je het werk doet en het is heel anders dan hoe ik het zie, zeg het me heel graag.
Uiteindelijk heb ik voor dat laatste gekozen. Was superleuk werk maar na 1,5 jaar begon het weer te kriebelen. Omdat het een grote organisatie is waren er genoeg kansen tot doorgroei. Inmiddels werk ik al 8 jaar in mijn huidige functie waarvoor mijn werkgever de post hbo opleiding heeft betaald en geef ik o.a nu les aan mensen die mijn beroep willen uitoefenen. De targets zijn soms hoger dan in de reclame maar het voelt minder drukkend omdat je mensen op weg helpt, het sociale aspect ipv de dikke bmw verdienen voor de baas.
Suzanne F. schreef:Shalimar schreef:Ik heb het niet allemaal gelezen, maar is werken bij de overheid niks voor jou? Minder targets dan commercieel, wel doelgericht en maatschappelijk bezig zijn, ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden binnen de verschillende rijksonderdelen/departementen, veel mogelijkheden tot bijscholing en een stabiele werkgever met doorgaans fijn salaris.
Klopt. Of Semi-overheid. Geldt dit ook voor.
ik hoop écht zo dat ik het nu gevonden heb. Elke keer de stress, de buikpijn, verdriet.