Ik blijf erbij, je bent dan misschien ipv 2 dagen, 3 dagen thuis, maar je blijft tenminste niet zomaar weg. Misschien hangt het ook beetje van je werk omgeving af, maar ik zie bij ons echt wel verzuim waar ik mijn eigen idee bij heb
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joy_Mennings schreef:Bedankt voor alle antwoorden. Ookal gaat het nu niet echt meer over mijn vraag hahah.
Ik heb nog 1 laatste vraag. Wat moet er precies in het briefje staan, mocht ik deze in Nederland moeten gaan halen?
Wil je thuis blijven moet je sowieso naar de dokter. Het is geen kwestie van alleen "even een belletje doen".
Ik denk dat dat juist de drempel verhoogd om thuis te blijven omdat je je belabberd voelt van een kater om maar even wat te noemen.
Het is makkelijker bellen naar je werk en zeggen dat je je hondsberoerd voelt op zo'n moment dan datzelfde verhaaltje aan een dokter te proberen verkopen.
Ayasha schreef:Joy_Mennings schreef:Bedankt voor alle antwoorden. Ookal gaat het nu niet echt meer over mijn vraag hahah.
Ik heb nog 1 laatste vraag. Wat moet er precies in het briefje staan, mocht ik deze in Nederland moeten gaan halen?
Wat ik me eigenlijk af vraag TS. Het lijkt me dat jouw unief bij uitstek degene is die je correct kan antwoorden op al deze vragen. Waarom heb je geen mailtje gedaan naar hen?
Varekaj schreef:Ik denk dat als we niet standaard een briefje moesten bezorgen in België dat de bedrijfsartsen dan overuren zouden draaien. Wees maar zeker dat je er dan telkens eentje op de stoep hebt staan. Want anders kan ik zo een hoop mensen bedenken die er lekker mee aan de gang zouden gaan voor extra vakantie...
Zelfs met attest van je huisarts kan je die trouwens op bezoek krijgen. Heeft de HA je 10 dagen en de bedrijfsarts zegt "je kan terug na 7" dan moet je ook terug na 7 dagen. Tenzij je het aanvecht.
Ayasha schreef:Ik denk dat dat juist de drempel verhoogd om thuis te blijven omdat je je belabberd voelt van een kater om maar even wat te noemen.Het is makkelijker bellen naar je werk en zeggen dat je je hondsberoerd voelt op zo'n moment dan datzelfde verhaaltje aan een dokter te proberen verkopen.
Tenminste dat is mijn ervaring in een bedrijf waar NL en BE gemengd zitten. Ibbel schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat dat juist de drempel verhoogd om thuis te blijven omdat je je belabberd voelt van een kater om maar even wat te noemen.Het is makkelijker bellen naar je werk en zeggen dat je je hondsberoerd voelt op zo'n moment dan datzelfde verhaaltje aan een dokter te proberen verkopen.
Heeft je werkgever iets aan je als je met een barstende koppijn en om de haverklap kotsend op je werk verschijnt?
k_m schreef:Nee, maar als je dat hebt is het toch ook misschien niet slecht om naar de dokter te gaan!
verootjoo schreef:k_m schreef:Nee, maar als je dat hebt is het toch ook misschien niet slecht om naar de dokter te gaan!
Hoezo? Wat moet die dokter zeggen of doen behalve adviseren: rustig aan doen en wachten tot het over is?
Ga jij echt met alles naar de HA?
Als ik een kotsvirus heb kan ik zelf ook wel verzinnen dat het noro of Rota is en het enige dat helpt is wachten tot het over is.
verootjoo schreef:k_m schreef:Nee, maar als je dat hebt is het toch ook misschien niet slecht om naar de dokter te gaan!
Hoezo? Wat moet die dokter zeggen of doen behalve adviseren: rustig aan doen en wachten tot het over is?
Ga jij echt met alles naar de HA?
Als ik een kotsvirus heb kan ik zelf ook wel verzinnen dat het noro of Rota is en het enige dat helpt is wachten tot het over is.
Kmbrly schreef:Jep , je krijgt er wel van terug maar toch.
Je geeft op dat moment dat geld af. Letterlijk voor dat briefje en hebben ze je nog niet eens aangeraakt.
Joy_Mennings schreef:Maar wat zou je dan aanraden om te doen?
(grapje)