Over gedoe met werkgevers gesproken....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ricie schreef:Maar het gaat er inderdaad om, zoals veel van jullie al zeggen. Volgens mijn gevoel is het ook zo dat het gewoon in mijn loonstrook opgenomen moet zijn etc. Want naar mijn inziens gaat zo ook mijn belasting aangifte etc niet kloppen. Omdat dat dan over geld gaat dat ik nooit gehad heb.
Palmera schreef:Echt TS, ik sta perplex. En als ik jouw werkgever was mag je maar hopen dat ik dit topic nooit tegenkom.
Over gedoe met werkgevers gesproken....
Maar hier kan een vakbond net zo goed nuttig zijn. Brainless schreef:Ibbel schreef:Maar je moet het ding wel betalen uiteraard en dan is gewoon aftrekken van je loon een vrij logische manier, zeker als het al een tijdje geleden is en je baas nog steeds op z'n centen wacht (want het was van een tijdje geleden volgens TS).
Hij mag een privé aankoop zonder afspraken daarover niet verrekenen met het loon.
Als hij dat wel wil doen, moet het bedrag ook op de loonstrook staan.
Pipodipo schreef:Maar dan moet het voorschot toch ook een keer op de loonstrook gestaan hebben? Anders kom je aan het eind van het jaar niet goed uit.
Brainless schreef:Polly schreef:Hoe lang wacht de werkgever al op het geld?
Kan me zo voorstellen dat als het al ff duurt dat die het uiteindelijk ook wel geloofd.
Dat zou kunnen... maar dan nog moet het ingehouden geld op de loonstrook vermeld worden.
Anders heeft TS geen bewijs dat ze het terugbetaald heeft.
cissy schreef:Brainless schreef:Dat zou kunnen... maar dan nog moet het ingehouden geld op de loonstrook vermeld worden.
Anders heeft TS geen bewijs dat ze het terugbetaald heeft.
Heeft TS dan andersom wel een bewijs dat ze de spullen gehad heeft?
Hutcherson schreef:Als je niet meer wilt werken voor deze baas (want wat ik lees ben je niet heel blij met je werkgever) zoek je toch een andere baan?
Je hebt gelijk: je hoort uitbetaald te krijgen wat er onder de streep overblijft. Ook als er iets wordt ingehouden op je loon hoort dit erop te staan. Als dit nu het enige was wat er mis ging zou ik zeggen los het op maar er gaat meer mis.
janderegelaa schreef:Hutcherson schreef:Als je niet meer wilt werken voor deze baas (want wat ik lees ben je niet heel blij met je werkgever) zoek je toch een andere baan?
Je hebt gelijk: je hoort uitbetaald te krijgen wat er onder de streep overblijft. Ook als er iets wordt ingehouden op je loon hoort dit erop te staan. Als dit nu het enige was wat er mis ging zou ik zeggen los het op maar er gaat meer mis.
Dat gaat alleen op als hij het geld dat hij een keer ergens voor gehad heeft óók extra op de loonstrook gestaan heeft. En ik gok dat dat niet zo is.
Karl66 schreef:Het is te vergelijken met een voorschot op je loon (in dit geval niet in geld maar goederen of diensten) Dat voorschot staat op je loonstrookje op het moment dat je het krijgt en op het moment dat je voorschot met je loon verrekend wordt, hoort dat weer op je loonstrookje te staan. Dat is echt onafhankelijk van de vorm waarin dat loon betaald is.