Ontslag nemen bij de ah

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:25

stroopkoek schreef:
Afgelopen woensdag is het helaas niet gelukt om ontslag te nemen aangezien mijn leidinggevende niet aanwezig was. Nu moet ik het dus morgen gaan doen en ben van plan om het even in mijn pauze snel af te geven. Ik weet zeker dat hij morgen aanwezig is en wil er echt heel graag vanaf aangezien ik er echt tegen op zie.. Wish me luck

Geef aan dat je heel graag wil blijven werken maar dat je nu alle tijd voor je studie nodig hebt. Vraag desnoods of tijdelijk minder werken een optie is ivm je studie en zo niet dat je dan helaas moet stoppen omdat het niet te combineren is hoe graag je dit ook wil. En geef aan wat je max aantal uren zijn en op welke dagen. Ik snap best dat het vervelend is voor je teamleider als ze steeds gaten moet vullen omdat er te weinig personeel is. Maar dat is niet jouw probleem. Ze hebben graag dat er onderling geruild wordt zodat ze dat zelf niet hoeven te doen, plus als ze het steeds voor Pietje doen wil Puk dat dat ook voor haar geregeld wordt. Kun je echt geen vaste dagen afspreken? Zet desnoods op papier wat je ‘eisen’ zijn en dat je vaste tijden wilt ivm moeilijk kunnen ruilen bijvoorbeeld. Graag of niet ;)

Succes in ieder geval morgen en wees zelfverzekerd! :)

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:41

stroopkoek schreef:
Afgelopen woensdag is het helaas niet gelukt om ontslag te nemen aangezien mijn leidinggevende niet aanwezig was. Nu moet ik het dus morgen gaan doen en ben van plan om het even in mijn pauze snel af te geven. Ik weet zeker dat hij morgen aanwezig is en wil er echt heel graag vanaf aangezien ik er echt tegen op zie.. Wish me luck

Vergeet niet via mail (of papier) te bevestigen! Ze laten nu al niet blijken om heel veel om hun werknemers te geven dus geef ze geen makkelijke manier om je een oor aan te naaien.

Als ze zo'n tekort hebben zal je heus in maart terug mogen komen, maar ik zou je hoe dan ook een andere bijbaan adviseren bij een bedrijf waar wel rekening met je wordt gehouden.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:51

Bodiwi schreef:
stroopkoek schreef:

Vergeet niet via mail (of papier) te bevestigen! Ze laten nu al niet blijken om heel veel om hun werknemers te geven dus geef ze geen makkelijke manier om je een oor aan te naaien.

Als ze zo'n tekort hebben zal je heus in maart terug mogen komen, maar ik zou je hoe dan ook een andere bijbaan adviseren bij een bedrijf waar wel rekening met je wordt gehouden.

Brief is gemaakt waar ik zelf ook een kopie van heb liggen. Ga het dus mondeling en via papier bevestigen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:04

Ik vind het belachelijk dat ze geen rekening houden met je school en studie uren. Dat hoor je gewoon te doen wanneer je banen aanbied aan studenten.

Ik vond de eerste keer ontslag nemen ook heel eng. Maar het stelt eigenlijk weinig voor en het gebeurd vaker, dus ze zullen echt niet boos worden of er van schrikken denk ik.

Succes morgen! Ik zou gewoon rustig een gesprekje aangaan, aangeven dat dit baantje niet te combineren valt met school en dat je het jammer vind maar school gaat gewoon voor.
Dan in je uitwerk periode kun je die brief afgeven, of morgen gelijk.

danielle_x

Re: Ontslag nemen bij de ah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:57

Als ik jou was zou ik even rustig gaan zitten en niet zomaar even snel een briefje aan je leidinggevende geven.

Ik maak zelf roosters bij een andere supermarkt, en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de studies van mijn collega’s. Maar op het moment dat het rooster af is en ze komen ja ik heb tentamen week ik kan niet.
Sorry dan had je eerder vrij moeten vragen of moeten melden dat je beschikbaarheid anders is.

Tentamen weken weet je altijd al aan het begin van het schooljaar waarom die dan niet al direct vrij vragen?

Probeer niet in te vullen hoe jij denkt dat ze gaan reageren dan maak je het onnodig moeilijk.
Succes vandaag!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:27

Gelukt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:19

danielle_x schreef:
Als ik jou was zou ik even rustig gaan zitten en niet zomaar even snel een briefje aan je leidinggevende geven.

Ik maak zelf roosters bij een andere supermarkt, en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de studies van mijn collega’s. Maar op het moment dat het rooster af is en ze komen ja ik heb tentamen week ik kan niet.
Sorry dan had je eerder vrij moeten vragen of moeten melden dat je beschikbaarheid anders is.

Tentamen weken weet je altijd al aan het begin van het schooljaar waarom die dan niet al direct vrij vragen?

Probeer niet in te vullen hoe jij denkt dat ze gaan reageren dan maak je het onnodig moeilijk.
Succes vandaag!

Sorry hoor, maar TS heeft al meerdere keren aangegeven dat er geen rekening gehouden word met haar beschikbaarheid. Dus op een gegeven moment is de koek ook op.
En bovendien is de AH nou niet bepaald een werkgever die echt rekening houd met mensen en beschikbaarheden... Zelf ervaring mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:44

Volgens mij is het ontzettend afhankelijk van het filiaal waar je werkt.
Waar ik eerst werkte was het inderdaad niet zo prettig qua beschikbaarheid en planning. Gebeurde ook dingen die gewoon niet mochten :+ De sfeer was echt niet prettig. Maar nu werk ik bij een topfiliaal! Ontzettend leuke collega's, er wordt rekening gehouden met wensen qua beschikbaarheid. Helemaal top :D

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 13:58

Getup schreef:
Gelukt?

Sorry voor de late reactie dacht eigenlijk dat ik al gereageerd had! Maar goed mijn manager reageerde heel goed en hij gaf aan mij als werknemer eigenlijk niet kwijt te willen omdat ik mijn werk prima doe. Hij bood een gesprek met een teamleider aan over de planning en dus ik heb ik die gehad. Heb aangegeven dat ik er eventjes over na wilde denken en heb voor vrijdag weer een vervolg gesprek aangevraagd bij haar. Ik ga denk ik voorstellen of ik 1 doordeweekse avond of alleen de zaterdag ochtend kan gaan werken totdat ik die drie maanden vakantie heb. Als dit niet mogelijk is kies ik er toch voor om ontslag te gaan nemen, waarbij ook aangegeven werd door mijn manager dat als ze na mijn examens nog mensen nodig hebben ik gewoon weer aan het werk kan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:10

Super, toch een fijn gevoel, denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:25

Wat fijn, TS! Goed gedaan!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 14:58

Getup schreef:
Super, toch een fijn gevoel, denk ik?

Ja zeker! Ben blij dat het zo soepel verliep viel me echt heel erg mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:56

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar School, studie en werk. Daar past het beter. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:03

Goed gedaan TS, mooi opgelost zo!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:04

Heel goed van je, TS! Als je het op de juiste manier brengt en goed overlegt is er vaak veel mogelijk.
Succes met school de komende tijd!