Lughnassadh schreef:Ja, maar dan heb je niet de zorg voor een zieke partner er bij. Zeker als dat langdurig is houd je dat gewoon niet altijd vol naast eventuele kinderen, een fulltime baan, hobby's en een sociaal leven als gezond persoon. Dat weet ik ook uit ervaring. En kan juist dat beetje hulp genoeg zijn om die extra zorg wel vol te houden. Want als je leven alleen maar bestaat uit zorg, huishouden en werk en je geen ruimte en tijd meer hebt voor een sociaal leven en/of jezelf op kan laden.......
Helemaal mee eens.
Het maakt echt een groot verschil of iemand alleen voor zichzelf en zijn eigen huishouden hoeft te zorgen of dat er ook nog een zieke partner in het spel is, waardoor alles binnen het gezin op de schouders van die persoon terecht komt.
Overigens vind ik het ook belangrijk dat huishoudelijke hulpen discreet zijn. Ik zou het niet waarderen als bijv. de dochter van de TS zoals in de OP uitgebreid thuis verslag zou doen van mijn ziekte/beperkingen/wensen op huishoudelijk gebied etc.etc. Dat is ook iets wat bij de baan hoort: discreet zijn.

Afzeggen of wijzigen van tijden moet via de organisatie, maar ik app juist met mijn vaste hulp. Zo wist ik bijvoorbeeld al een maand dat ze op vakantie zou gaan, maar de organisatie belde die week pas dat ze niet zou komen en er vervanging geregeld zou worden. (maar dan op een dag die in mijn dossier zou moeten staan die echt niet kan...)
Mijn oude was niet stevig, maar ik gebruikte hem niet. Zij wel, maar we vonden het allebei een eng ding, dus een andere gehaald.
)