Zou jij 'simpel' werk doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:53

Ja, maar alleen als ik zou weten dat het tijdelijk is en echt niet anders kan.
Heb een keer zo'n ongeschoolde baan gehad, vakkenvuller en kassamedewerker bij de Hema, omdat ik een baan moest hebben, heb het toen 5 maanden volgehouden.
Werd er ontzettend depressief van, eentonig, geen uitdaging, ik kreeg juist heel veel stress van continue t zelfde "hersenloze" werk doen. Ging op den duur huilend naar mijn werk, kon het niet meer opbrengen "weer" het zelfde te moeten doen, dag in dag uit spullen in schappen zetten en kassa piepen. Dat was dus het moment om ontslag te nemen.
Ik zou financieel gezien wel heel erg diep in de put moeten zitten voor ik weer aan zo iets begin.
Ik heb uitdaging nodig in mijn werk en denkstof, anders kwijn ik weg van verveling en frustratie, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het wel lekker vinden niet te hoeven denken, af en toe wou ik dat ik het kon :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:55

Ik heb naast mijn baan op HBO-niveau een tijdje in de horeca gewerkt.

Betaalde natuurlijk voor geen meter maar vond het heerlijk om even niet achter een computer te zitten of met cijfertjes bezig te zijn. Gewoon lekker aan de slag.

Ik merkte soms wel een verschil in denkwijze, had vaak meer overzicht. Na mijn eerste werkweek zei mijn leidinggevende “jij bent zo slim, je ziet het gewoon”. Daar moest ik wel even om lachen.

Tijdens mijn middelbare school heb ik als kassamiep gewerkt. Op een gegeven moment mocht ik geen shifts van langer dan 3 uren draaien, want dan werd ik zo chagrijnig. Wilde graag vakkenvullen, wat meer in beweging. Maar dat was alleen “voor de jongens”.

Om op de vraag terug te komen: mocht het hoognodig zijn dan accepteer ik ook banen onder mijn niveau. Beter iets dan niets, en wie weet klim je binnen het bedrijf zelf wel verder op. Maar zou dan wel selecteren op banen met wat “bewegingsvrijheid”.

meisje2000

Re: Zou jij 'simpel' werk doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:12

Ik heb 18.5 jaar productiewerk gedaan in de agrarische sector. Tot ik er in nov 2017 helemaal klaar mee was. Ontslag genomen en werk nu voor uitzendbureas en frl. Heerlijk je eigen tijd indelen, geen gestress meer, geen baas in je nek te hijgen. En ik verdien veel meer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:18

Ik vind het niet te min, want uiteindelijk zijn al die mensen voor die jobs keihard nodig.
Maar het past echt niet bij mij. Ik doe momenteel een job die best ingewikkeld is, maar doe dit nu dik 4 jaar en ben er al een jaar op uitgekeken. Ik heb elke drie jaar ongeveer wel nood aan vernieuwing en mentale uitdaging, groei. Maar ik begrijp perfect dat niet iedereen dat heeft en dat maakt de ene mens niet beter of slechter ten opzichte van de andere.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:29

Graag, ben direct beschikbaar, parttime, tijdelijk alles ok, zwaar werk geen probleem. Eis: zelfde salaris wat ik gewend ben, dat is ruim 75K per jaar ( niet relevant maar opleidingen zijn: hbo werktuigbouw, besturingstechniek, ventilatietechniek, koeltechniek F gassen, VCA, hoogwerker, heftruck, CE + code 95 enz. Enz).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:31

Jazeker toen er crisis was in de kinderopvang heb ik meer dan een jaar in een kleding winkel gewerkt. Liever dat dan een uitkering trekker zijn omdat je te goed voelt. UWV vult gewoon aan tot zoveel procent van je ouder salaris dus je verliest er ook niks mee

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:44

Ja, absoluut......en ik heb het in tijden van weinig werk en hoge werkeloosheid ook zeer zeker gedaan.
Orders picken in koelcellen, ploegen in fabrieken, afwaskeuken van een ziekenhuis, suf productiewerk......

Sommige mensen hebben ontzag voor mensen in topfuncties/ topsport.
Ik heb veel meer ontzag voor de buffelaars onder ons, die onder de minder ideale omstandigheden qua lijf en leden door ploeteren, voor een matig loon.
En dan toch met een big smile op de werkvloer staan, omdat ze zich kunnen bedruipen en deelnemen aan de arbeidsmarkt.
Chappeau!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:46

Ik werkte hiervoor al 5 jaar op een trainingsstal. Na een klap in mijn gezicht van een jong paard toch het vertrouwen op de grond kwijtgeraakt en door een bekkenbreuk door een achteroverklappend paard het vertrouwen op de rug ook kwijtgeraakt besloten om te stoppen. (Beide paarden van klanten en niet van mijzelf) En paardenbranche verdiend gewoon niks.

Nu werk ik bijna 1 jaar bij DPD. Dan het laden/lossen van vrachtwagens , scannen van pakketten en het sorteren (lopende band werk) van de pakketten in het goede vak. Het is redelijk simpel maar echt een leuk team. Voel mij fijn bij het werk. Het is wel maar 15 uurtjes en zou ooit wat beters moeten hebben, maar voor nu ben ik tevreden en happy
Ik werk van 5 tot 8 ochtend en 4 tot 8 savonds. Dus lekker rest vd dag vrij

Ik longeer nog 3 dagen enkele paarden bij een stal van een goede vriend en rij nog een hengst van iemand anders. Dus zit nog wel wat in de paarden maar dan als zzper. Eigen baas

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:58

Zeker weten! Ik had altijd kantoorjobs gehad, tot ik overstapte naar orderpicker bij Lidl. Nog altijd mijn favoriete job, helaas gestopt door rugklachten. Nu werk ik weer als bediende, en rug voelt prima. Als ik echter op mijn werk in de werkplaats mag bijspringen (machinaal zagen, helpen glas plaatsen in ramen, zelfs simpel opruimwerk...), dan spring ik een gat in de lucht.

Ik wil meer van dat, kan zelfs kostenloos via de metaalsector een opleiding volgen, maar mijn baas staat niet te popelen. Zijn argument: ik heb je aangenomen voor kantoorwerk. Mijn argumenten: 1) Ik verwaarloos het kantoorwerk niet (integendeel: krijg ik iets niet af, dan blijf ik langer of neem ik het werk mee naar huis) en 2) Mij werd verteld dat mijn rug niet meer zou verbeteren. Als je bij wijze van spreken in een rolstoel belandt, zogezegd levenslang, maar plots kan je toch weer stappen, dan blijf je toch ook niet in de rolstoel zitten? Wordt vervolgd... :( .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:03

Ik heb tot op het heden eigenlijk best veel van dat soort baantjes gehad, ben student dus meer dan schoonmaken/in een winkel staan is het nog niet geweest. Alhoewel ik ook wel in sommige tijden een hele winkel in mijn eentje kon runnen een paar dagen, dat is net weer wat anders dan magazijn of schoonmaak werk.

Maar ik wordt er niet heel gelukkig van om eerlijk te zijn. Ik ga bij eentonig werk heel veel nadenken en dat vind ik helemaal niet prettig. Ik heb liever een uitdaging waarbij ik lekker bezig blijf heel de dag.
Collega's doen ook een hele hoop trouwens. Heb in mooie zaken gewerkt maar met echte bitches van een collega's, dan sta ik 10 x liever een wc te schrobben met gezellige mensen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:13

Absoluut, ook gedaan in het verleden!

Ik heb in verschillende industriële spuiterijen gewerkt als maskeerder/quality control en op de afwerking/quality bij een spuitgieter die auto onderdelen maakte. Gelukkig geen geestdodende of eentonige banen, dat is echt niks voor mij voor langere termijn.

Het leukste was een bedrijf waar voornamelijk vliegtuigonderdelen bewerkt werden. Het leukste aan die baan was dat we voor nieuwe onderdelen alleen een technische tekening kregen en verder het maar uit moesten zoeken hoe we het maskeerden volgens specificatie en limitaties :D Soort van productiewerk op een wat hoger niveau. Bijna iedereen op de afdeling had een HBO werk/denkniveau en was ook twintiger :+, erg leuk om actief met je handen én je hoofd te werken.

Ik heb zeer zeker ook heel veel respect voor mensen die in de productie werken _/-\o_ Vaak kunnen mensen van "hoger op" heel erg veel leren van het praktische inzicht van mensen op de vloer!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:16

Ik ga niet op mijn luie krent thuis op de bank zitten. Dus ja hoor. :) Moet toch ergens mijn geld vandaan halen en ik weiger een uitkering aan te vragen als ik gewoon kan werken.

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:30

upendo schreef:
Ik ga niet op mijn luie krent thuis op de bank zitten. Dus ja hoor. :) Moet toch ergens mijn geld vandaan halen en ik weiger een uitkering aan te vragen als ik gewoon kan werken.

Mee eens. Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen als je een uitkering aanvraagt omdat je je te goed voelt om werk onder je niveau te doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:32

Ik heb op zich niets tegen gewoon werken voor de centen als ik geen keuze heb.
Echter weet ik uit ervaring dat ik zelden blijf hangen op waarop ik aangenomen ben. Zelfs bij vakatiebaantjes heb ik me altijd binnen 2 weken omhoog kunnen werken naar iets spannenders :')
Zodra ik me verveel gaat accuut de organisatie knop om en ga ik extra activiteiten overnemen, commisies ondersteunen en ik bemoei me gewoon nogal snel als ik een verbeteringspotentiaal zie en blijkbaar wordt het (tot nu toe) ook altijd gewaardeerd.
Het enige wat ik echt niet vol weet te houden is commercieel bellen (dus oude mensen iets opdringen waar ze niets aan hebben). Enquete bellen heb ik vrij veel gedaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:35

Lichamelijk kan ik dat soort werk niet meer, maar heb me altijd prima vermaakt met schoonmaken ( net geen 12 1/2 jaar gehaald) ardbeien plukken was ook prima, beetje leuke collega's en je komt een eind.

Ik zie dan wel weer overal kansen om zaken efficienter te maken, daar is dan weer niet iedereen blij mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:38

Dat ligt eraan hoe hard ik het geld nodig heb.
Ben niet erg geschikt voor ongeschoold werk namelijk. Ik vind overal wat van en kan niet gewoon ‘mond houden en werken’ := ik wil verbeteren, meer kunnen, dingen ontwikkelen, mezelf ontwikkelen enzo.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:39

Ja, ik zou simpel werk (blijven) doen. Ondanks mijn papieren en zelfs jarenlang op kantoor te hebben gezeten, heb ik bewust gekozen voor een simpele baan. Ik voelde mij nutteloos op kantoor en vooral opgesloten. Ook al weet ik dat er op het moment gesprongen wordt om bepaalde kantoorfuncties, ik weiger het gewoon. Ik ben nu zoveel gelukkiger. Oké, het verdient ruk, maar geluk is ook belangrijk (zo niet belangrijker). :j

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:48

verootjoo schreef:
Dat ligt eraan hoe hard ik het geld nodig heb.
Ben niet erg geschikt voor ongeschoold werk namelijk. Ik vind overal wat van en kan niet gewoon ‘mond houden en werken’ := ik wil verbeteren, meer kunnen, dingen ontwikkelen, mezelf ontwikkelen enzo.

Voor mij was het in de wat saaiere banen juist de uitdaging om alles zo efficiënt mogelijk te doen en nieuwe, snellere methodes aan collega's uit te leggen :')

Het is denk ik maar net hoe je het spelletje kunt zien, maar in worst case scenario kan je altijd dit soort dingen proberen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:07

Voor mij is het dubbel, ik zou het werk best doen, maar stel ik raak mijn huidige baan kwijt en krijg 70%van Mn laatst verdiende loon en de ongeschoolde baan is minder, nee dan niet(of niet zo snel) Niet omdat ik niet wil of mezelf te goed zou voelen maar je hebt ook lasten.

Verder zou ik er totaal geen moeite mee hebben werk is werk.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:13

Saai en minder geschoold werk betekend ook niet dat je je daar niet ontplooien mag toch?

Mensen zat die met onbenullig werk en weinig opleiding mega succesvol zijn geworden.
Niet iedereen heeft die ambitie, ook in dat soort werk niet, en sommige mensen zijn helemaal blij als ze standaard handelingen mogen doen, week in week uit.
Maar ook bij minder avontuurlijk werk zijn vaak doorgroei mogelijkheden of zijn ze blij met een frisse blik op zaken.

Er uit halen wat er in zit en ben je tevreden.........ook goed toch??

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:21

nova_zodiax schreef:
Voor mij is het dubbel, ik zou het werk best doen, maar stel ik raak mijn huidige baan kwijt en krijg 70%van Mn laatst verdiende loon en de ongeschoolde baan is minder, nee dan niet(of niet zo snel) Niet omdat ik niet wil of mezelf te goed zou voelen maar je hebt ook lasten.

Verder zou ik er totaal geen moeite mee hebben werk is werk.

Daar zijn dan toch in de meeste gevallen " subsidie potjes "voor.?
Daar heb ik ook wel eens gebruik van gemaakt toen ik wél werkte, maar mager betaald kreeg.
Dan is het nog steeds geen vetpot, maar het is te doen.
Bijkomend voordeel.........je gaat ontspullen ( ander lopend topic )
Ik heb destijds van alles op MP gezet om wat extra's van te doen......want nee, in zo een situatie heb je ondanks " de potjes " die ruimte niet. :o
En dan kom je er achter dat je heel wat nutteloze ballast mee sjouwt die je best kan missen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:25

Zolang het fysiek geen zwaar werk is prima.
Maar ik kan met mijn lijf geen fysiek zwaar werk doen dus valt redelijk veel al af.

Maar ook ik heb een tijdje schroefjes aan elkaar gedraaid. Geteld en dan een bepaald aantal in een zakje doen, volgende etc...

Werd ik niet heel blij van, maar het verdiende geld he

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:45

Ik werk op dit moment als huishoudelijke hulp. Mijn kinderen zijn nog klein en ik werk als zij op school zitten. Dit kan ik ook aangeven bij mijn werkgever. Dus zolang ze klein en afhankelijk van mij zijn blijf ik dit werk nog lekker een paar jaar doen. Als ze ouder zijn dan kom ik aan de beurt en dan wil ik nog een opleiding gaan volgen eventueel en een andere baan. Tot dan bevalt me dit prima.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:08

Hutcherson schreef:
Echter is het geestdodend werk dus ik moet wel een uitzicht hebben dat er een einde aan komt ja.

Niet elk productiewerk is geestdodend hoor.
Het betekend lang niet altijd dat je op een krukje aan de lopende band zit en 12 dingen in een doosje doet.
Wat ik doe is dat absoluut niet en heb echt mij koppie nodig om mijn werk te kunnen doen.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:14

Heel graag zelfs. Ben naar school geweest voor boekhouding en heb nu een pizzeria waarvan ik de boekhouding door de boekhouder laat opknappen. Doe liever iets met minder verantwoordelijkheden.