Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
genja schreef:Dat vraag ik mij af. Ts wilt best werken maar weigert mee te werken aan zwart werken en oonverzekerd lijkt mij een geldige reden. Als werkgever morgen kan laten zien dat alles goed geregeld is werkt ze toch gewoon door?
Janneke2 schreef:Het feit dat haar baas er een rommeltje van maakt is triest genoeg.
Mogelijk is baas een klungel en wordt het over -tig dagen of weken op orde gemaakt met de sociale verzekeringsbank.
Maar wie in loondienst is, heeft het recht om een beroep te doen op de ziektewet zonder dat dat geldt als werkweigering. (Weet de svb van niets, krijg je geen geld - maar dat is secundair. Nadat klungel het eieieindelijk in orde heeft gemaakt komt dat geld heus wel. Als TS allang een andere baan heeft.)
Zou de baas een oplichter zijn heb je alle recht van de wereld om niet te werken....!!!

Shaggy09 schreef:Goedzo TS! En denk vooral aan jezelf want dalijk zit jij met een burn-out thuis, en dat is natuurlijk het laatste wat je wilt.
Ik zou hoe dan ook wel weggaan bij dit bedrijf.
Shaggy09 schreef:Kun je niet tijdelijk een WW krijgen en opzoek gaan naar iets anders? Ik denk echt niet dat het goed is om hier nog langer te blijven. Bovendien denk ik dat wat tijd thuis doorbrengen ook niet verkeerd is voor jou als ik je verhaal zo lees.

landvrouw schreef:Dyphusion schreef:Wat voor opleiding heb je gedaan dan? En waar precies in Zuid-Limburg woon je? Wat doe je nu voor werk? Misschien weet ik nog iets voor je.
Ik woon in Landgraaf, ben bereid 40km te reizen en heb de opleiding diermanagement gedaan (dieren in de zorg). Ik werk nu op een zorgboerderij/woonhuis.
Dyphusion schreef:landvrouw schreef:
Ik woon in Landgraaf, ben bereid 40km te reizen en heb de opleiding diermanagement gedaan (dieren in de zorg). Ik werk nu op een zorgboerderij/woonhuis.
Hmm dan wordt het lastiger, ik dacht dat je echt een zorgopleiding had gedaan. Of voer je nu ook zorg-gerelateerde handelingen uit? Als in ADL, verbroeken, medicatie etc.? Beetje de basis dingen zeg maar.
Ik heb zelf een BBL opleiding gedaan omdat ik niet wist wat ik wilde en wel graag wat geld wilde verdienen. Naast dat je geld verdiend heb je mooi een nieuw diploma op zak aan het einde van jou opleiding. En aangezien je zei dat jou vakgebied niet zo breed is, kun je daar mooi je horizon mee verbreden. 
Oscar schreef:Nou, zo zwart/wit is het niet hoor. Er zijn omstandigheden waarin je er wel recht op hebt. Maar dan is het wel altijd goed om vooraf te overleggen want als je er achteraf mee komt dan wordt het denk ik lastiger. Ik denk dat het sowieso wel een goed plan is om je situatie voor te leggen aan het UWV. Had je dat ook nog als advies meegekregen van het Juridisch Loket?
Goed trouwens dat je er werk van hebt gemaakt!
Zou een BBL-opleiding niets voor je kunnen zijn? Dan ga je meestal 1 dag naar school en de rest werk je (betaald).
landvrouw schreef:Shaggy09 schreef:Kun je niet tijdelijk een WW krijgen en opzoek gaan naar iets anders? Ik denk echt niet dat het goed is om hier nog langer te blijven. Bovendien denk ik dat wat tijd thuis doorbrengen ook niet verkeerd is voor jou als ik je verhaal zo lees.
Als ik zelf ontslag neem krijg ik geen ww helaas.
Als je dalijk wat meer rust aan je kop hebt lekker op de sites van de ROC's bij je in de buurt kijken. Ik was ook een BBL opleiding begonnen die eigenlijk helemaal niet goed paste bij mij, en uiteindelijk was ik ontzettend blij dat ik daaraan ben begonnen.
Een baan met een fijne sfeer en leuke collega's scheelt al zo veel.
Morganlefay schreef:landvrouw schreef:Shaggy09 schreef:Kun je niet tijdelijk een WW krijgen en opzoek gaan naar iets anders? Ik denk echt niet dat het goed is om hier nog langer te blijven. Bovendien denk ik dat wat tijd thuis doorbrengen ook niet verkeerd is voor jou als ik je verhaal zo lees.
Als ik zelf ontslag neem krijg ik geen ww helaas.
Plus het feit als de werkgever geen premies afdraagt je niet kan aantonen dat je gewerkt hebt.