Baan/keuze/leven stress. Advies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:20

Misschien ook een idee om het kinderen krijgen hier in mee te nemen?
Met gebroken nachten kan het best prettig zijn om eventjes niet zoveel energie aan werken kwijt te zijn, en met een ongepland ziek kind/studiedagen op school zijn die extra vakantiedagen heel welkom en ook zo op. :D

Daihyo

Re: Baan/keuze/leven stress. Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:41

Ik vind het dubbel. Ik ken het gevoel van een uitdaging nodig hebben, maar vrije tijd vind ik ook enorm belangrijk. Een baan met veel lange dagen vind ik niet prettig, want ik vind mijn paard ook belangrijk.
Ik werk nu 4 dagen en heb per dag ook nog 2 uur reistijd. Ik begin vroeg, zodat ik om 16.00u weg kan of werk de ene dag langer, zodat ik de andere dag eerder weg kan. 1 dag heb ik een bijrijdster, de andere dag ga ik alleen voeren, blijven er 2 werkdagen en 3 vrije dagen over voor mijn paard. En dat is prima!
Naast een heerlijke uitdagende en leuke baan, die ook maatschappelijk gezien nog eens voldoening geeft.

Als je die balans kunt vinden met je nieuwe baan: doen!
En anders wachten op optie C :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:58

Ik zou ook gek worden van weinig uitdaging maar de optie die je aandraagt zou ik ook niet nemen. Gewoon zoeken naar een derde optie zou ik zeggen.
Er zijn ook banen die wel flexibel zijn EN ook uitdaging bieden.

Waarom worden trouwens steeds kinderen aangehaald? Ik zie niets over kinderen in de OP.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:16

Sizzle, vanwege een post van TS op de vorige pagina. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:35

Gevonden inderdaad, dank.
Persoonlijk zou ik daar nu gewoon nog geen rekening mee houden, net zo goed lukt het niet en zit je ondertussen gefrustreerd te zijn. Wellicht kun je dadelijk in je perfecte baan ook gewoon minder uren maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:26

Dank voor jullie inzichten!

Ik heb het aanbod afgeslagen, ga idd opzoek naar optie C en ben daar nu ook al mee bezig.
Kinderen neem ik ergens in mijn achterhoofd wel een beetje mee, maar laat het daar niet vanaf hangen. Zoals Sizzle al zegt, misschien lukt het helemaal niet. En dan heb ik daar mijn keuze vanaf laten hangen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:52

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!