_suus19_ schreef:Sjong schreef:Ik vind je leidinggevende niet oké. Ze probeert je onder druk te zetten om te werken. Maar ik vind het zelf wel altijd vervelend als mensen zich banketstaaf voelen omdat ze ziek zijn en daardoor onduidelijk zijn. Als je echt om 14.30 moest beginnen is 12.15 vrij laat met ziekmelden. Je wist ws s ochtend ook wel dat het niet ging.
Overigens krijg je dit soort dingen dus van dit soort leidinggevenden. Mensen "durven" zich niet ziek te melden en dan krijg je allerlei onduidelijke situaties.
Dus mijn tip: wees heel duidelijk, laat je niet ompraten tot halve beloftes en laat je niet intimideren om te werken als dat nog niet lukt.
Nee, nu draai je het om. Ik zou sowieso niet werken, maar omdat er geen oplossing was, heb ik gezegd dat ik wel even kwam werken. Ziekgemeld was ik sowieso tot woensdag.
Mijn zusje is pas geleden aan haar kaak geopereerd, soortgelijke operatie, en die is 4 weken thuis gebleven iov met de bedrijfsarts en daarna halve dagen.
Mijn manager werkt er al duizend jaar, en iedereen die haar tegenspreekt, wordt het leven redelijk zuur gemaakt..
ik vind het echt ongelofelijk dat iemand zo met haar personeel omgaat...werkgevers zitten te springen om goede mensen en moeten juist moeite doen om die te behouden imo...maar goed, daar heb jij nu even niks aan. Als ik het goed begrijp zou je vandaag weer beginnen, maar heb je je toch ziek gemeld? Is er nu nog sprake van een gesprek? Zo ja, een telefonische update van jouw kant, of moet je erheen? Want ik denk dat het verstandig is om je eerst te focussen op je herstel, dat is ook jouw ‘plicht’ als werknemer; geen activiteiten die je herstel schaden. Je werkgever dient er alles aan te doen om jouw re-integratie mogelijk te maken. Nu wat gaan drinken op je werk is niet aan de orde imo, dat is meer van toepassing bij een zeer langdurig herstel traject. Laat je niet onder druk zetten of verleiden tot uitspraken wanneer je er weer bent, maar bekijk het per dag. Ga niet daarheen voor een gesprek oid, pas op het moment dat jij zodanig hersteld bent dat je je werk weer op kunt pakken kun je bespreken hoe de opbouw er uit kan gaan zien. Ik ben te snel teveel gaan werken en dat heeft mijn herstel alleen maar vertraagd, dat deed ik zelf, maar mijn werkgever had daar uiteindelijk ook last van, want het duurde alleen maar langer eer ik 100% was