Brainless schreef:Brittjuh97 schreef:Ik denk dat het ook er aan ligt of je ouders je willen helpen, hoe je zelf er in staat, wat je vanuit huis hebt geleerd.
Al kijk ik naar mezelf, ik werk al sinds mn 12e ( puur doordat we een eigen bedrijf hebben), ik vind huren al zonde van mn geld dus waarom zou ik lenen? en mijn ouders wilde me helpen als dat nodig was. ik kan zelf al niet goed stil zitten dus ga dan maar werken of andere dingen doen
Het is niet alleen willen; maar ook kunnen.
Mijn zoon gaat het eerste uur missen als hij gaat reizen en hij kan niet tot thuis komen (dan moet hij de laatste 13 km fietsten).
Ook is het dan qua reistijd aan de vele kant.
Hopelijk heeft hij binnenkort wat in Zwolle, maar het kost bij elkaar dan best veel.
Ik heb het geluk gehad dat ik hier in de buurt naar school kon en vanaf mijn 18e meteen mijn rijbewijs + auto had ( en zelf kon betalen ) maar snap indd dat wanneer je verder moet reizen dat het lastig word
Maar voor mijn studie moet ik gewoonweg lenen. Later ga ik gelukkig ongelofelijk leuk en nuttig werk doen en er waarschijnlijk goed mee verdienen, en dan betaal ik het weer terug. Heel simpel.
vind het geen probleem om een stukje te moeten reizen en het is vaak nog goedkoper ook.
Hoe dat precies komt? Uit huis moeten wonen door studie, meerdere opleidingen kiezen en niet afmaken, en dan een nieuwe erachteraan, optimaal lenen.