Waar is vraag naar? -> beauty branche

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:55

Nirvana_ schreef:
Furrow schreef:
Leert je business devolper je niet eerst marktonderzoek te doen, zo kan je ontdekken wat er al is en wat er mist en of het rendabel is.


Dit topic is toch een vorm van marktonderzoek? :P


Beetje, maar die telt niet in je portfolio.

Als ik TS was zou ik eerst brainstormen met je idee, het moet niet alleen een idee zijn die natuurlijk potentieel winstgevende is maar waar je ook echt achter staat.
Een spindiagram vind ik persoonlijk enorm handig hiervoor.

Daarna kijken naar:
- wie zijn mijn concurrenten
- wat bieden ze
- hoe adverteren ze
- wat zijn de prijzen
- wat is hun plaats op de markt
- waarvoor zouden klanten naar ts gaan ipv naar de huidige webshops enz.

Succes! ik hoop dat je er binnen geraakt *\o/*

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 17:12

Wat zouden jullie vinden van een budget versie van rituals producten? Het schoot me zomaar te binnen, omdat rituals toch ook vrij prijzig is dacht ik misschien is er vraag naar iets soortgelijks maar dan goedkoper? (Misschien bestaat dit al, ik ben er iig niet echt bekend mee :P)

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Waar is vraag naar? -> beauty branche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:14

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik denk dat je echt eens marktonderzoek moet gaan doen. Vooral als je vragen zoals bovenstaande nog moet stellen. Door willekeurig ideeën in de rondte te gaan gooien kom je er niet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Waar is vraag naar? -> beauty branche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 17:16

Ja ik weet het. Maar het is mij niet echt duidelijk hoe ik dat zou moeten aanpakken.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Waar is vraag naar? -> beauty branche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:45

Rituals vind ik dus eigenlijk helemaal niet duur?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 17:50

Cinnepin schreef:
Rituals vind ik dus eigenlijk helemaal niet duur?


Niet? Ik vind €9 voor een fles douchegel of showerfoam best prijzig. Maar dat ben ik :P

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:32

Cinnepin schreef:
Rituals vind ik dus eigenlijk helemaal niet duur?


Same...

Ben ook dusdanig fan en overtuigd van de producten dat ik echt niet zomaar een goedkoper product aanschaf...

_Lois_

Berichten: 3298
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 01:00

Weet niet of dit echt antwoord is op je vraag.
Maar zelf mis ik iets van workshops hoe je make-up aanbrengt en bepaald wat voor kleur bij elkaar kan /wat bij jezelf past (en dan eigenlijk echt voor “beginners”)
Enige wat ik hierin qua aanbod zelf zie is ofwel bij winkels zoals douglas of andere merken maar die hebben er (logisch) een bijbedoeling van verkopen bij, en YouTube tutorials trekken me niet zo omdat iets zien op een scherm en het dan zelf doen toch lastig is zonder feedback of iemand die meekijkt.

Ik weet dat zoiets wat ik bedoel vast al wel bestaat, maar persoonlijk zou ik het dan graag zien zonder promotie van 1 merk maar dat je samen met die deskundige (om zo maar even te noemen) kijkt welk soort make-up/merk bij je huidtype past.
En dus het leren van technieken, echte basiskennis.

luuntje

Berichten: 14014
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waar is vraag naar? -> beauty branche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:36

Producten voor mensen die speciale behoeften hebben vanwege een ziekte of iets anders is moeilijk.
Mijn zalfjes gaan ook via de huisarts en apotheek.

Ik ken wel een vrouw die in een rolstoel zit en nu speciale kleding maakt voor mensen die in een rolstoel zitten. Volgens mij verkoopt ze veel.

Ik ga over 2 weken hondentuig laten aanmeten voor onze hond.
Deze vrouw/ondernemer/maakster heeft een webwinkel maar je kan ook langskomen om te laten meten.

Zelf zoek ik stevige sloffen met antislipzool waar de zolen van mijn orthopedische schoenen in kunnen.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:06

Betaalbare producten voor krullend/wavy haar zonder rotzooi. Geen siliconen, parabenen, sulfaten etc etc. Dat mis ik echt. Zo ook producten voor gezicht/wassen etc

Shenavallie
Berichten: 11738
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:48

Shaggy09 schreef:
Cinnepin schreef:
Rituals vind ik dus eigenlijk helemaal niet duur?


Niet? Ik vind €9 voor een fles douchegel of showerfoam best prijzig. Maar dat ben ik :P

Ben het met je eens hoor, TS, ik vind het ook duur. Vooral omdat ik nogal een grootverbruiker ben. Als ik het elke dag gebruik, dan is het flesje per week/anderhalve week leeg. Dat heb ik nu ook met mijn Zwitsal shampoo, maar dat scheelt dan toch weer een paar Euro. En ik reageer daar beter op dan op Rituals.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Waar is vraag naar? -> beauty branche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:17

Rituals zo snel leeg? Ik doe met een mini douchegel bij elke dag douchen nog meer dan 2 week... :o

Shenavallie
Berichten: 11738
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:54

Ha ha, de gemiddelde mens doet er inderdaad langer over. Mijn moeder en mijn man kunnen met een flesje shampoo rustig wéken doen. Het is voor mij dus echt een dure grap, want ik ben inderdaad zo'n enorme grootverbruiker. Ik douche wel heel kort vergeleken met de gemiddelde Nederlander: maximaal 3 minuten per dag en als ik mijn haar moet wassen, dan 4 tot 5 minuten.

Aanvulling: mijn moeder wast zich met zo'n puff-ding, waardoor ze maar weinig shampoo nodig heeft. Ik pak voor elk deel van mijn lijf een nieuwe hoeveelheid shampoo. Ik vind die puff-dingen zó smerig, dat ik mij na het douchen alsnog vies voel. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:03

Shaggy09 schreef:
Wat zouden jullie vinden van een budget versie van rituals producten? Het schoot me zomaar te binnen, omdat rituals toch ook vrij prijzig is dacht ik misschien is er vraag naar iets soortgelijks maar dan goedkoper? (Misschien bestaat dit al, ik ben er iig niet echt bekend mee :P)



Maar als je meteen al over budget begint, dan bevestig je zelf al dat er eigenlijk geen behoefte is aan je product omdat het al bestaat en je daarom maar een goedkope versie ervan maakt om toch iets te verkopen.


Dat is NOOIT een goede basis om een product mee te ontwikkelen. Als ik een budget versie van de rituals wil, dan ga ik wel naar de action, net zoals ieder ander die budget rituals wil. :j


Kies niet klakkeloos voor de beauty branche omdat het je leuk lijkt, maar denk na over een "probleem" wat jij in het leven ervaart, vraag jezelf af of het ook echt iets toevoegt, en doe dan je onderzoek. Een heel nieuw merk bouwen op cosmeticagebied kost heel veel geld, tijd en nog véél meer kennis van branding omdat de beauty branche eigenlijk volledig gebaseerd is op advertising en branding. Dat lukt je niet zomaar. Of je moet een heel creatief, gek idee hebben wat volledig viral gaat. Maar ook die kans is miniem.


Ik studeer zelf advertising overigens, dus als je op dat gebied vragen hebt staat m'n pb box open! :)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar is vraag naar? -> beauty branche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:35

Wat ik dus wel eens mis is een soort persoonlijk advies (op afstand of in person) van een onafhankelijk iemand. Dus niet iemand die bij de Lush/Douglas/Mac werkt en voor dat bedrijf jou adviseert om hun producten te komen. Iemand die jij dus betaalt om advies te geven qua skincare en makeup merken die bij jouw huidtype aansluiten.
Uiteraard betaalbaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:46

Tutti_Frutti schreef:
Wat ik dus wel eens mis is een soort persoonlijk advies (op afstand of in person) van een onafhankelijk iemand. Dus niet iemand die bij de Lush/Douglas/Mac werkt en voor dat bedrijf jou adviseert om hun producten te komen. Iemand die jij dus betaalt om advies te geven qua skincare en makeup merken die bij jouw huidtype aansluiten.
Uiteraard betaalbaar :')



Dermatalogist?

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Waar is vraag naar? -> beauty branche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:49

Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal achter wat jij zelf goed kan ts? Waar ben jij goed in, waar heb je verstand van? Je kan wel vanalles willen verkopen, maar je moet wel kennis hebben.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:00

Resistance schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Wat ik dus wel eens mis is een soort persoonlijk advies (op afstand of in person) van een onafhankelijk iemand. Dus niet iemand die bij de Lush/Douglas/Mac werkt en voor dat bedrijf jou adviseert om hun producten te komen. Iemand die jij dus betaalt om advies te geven qua skincare en makeup merken die bij jouw huidtype aansluiten.
Uiteraard betaalbaar :')



Dermatalogist?


Due kan dit zeker bij echte huidproblemen. Al regelmatig bij een dermatologist geweest met m'n eczeem, en dan adviseren ze wel producten of schrijven iets voor maar deze producten liggen vaak in het hoge segment.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:01

Wat ik momenteel mis..
Door mijn ziekte draag ik mutsjes. Maar vaak zijn die 30/40/50 euro per stuk.
Dus knetterduur als je wat afwisseling zou willen.
Je hebt er maar een paar webshops van. Terwijl er best veel mensen zijn die kaal worden door kanker/ andere ziektes.
Niet alle mutsjes kan je dragen zonder haar omdat je huid heel gevoelig kan zijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 10:06

Ik reageer even in het algemeen, dat is wat makkelijker. :)
Ik ben er van op de hoogte dat ik niet zomaar iets kan gaan verkopen. Er moet een (commercieel) plan achter zitten en mijn business developer zei al dat het echt een goed doordacht plan moet zijn, maar het hoeft niet iets unieks te zijn.
In de opleiding zelf leren we echt het marktonderzoek etc. te doen. De punten die we móeten weten wanneer we aan de opleiding beginnen (en wat we dus ook in de pitch moeten verwerken op intake gesprek) zijn; wie ben ik als ondernemer/wat mijn idee is voor mijn bedrijf/op wie wil ik mijn bedrijf gaan richten/plan van aanpak/wat denk ik dat mijn verdienmodel gaat worden. Aan het einde van het schooljaar moet je bedrijfje zo goed als gelanceerd kunnen worden. Dus in dit jaar ga je nog een hoop leren.

@zorro, uiteraard moet je achter je product of dienst staan en dus zo ook de nodige kennis in huis hebben. Vandaar dat ik het liefst iets met cosmetica of skincare zou gaan doen. Het is echt mijn hobby geworden om daarmee bezig te zijn en dat doe ik ook al jaren. :)

Ik zie hier toch redelijk wat reacties van missende producten, bedankt daarvoor! :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 10:07

quera schreef:
Wat ik momenteel mis..
Door mijn ziekte draag ik mutsjes. Maar vaak zijn die 30/40/50 euro per stuk.
Dus knetterduur als je wat afwisseling zou willen.
Je hebt er maar een paar webshops van. Terwijl er best veel mensen zijn die kaal worden door kanker/ andere ziektes.
Niet alle mutsjes kan je dragen zonder haar omdat je huid heel gevoelig kan zijn.


Bedankt voor je reactie :) Heb jij ook een bepaald soort materiaal wat je dan beter kan verdragen als het andere?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:15

Shaggy09 schreef:
quera schreef:
Wat ik momenteel mis..
Door mijn ziekte draag ik mutsjes. Maar vaak zijn die 30/40/50 euro per stuk.
Dus knetterduur als je wat afwisseling zou willen.
Je hebt er maar een paar webshops van. Terwijl er best veel mensen zijn die kaal worden door kanker/ andere ziektes.
Niet alle mutsjes kan je dragen zonder haar omdat je huid heel gevoelig kan zijn.


Bedankt voor je reactie :) Heb jij ook een bepaald soort materiaal wat je dan beter kan verdragen als het andere?

Vooral zacht materiaal met zo weinig mogelijk naden.
Mijn favo mutsje is 92%katoen 8% elastane.
En dan ook kijkend naar de seizoenen. Winter met extra voering en in de zomer juist dunnere stoffen.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:20

MusicIsLife schreef:
Misschien kun je je richten op mensen die ziek zijn. Hierin verdiepen en laten zien hoe je jezelf ondanks ziekte toch nog zo goed/vrouwelijk mogelijk voelt. En de producten hierop passen. Natuurlijk productrn of producten speciaal voor huidproblemen.

Bedank ik nu zo even hoor. Misschien zit er iets in waar je een idee uithaalt :+


Ik vind dit ook een heel erg mooi idee, en dan kun jij ook wat met de beauty branche doen.

Idd iets van mutsjes voor mensen die hun haar zijn verloren, maar misschien is het ook een idee om natuurlijke plakwimpers voor mensen die met chemo hun wimpers zijn verloren te verkopen. En ga zo maar door. (Dit zal allemaal vast wel al bestaan, maar zou leuk zijn om het bij elkaar te verkopen)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:23

Sophie ik heb zelf ook amper wimpers meer maar ik hoef nepwimpers niet te proberen.. dat ligt gelijk open. Je huid is door de chemo zo kwetsbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:48

Het idee van een cosmeticamerk of inderdaad de mutsjes zoals quera zegt is erg interessant vind ik. :j Daar is ook niet zoveel mee gedaan nog. De beauty branche is vaak gebaseerd op "het perfecte plaatje", en adverteert daar ook mee. Maar ziekte enzo zie je er eigenlijk nooit in terug. Gaaf inzicht om daar mee aan de slag te gaan! En daar help je mensen absoluut mee. :j enkel oppassen dat je ziekte niet "verheerlijkt", maar echt uitgaat van het idee dat je iemands dag wellicht iets beter kan maken.