Pesten op het werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pesten op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:10

Is het al gelukt om contact te hebben met het juridisch loket?

Saartje_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 23:40

Marie_Anne schreef:
Is het al gelukt om contact te hebben met het juridisch loket?

Sorry voor de late reactie. Ja, daar ben ik geweest maar die vertelde dat ik verder nu niks kon doen en moet wachten op de arbo of bedrijfsarts.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:44

Had je daar niet al contact mee dan?
Ik vind het maar raar advies, omdat de bedrijfsarts zoals de naam al zegt vooral denkt in het belang van het bedrijf.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:52

Marie_Anne schreef:
Vakbond bellen voor advies, juridisch loket kun je idd ook bellen. Gaat dat om een leidinggevende of om een collega?

Ik zou me mooi ziek melden zolang er geen oplossing is en heel hard gaan solliciteren. Lukt het je niet om iets anders te vinden?

Deze had je misschien zelf al gezien?
https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... werkvloer/

Mee eens, daarbij heeft een familielid van me via juridische hulp vakbond ook nog een mooie financiële regeling eruit kunnen halen, maar die persoon was dan ook oud genoeg voor vervroegd pensioen, wat daaruit voortkwam.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 01:05

Vjestagirl schreef:
Anastasia24 schreef:
Dit méén je niet, volwassenen die pesten? Komop zeg.. Ik dacht dat als ik uit de ''tiener wereld'' zou komen dat het wel klaar zou zijn met die onzin. Niet dus.

Het gebeurd echt veel meer dan je denkt, pesten op het werk is best 'normaal' en juist omdat mensen denken dat het iets is wat niet gebeurd omdat we "allemaal volwassen zijn" wordt er ook door veel werkgevers veel te weinig aan gedaan. En als er wat aan gedaan wordt is het vaak het slachtoffer wat opzoek moet naar nieuw werk of wat overgeplaatst wordt naar een andere afdeling.

Ik zie dat Anastasia 14 is en ik wil zeggen het is NIET normaal . Kan me ook weinig voorstelling maken bij zulke mensen zoas ts omschrijft
Ik zou er met klem adviseren dit niet te accepteren. Vind het echt bizar. Dan in het ergste geval als er niks aan te doen is ontslag nemen. Zo wil je toch niet leven kom nou.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 01:08

Wat een zak hooi is je leidinggevende.
Daarnaast ben ik benieuwd naar de achterliggende gedachte van die collega van je. Jou pesten is 1 ding (wat echt niet hoort) maar ook een brief maken voor de baas? Wat zit daarachter. Waarom hoor jij daar niet volgens hem? Kun je het werk niet aan? Ben je awkward of slecht met klanten? Heb je de diplomas niet? Is het jaloerzie vanuit hem? Wat speelt er dat hij zo doet?

Is hij de enige?

Als ik jou was zou ik voor mezelf kiezen en gaan. Zoek iets wat bij je past.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:19

Pesten op het werk is zeker niet normaal en gebeurt vaker dan iedereen denkt. En waar je collega's loyaal, gezellig en leuk zijn als het goed gaat, kiezen ze vaak toch voor zichzelf wanneer het gaat om pesten. Simpelweg uit angst om zelf gepest te worden of hun baan kwijt te raken. En ergens snap ik dat ook wel.

Wat ik niet snap is dat je hier al zo lang werkt zonder dat er iets verandert. Jouw leidinggevende moet hier serieus iets mee. Zorg voor dossiervorming. Gebeurt er niets, stap naar een vertrouwenspersoon. Zeker bij een groot bedrijf moet er 1 zijn. En lukt dat niet, wees de wijste en ga daar weg. Je gaat hier zelf aan kapot en dat is het niet waard. Dat heeft niets met winnen of verliezen te maken. Sterker nog, je wint alleen maar wanneer je voor jezelf kiest.

Overigens heb ik zelf veel gehad aan de bedrijfsarts toen ik gepest werd op het werk. In mijn geval niet door collega's, maar door leidinggevenden. Hij heeft ze wel degelijk tot de orde geroepen en ik moest vooral thuisblijven zolang er niets veranderde. Hij nam het zeker voor mij op, juist omdat hij zag dat ik echt wel wílde werken (vond mijn werk erg leuk en kon het prima met collega's vinden), maar op alle mogelijke manieren werd tegengewerkt.
En in dit geval ging het niet eens om een commercieel bedrijf, maar om een gemeente. Overal zijn dit soort galbakken die het nodig vinden om een ander het leven zuur te maken.

Dit speelde een jaar of 5 geleden, heb ik inmiddels een supertoffe baan met super leidinggevende, nog leukere collega's en een hoger salaris en zijn mijn toenmalige leidinggevenden opzij geschoven bij een herindeling met andere gemeenten. Iets met karma denk ik }>
Het was loodzwaar en ik zat echt diep in de put. Maar ik was de enige die me daar uit kon trekken door echt uit die omgeving te stappen en een andere baan te zoeken. Wat een opluchting toen dat lukte.

Dus TS: meld je bij de bedrijfsarts, bij een vetrouwenspersoon (neem die eventueel ook mee naar gesprekken met je leidinggevende), ga een gesprek aan met je leidinggevende en werkt dat niet of alleen maar averechts, ga als de sodemieter solliciteren. Sterkte en succes :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:48

Citaat:
1. Weerbaarheidstraining gaan zoeken en de pesters een grote mond geven en van je af slaan (figuurlijk :D ). Zo laat je zien dat je geen makkelijk doelwit bent.
2. Andere baan zoeken en salarisverschil voor lief nemen
3. Steek je energie niet in mensen die het niet waard zijn.

Ik vind dit ingewikkelde adviezen.
1) Je wordt als mens NIET gepest omdat je niet weerbaar bent.
Dat is wat de pesters vinden :"met jou zijn dingen mis" - niet in meegaan! Goede informatie mbt pesten (goegel eens op Bob van der Meer) heeft wel zin.
Pesten is een groepsprobleem, de 'groepsleider' is een loser die zich op jou afreageert - en je leidinggevende een wegkijker.

2) Ziektewet en juridische confrontatie lijken mij meer aan de orde. En als de wiedeweerga lid worden van de vakbond als je dat nog niet was.
En dan vertrekken met een mooie transitievergoeding.
En hoezo zou je ""een lager salaris voor lief"" moeten nemen. ..? Met jou is niets mis!
(Ja, ik las iets over weidig diploma's - so what? Deze werkervaring telt ook, jij kan deze baan gewoon aan.)

3) Ik vind idd net niet dat jij bakken energie in de pesters moet steken - dat hebben ze niet verdiend. (Maar ik vind de kwalificatie 'ze zijn het niet waard' ingewikkeld - het klinkt mij net iets te veel naar je neus ophalen.)
Ik wil wel pleiten voor : pak deze situatie gericht aan.
Met allerlei zaken om je eigen energie en moraal op te krikken - en om de nalatigheid van de baas aan de kaak te stellen.

Dat jij voor jezelf al besloten hebt weg te gaan : prima. Maar dat hoeft buiten bokt niemand te weten.
Je hebt recht op die transitie vergoeding, neem dus geen ontslag!!

....en dat de arbodienst/ bedrijfsarts vaak in het belang van het bedrijf werkt moge waar zijn, maar is een overtreding van de arbowet
. Gewoon goed overleggen met de vakbond / vragen of ze,met je mee willen gaan bij gesprekken.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-02-19 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:54

Janneke2 schreef:
3) Ik vind idd net niet dat jij bakken energie in de pesters moet steken - dat hebben ze niet verdiend. (Maar ik vind de kwalificatie 'ze zijn het niet waard' ingewikkeld - het klinkt mij net iets te veel naar je neus ophalen.)
Met allerlei zaken om je eigen energie en moraal op te krikken - en om de nalatigheid van de baas aan de kaak te stellen.

Ik heb het een jaar geprobeerd. Geloof mij, als ze van hogerhand elkaar allemaal het hand boven het hoofd houden, ondanks arbo, ondanks vertrouwenspersoon, ondanks de vakbond of zelfs juridisch advies (als in: de mazen en grijze gebieden zoeken en die benutten), dan moet je als werknemer wel zo verrekte sterk in je schoenen staan wil je een vervolgtraject aankunnen. Dat heeft niets met neus ophalen te maken, maar met voor jezelf kiezen. Hier was echt sprake van machtsmisbruik. Ik heb het geprobeerd, het is niet gelukt met verschillende trajecten. Toen werd mij wel duidelijk dat zij echt niet gingen veranderen. En nee, dan zijn ze het niet waard om er zelf aan onderdoor te gaan. Jij als persoon bent meer waard dan dat. Dan maar principes opzij en voor jezelf kiezen. Ik ben er in ieder geval een stuk beter uit gekomen. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:06

Amanda schreef:
Janneke2 schreef:

Ik heb het een jaar geprobeerd. Geloof mij, als ze van hogerhand elkaar allemaal het hand boven het hoofd houden,

Ja, zo werkt pesten.
De gepeste is gek, niet te vertrouwen etc etc. Wat je zegt is belachelijk, en de groep staat als een blok tegenover je.

Citaat:
dan moet je als werknemer wel zo verrekte sterk in je schoenen staan wil je een vervolgtraject aankunnen.

...wat voor traject had jij in mind?

Ik dacht aan een traject zoals : 100% ziekmelden, enkel contact per brief of gesprekken met vakbond/ getuigen erbij en ook zelf verslaglegging doen.
Citaat:
Dat heeft niets met neus ophalen te maken, maar met voor jezelf kiezen. Hier was echt sprake van machtsmisbruik.

Pesten is machtsmisbruik en hoort als zodanig aan de kaak gesteld te worden.
....waarbij ik dus nadrukkelijk niet vind dat diegene die het mikpunt van spot en wat al niet is, dit zou moeten doen (dat is zinloos - wat diegene zegt deugt namelijk per definitie niet, zo zijn de afspraken bij pesten).
Daarbij gaat het om een akelige groepsdynamiek.
En machtsmisbruik 'hoort' niet aangpakt te worden met psychische trucjes zoals 'wat een losers, ze zijn mijn energie niet waard', maar hoort aangepakt te worden door een goede leidinggevende 'met een nieuwe, stevige bezem' (en de arbowet).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:11

Ts , familiebedrijf zeg je dus allemaal familie van jou?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:17

Citaat:
En machtsmisbruik 'hoort' niet aangpakt te worden met psychische trucjes zoals 'wat een losers, ze zijn mijn energie niet waard', maar hoort aangepakt te worden door een goede leidinggevende 'met een nieuwe, stevige bezem' (en de arbowet).

Nu ben ik het zeker met je eens, maar toen zeker niet. Je moet het wel kunnen.
In mijn geval was er geen leidinggevende meer boven, is het opgelopen tot burgemeester en wethouders, maar die konden niets. Zelfs de gemeenteraad kon niets. Want het personeel was verantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris en die stond achter mijn leidinggevende. En op het moment dat je collega's je dan ook laten staan (nogmaals, dat snap ik uit angst voor hun eigen baan) ben je wel echt heel alleen. Heel alleen. Dat moet je maar kunnen. Dat heeft niets met psychische trucjes te maken, maar met richting behoorlijk overspannen, enorme stress en kapot gaan. Als je al zover bent, ben je echt niet opgewassen tegen zulke lui en kun je echt wel beter voor jezelf kiezen. Die mensen zijn zo laag, zo vals, die zijn het echt niet waard om voor onderdoor te gaan. Echt niet.

Het traject dat jij schetst (100% ziekmelden ed) heb ik gedaan. Maar daar wisten ze de mazen zo te vinden dat ik van 100% ziek, naar 50% ziek, naar weer 100% ziek toen ze weer niet aan de arbo voldeden, naar weer 50% ziek, en weer terug. Dat is slopend, echt. Steeds omdat ze de mazen wisten te vinden en de arbo niets anders kon dan mij weer op 50% zetten. Tot ze zich weer niet aan de afspraken hielden.
Nu was het bij mij ook nog zo dat ik in een revalidatietraject zat en ze me vooral gewoon lastig vonden. Want ze hadden na een paar weken al iemand anders aangenomen in mijn functie, terwijl ik gewoon aan het reïntegreren was. Ik was dus 'lastig' en kon eigenlijk niet terug op mijn functie komen.

Hun fout, maar ik was wel de sjaak. En daar heb ik voor gepast door voor mezelf te kiezen. Beste keuze ooit. Het heeft deuren geopend die anders niet of veel later pas waren geopend.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:40

zeker geen ontslag nemen...dan maar thuis zitten...pesten hoort niet, mag niet. JIj hoort je werk veilig te kunnen doen, en als dat niet kan, is je ziekte veroorzaakt door het werk..kunnen ze nog schadevergoeding betalen ook...zorg dat je zoveel mogelijk bewijzen hebt.
En denk niet dat je het niet kunt winnen….

ik werd wel niet gepest op het werk, had wel zware problemen en was al boventallig...werkgever heeft me er op een nare manier proberen uit te werken...heeft ze veel geld gekost kan ik je vertellen...heb 3 jaar doorbetaald gekregen terwijl ik thuis zat, en een fikse ontslagvergoeding meegekregen. (lees: 10 duizenden euro's). Terwijl iedereen zei: dit ga je niet winnen, hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:02

Ken je Rutger van Facebook, de gaat naar scholen waar kinderen gepest worden. Die is echt niet misselijk, bestaat er ook niet zo iets voor volwassenen?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:32

Akkoord pesten hoort in geen geval en moet breed aangepakt worden. Ook mee eens dat het veel met groepsdynamica te maken heeft.
Maar zoals al gezegd is, om daar tegenop te boksen moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan en zelfs dan nog... In sommige gevallen is het dan inderdaad beter om op zoek te gaan naar iets anders en het verder te laten voor wat het is, voor jezelf te kiezen,... voor sommige mensen is dat gewoon de beste optie. Zou het zo moeten / is het ideaal? Nee zeker niet, maar je werk is het niet waard dat je aan zo’n situatie onderdoor gaat. Werken hoort plezierig te zijn. En helaas kan je niet altijd iets veranderen bij anderen; veranderen bij jezelf kan je dan weer wel...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:55

Ik heb hier niet heel veel ervaring mee, behalve dat 1 collega heeft geprobeerd mij het leven zuur te maken. Had duidelijk de pik op mij, maar de stoppen sloegen bij hem finaal door toen ik echt helemaal nergens op reageerde en het commentaar aan mijn leidinggevende over liet. Hij had kennelijk zo'n groot probleem met mij, dat hij dreigde op te stappen. Ik bleef gewoon normaal mijn werk doen en i bleef hem negeren.

Uiteindelijk is hij opgerot naar een ander bedrijf.

Ik heb er geen nacht minder om geslapen en het enige wat ik dacht: Kolere, wat moet jij jezelf ellendig voelen om zo je pijlen op een ander te richten en te proberen iemand het leven zuur te maken.

Ik ben vroeger gepest op school, ik herken pesters van mijlen ver. Ik ben er alleen niet gevoelig meer voor.

Het zijn zielige mensen die vaak volledig onder de plak zitten thuis, of zich zo ongelukkig voelen dat ze een ander daarin mee willen trekken. Hou dat in gedachte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:59

Ze willen een ander niet meetrekken maar zich beter voelen omdat een ander het slechter heeft. Meestal stoppen ze ook wanneer je luid en duidelijk, ten overstaan van alle aanwezigen te kennen geeft dat ze moeten kappen. maar ts zit in een familiebedrijf van eigen familie blijkbaar en dat maakt het ronduit lastiger, ze word nu blijkbaar buiten het werk ook al genegeerd.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:12

Tallie1979 schreef:
Ik heb hier niet heel veel ervaring mee, behalve dat 1 collega heeft geprobeerd mij het leven zuur te maken. Had duidelijk de pik op mij, maar de stoppen sloegen bij hem finaal door toen ik echt helemaal nergens op reageerde en het commentaar aan mijn leidinggevende over liet. Hij had kennelijk zo'n groot probleem met mij, dat hij dreigde op te stappen. Ik bleef gewoon normaal mijn werk doen en i bleef hem negeren.

Ik heb er geen nacht minder om geslapen en het enige wat ik dacht: Kolere, wat moet jij jezelf ellendig voelen om zo je pijlen op een ander te richten en te proberen iemand het leven zuur te maken.

Ik ben vroeger gepest op school, ik herken pesters van mijlen ver. Ik ben er alleen niet gevoelig meer voor.

Het zijn zielige mensen die vaak volledig onder de plak zitten thuis, of zich zo ongelukkig voelen dat ze een ander daarin mee willen trekken. Hou dat in gedachte.

Maar dat was 1...het wordt een ander verhaal als AL je collega's meedoen... ik heb ook een verhaal gelezen van iemand die volledig genegeerd werd.. Mails over en weer over haar.. Haalden mensen koffie voor iedereen behalve voor haar terwijl zij koffie bleef halen voor iedereen.... Zelfs nu ik het schrijf word ik er misselijk van. Ik ben vroeger zelf gepest maar ok.. Kids... Maar volwassenen? Soms zelfs op scholen, hè... dat moet dan kinderen leren hoe je met elkaar omgaat... Schokkend.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:23

Amanda schreef:
Citaat:

Nu ben ik het zeker met je eens, maar toen zeker niet. Je moet het wel kunnen.

Ehm... wat ik bedoelde: niet degene die het mikpunt is hoort dit te doen, maar de leidinggevende.
En wel meteen.
Ivm groepsdynamiek : voorbij een bepaald punt (bijvoorbeeld na 10x wegkijken) "kan" de leidinggevende het niet meer stoppen, gewoon omdat de laksheid van de leidinggevende een onderdeel van het systeem is geworden.

De mate waarin je het zelf kunt stoppen - hangt er gigantisch van af.
NIET van je weerbaarheid of sterk in je schoenen staan of dat soort nuttige maar irrelevante zaken.
Gesteld dat de pestkop zijn ziel en zaligheid gebonden heeft aan het feit 'dat iedereen met rood haar ongelukkig hoort te zijn' - je haar verven 'is het ook niet'.
Niet alle pesterij is een machtconflict om de macht. (Zo ja, dan kan 'meteen een grote bek', letterlijk of figuurlijk, afdoende zijn.)
Als het machtconflict 'pesten' jou diskwalificeert omdat je gereformeerd bent: je bekeren is ook zo wat...
Citaat:
In mijn geval was er geen leidinggevende meer boven, is het opgelopen tot burgemeester en wethouders, maar die konden niets. Zelfs de gemeenteraad kon niets. Want het personeel was verantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris en die stond achter mijn leidinggevende. En op het moment dat je collega's je dan ook laten staan (nogmaals, dat snap ik uit angst voor hun eigen baan) ben je wel echt heel alleen. Heel alleen. Dat moet je maar kunnen.

:(:)
Heel naar!
...en ik vind niet per se dat iemand 'dit maar moet kunnen'.
In tegendeel, het hoort pertinent niet.
(...er zijn van die subtiele denkfiguren: het feit dat hier officiële maatregelen tegen zijn betekent waarschijnlijk dat het vaak voorkomt. Om te huilen dat dit zo is.)
Citaat:
Het traject dat jij schetst (100% ziekmelden ed) heb ik gedaan. Maar daar wisten ze de mazen zo te vinden dat ik van 100% ziek, naar 50% ziek, naar weer 100% ziek toen ze weer niet aan de arbo voldeden, naar weer 50% ziek, en weer terug. Dat is slopend, echt. Steeds omdat ze de mazen wisten te vinden en de arbo niets anders kon dan mij weer op 50% zetten. Tot ze zich weer niet aan de afspraken hielden.

....klinkt mij in de oren naar het pesten voorzetten maar met andere middelen (zoals de arbowet).
Citaat:
Nu was het bij mij ook nog zo dat ik in een revalidatietraject zat en ze me vooral gewoon lastig vonden. Want ze hadden na een paar weken al iemand anders aangenomen in mijn functie, terwijl ik gewoon aan het reïntegreren was. Ik was dus 'lastig' en kon eigenlijk niet terug op mijn functie komen.

Hun fout, maar ik was wel de sjaak. En daar heb ik voor gepast door voor mezelf te kiezen. Beste keuze ooit. Het heeft deuren geopend die anders niet of veel later pas waren geopend.

Fijn, dat het uiteindelijk wel een kwestie van 'eind goed' geworden is (maar 'al goed' hoeft wat mij betreft niet).

...en een goede vakbonds onderhandelaar naast je hebben is op zo'n moment - dat je eigenlijk niet meer in de organisatie past - het gewicht in goud waard.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:03

IHN schreef:
Tallie1979 schreef:

Maar dat was 1...het wordt een ander verhaal als AL je collega's meedoen... ik heb ook een verhaal gelezen van iemand die volledig genegeerd werd.. Mails over en weer over haar.. Haalden mensen koffie voor iedereen behalve voor haar terwijl zij koffie bleef halen voor iedereen.... Zelfs nu ik het schrijf word ik er misselijk van. Ik ben vroeger zelf gepest maar ok.. Kids... Maar volwassenen? Soms zelfs op scholen, hè... dat moet dan kinderen leren hoe je met elkaar omgaat... Schokkend.

Ben ik absoluut met je eens, laat ik ook voorop stellen dat ik het probleem van de TS niet bagataliseer. Want het is gewoon ongehoord wat er gebeurd. Ik hoop echter wel dat het haar wat sterkt. Want pestkoppen zijn gewoon ellendige mensen. Op alle vlakken!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:30

Even een hele andere aanvulling op de tips. Je kan ook even contact opnemen met de gemeente (WMO loket). Ik lees namelijk dat het niet alleen het pesten is, maar dat de gevolgen ook zijn dat je op dit moment geen positieve mindset hebt, weinig energie hebt, eigenlijk een andere baan moet/wil zoeken, er diverse dingen geraadpleegd moeten worden als het juridisch loket, misschien een wens om toch nog door te leren etc.

De WMO zou je kunnen vragen voor een keukentafelgesprek en misschien kan je dat wat ondersteuning krijgen. Het klinkt alsof je wel erg veel op je bordje hebt. Er zijn diverse organisaties (afhankelijk van je regio) die ambulant wat hulp bieden en je hiermee kunnen ondersteunen en je kunnen helpen met al deze dingen.

Misschien lees ik het verkeerd en valt het mee, maar deze indruk kreeg ik ;)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:15

LienC schreef:
Even een hele andere aanvulling op de tips. Je kan ook even contact opnemen met de gemeente (WMO loket). Ik lees namelijk dat het niet alleen het pesten is, maar dat de gevolgen ook zijn dat je op dit moment geen positieve mindset hebt, weinig energie hebt, eigenlijk een andere baan moet/wil zoeken, er diverse dingen geraadpleegd moeten worden als het juridisch loket, misschien een wens om toch nog door te leren etc.

De WMO zou je kunnen vragen voor een keukentafelgesprek en misschien kan je dat wat ondersteuning krijgen. Het klinkt alsof je wel erg veel op je bordje hebt. Er zijn diverse organisaties (afhankelijk van je regio) die ambulant wat hulp bieden en je hiermee kunnen ondersteunen en je kunnen helpen met al deze dingen.

Misschien lees ik het verkeerd en valt het mee, maar deze indruk kreeg ik ;)

Dan kan je beter contact opnemen met een wijkteam. Ik zie niet goed hoe de wmo hierbij zou passen.

Ts, ik hoop dat je je situatie snel wat onder controle krijgt. Blijft heel naar dat pesten op werk. Helaas is het niet alleen voor kleine kinderen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:28

Via een wijkteam kan ook, dan krijg je alsnog een wmo indicatie. De gemeentes geven de indicaties namelijk af en dit zou onder de wmo vallen (zie https://www.regelhulp.nl/ik-heb-hulp-no ... -content-1, onder een dagindeling valt o.a. werk). Rechtstreeks naar de gemeente bellen kan dus ook.
Maar dat uit de link klinkt allemaal gelijk heel zwaar en dat is misschien niet zo fijn voor ts.. Dus als je meer info wil Snuffie, dan kan je PB'en

Verder ga ik hier niet over allerlei procedures posten, zonde van het topic ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:24

Janneke: dan had ik je verkeerd begrepen. Ben het met je eens :j
Overigens vond ik de bemiddelaar van de vakbond maar slappe hap. Hij dreunde vooral teksten van internet op die ik zelf ook al had gevonden. Ik heb uiteindelijk meer gehad aan een ervaren leidinggevende en arbeidsjurist in mijn kennissenkring die alles wat ik op schrift stelde en schriftelijk ontving (ik deed niets meer mondeling) nalazen en verbeterden waar nodig. Toen mijn leidinggevende dat in de gaten kreeg en ook dat hij een arbeidsconflict bij de rechter niet ging winnen, draaide hij bij. Hij moest wel. Maar toen was ik er al klaar mee. De sfeer was compleet verziekt en de verhouding waardeloos. Want waar hij kon, pakte hij me echt nog wel. Alleen niet meer overduidelijk in overtreding. Triest, dat soort mensen.

TS: hoe is het nu met jou? Wat worden je vervolgstappen?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:06