Ik was afgelopen jaar zwaar verbaasd, mijn dochtertje (toen groep 3) ging met de lagere groepen mee op schoolreisje omdat de hogere groepen (groep 3 tm 8) naar slagharen gingen. Echter is die van mij klein van stuk, maar durft ze wel alles. Gevolg, in slagharen mag ze maar in c.a. 5 atracties, en in die atracties (o.a. vliegende olifantjes en draaimolen) moet ze ook nog begeleiding mee hebben. De atracties die ze graag wilt (zoals de boomstammen) mag ze wegens de lengte-grens niet in, ook niet met begeleiding. Dat zag ze niet zo zitten, dus ze kon mee naar een pretparkje waar ze wel alles mocht zonder begeleiding. Omdat ze krap zaten met auto’s stelde ik voor om zelf ook mee te rijden. Kreeg er ook een ander kind bij in de auto. Geen probleem. Ruim 50 minuten gereden, en toen moest ik maar weer terug gaan om 3u later de kids weer op te halen.. Was ik wel zwaar verbaasd over, de andere ouders die reden mochten wel mee naar binnen om daar met een kopje koffie te wachten tot de terug-reis, maar van mij werd dat toch echt niet verwacht..

En om dan zelf een kaartje te kopen en naast de anderen te gaan zitten voelde ik me ook een beetje bezwaard over, dus ik ben braaf maar taxi gaan spelen..
Ik weet wel dat ik me voortaan niet meer vrijwillig als chauffeur aanmeld, dit koste me gewoon dubbel zoveel reistijd en benzine..
ik was gesloopt. Schoolreis trekt me ook helemaal niet. Dodelijk vermoeiend zoiets. Maar er zijn aanmeldingen genoeg dus ik hoef me niet bezwaard te voelen
)
Maar wij hadden wel gemiddeld 2 begeleiders per klas (van 8 kinderen, dus 1 begeleider per 4 kids). Dat is ook nodig !