Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Olympia96 schreef:Poehee, dat zijn veel reacties en nagenoeg unaniem.
Even een paar antwoorden:
Of er iets leuks aan hem is? Vast. Maar hij is niet een persoon die bij mij als persoon past. Zijn vrienden vinden hem vast leuk. Zijn familie zeker.
Personeelszaken heeft me ook geadviseerd in de afgelopen vier maanden als het ging om gespreksvoering. Niet l*llig bedoeld, maar ik heb mijn diploma’s (hbo en wo) Communicatie al jaren op zak, en ik had zelf al alle ingangen geprobeerd. Ik heb zelfs aan hém gevraagd hoe ik met hem om moet gaan. Ook dat weet ie niet.
Waarom ik advies vraag...
Ik ben een vechter en geef niet graag op. Dat dat ook mijn valkuil is, dat blijkt in deze en jullie punt is daarom zeer terecht. Mijn lontje is vrij lang en mijn geduld vaak best goed. Maar toen ik er vandaag achter kwam dat hij gelogen heeft, toen ging er een knop om.
Hem nú terugroepen kan niet. Hij is op voetbalkamp in het buitenland. Kost twee stagedagen. Heeft geen vrije dagen meer over, dus ik heb gezegd dat hij sowieso die dagen moet inhalen. Om hem te leren dat er regels zijn waaraan hij zich moet houden. Maar vooral omdat hij wist dat het stagedagen kostte maar niet met oplossingen kwam (dan had ik ze kwijtgescholden het gaat mij om initiatief).
Mijn (onze) zieke directeur is op de hoogte. Die wilde per direct zijn stage stoppen. Maar ik vond dat hij in ieder geval een kans moest krijgen om te kunnen verbeteren. Dat is nu onze deal.
@Gillbo: ik kan mijn verhaal flink onderbouwen (en dat heb ik toch gedaan neem ik aan? Ook al is het een topje van de ijsberg?).
Goed, jullie reacties zijn verhelderend. Dank daarvoor! Ik laat ze bezinken.
Olympia96 schreef:De leraar zei al wel dat ik me kon voorbereiden op een bezoek van G’s vader. Soit.

jasmijn16 schreef:Ik doe zelf hbo en bij ons is het toch echt niet functioneren dan krijg je een gesprek waarin wordt uitgelegd dat je niet functioneerd, waarom je niet functioneerd, en wat je moet verbeteren en er wordt vaak gevraagd of je daar van de instelling nog hulp bij nodig hebt. Daarna nog steeds niet functioneren is een laatste gesprek en als dat niet werkt is het doeidoei. 5x een verslag inleveren is er niet bij. 2x, soms als je echt heeeeel veel geluk hebt met je stage mag je het 3x inleveren. Is het dan nog niet goed? Onvoldoende. Klaar. Ik vind dat je al heel erg veel geduld hebt gehad met deze jongen.
Zoveel kansen krijg je niet. Nicje87 schreef:Ik zou nog een keer een gesprek aangaan. Hierin aangeven dat jullie op deze manier willen stoppen met hem. Bij lichte verbetering een onvoeldoende zal behalen en bij juiste inzet een voldoende.
Schrijf hierbij een plan van aanpak en wederzijds ondertekenen.
Caira schreef:Nicje87 schreef:Ik zou nog een keer een gesprek aangaan. Hierin aangeven dat jullie op deze manier willen stoppen met hem. Bij lichte verbetering een onvoeldoende zal behalen en bij juiste inzet een voldoende.
Schrijf hierbij een plan van aanpak en wederzijds ondertekenen.
Hij heeft al minstens 3 van dat soort kansen gehad, toedeledokie

Ierpier schreef:Gewoon een onvoldoende geven en stage afbreken. Misschien ben ik harteloos maar dat zou ik met alle liefde en een gouden ster doen.
Onali schreef:Gillbo schreef:Onvoldoende scoren en zelf een cursus werkbegeleider gaan doen want woorden als stagiair from hell, plaat voor de kop en kansloos komen niet echt onderbouwd over.
Waarom laat je 5x een verslag terug sturen en ga je dat nakijken. Opnieuw is niet goed 2 kansen daarna onvoldoende scoren.
Eind gesprek plannen met school erbij en dan de stage beëindigen.
Excuse me?![]()
TS zit nu niet in haar functie en lucht haar hart, dat ze dan wat lichte krachttermen gebruikt hier wil niet zeggen dat ze dat ook op haar werk doet.
TS, trek je handen er vanaf. Je hebt al veels te veel energie gestoken in deze jongen.
Serendipity1 schreef:Het siert de TS dat ze het blijft proberen, maar eigenlijk zou die jongen meer leren van iemand die dat soort gedrag (5 keer heen en weer sturen) niet tolereert. Je maakt dan dat gedrag mede mogelijk

Olympia96 schreef:Poehee, dat zijn veel reacties en nagenoeg unaniem.
Even een paar antwoorden:
Of er iets leuks aan hem is? Vast. Maar hij is niet een persoon die bij mij als persoon past. Zijn vrienden vinden hem vast leuk. Zijn familie zeker.
Personeelszaken heeft me ook geadviseerd in de afgelopen vier maanden als het ging om gespreksvoering. Niet l*llig bedoeld, maar ik heb mijn diploma’s (hbo en wo) Communicatie al jaren op zak, en ik had zelf al alle ingangen geprobeerd. Ik heb zelfs aan hém gevraagd hoe ik met hem om moet gaan. Ook dat weet ie niet.
Waarom ik advies vraag...
Ik ben een vechter en geef niet graag op. Dat dat ook mijn valkuil is, dat blijkt in deze en jullie punt is daarom zeer terecht. Mijn lontje is vrij lang en mijn geduld vaak best goed. Maar toen ik er vandaag achter kwam dat hij gelogen heeft, toen ging er een knop om.
Hem nú terugroepen kan niet. Hij is op voetbalkamp in het buitenland. Kost twee stagedagen. Heeft geen vrije dagen meer over, dus ik heb gezegd dat hij sowieso die dagen moet inhalen. Om hem te leren dat er regels zijn waaraan hij zich moet houden. Maar vooral omdat hij wist dat het stagedagen kostte maar niet met oplossingen kwam (dan had ik ze kwijtgescholden het gaat mij om initiatief).
Mijn (onze) zieke directeur is op de hoogte. Die wilde per direct zijn stage stoppen. Maar ik vond dat hij in ieder geval een kans moest krijgen om te kunnen verbeteren. Dat is nu onze deal.
@Gillbo: ik kan mijn verhaal flink onderbouwen (en dat heb ik toch gedaan neem ik aan? Ook al is het een topje van de ijsberg?).
Goed, jullie reacties zijn verhelderend. Dank daarvoor! Ik laat ze bezinken.
Serendipity1 schreef:Ik snap wel wat Gilbo bedoelt! Al is het wat bot gebracht. Het siert de TS dat ze het blijft proberen, maar eigenlijk zou die jongen meer leren van iemand die dat soort gedrag (5 keer heen en weer sturen) niet tolereert. Je maakt dan dat gedrag mede mogelijk
Olympia96 schreef:Nog even over duidelijker zijn, met de hand op tafel slaan etc:
Dat is gebeurd. Ik sta absoluut niet bekend als té lief, eerder als iemand die haar woordje klaar heeft en vaak direct of bot kan zijn. Toen dat niks uithaalde hebben we het gesprek met de directeur gevoerd. Zoals hierboven beschreven.
En dat opschrijven: dat doe ik zelf en ik vertel het hem ook te doen. Hij doet het niet.
Maar goed, ik ga geen verdediging voeren, want het is helemaal geen punt van discussie die voldoende of onvoldoende.
De leraar zei al wel dat ik me kon voorbereiden op een bezoek van G’s vader. Soit.