Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Gebeurt dat eigenlijk vaak, zo'n zware ongelukken en moorden/zelfmoorden? Je leest het natuurlijk regelmatig in de krant, maar ik kan me ook voorstellen dat een groot deel het nieuws gewoon niet haalt.
Divers schreef:Ben ik nu de enige die eigenlijk wel benieuwd is naar een ''before-and-after'' foto...?
BloemBloem schreef:Offline is Thanatopraxeur, en rijdt voor haar hobby er even GP bij
Serieus, hihih, ik moest daar stiekem wel om lachen.
Wat een beroep! Ergens lijkt het mij super super super gaaf, en aan de andere
kant doodeng! Ben je alleen in het mortuarium als je aan het werk bent? Ik zou dus
als de dood zijn, dat zo'n overledene ineens heel hard BOE zou zeggen oid![]()
Ashleytjuhh schreef:wauw wat een mooi beroep.
ook ik zou dan wel eens een na foto willen zien. al weet ik dat je dat niet mag.
ik ben toch wel benieuwd of dan ook al eens een bekende bent tegen gekomen.
ik heb wel eens gehoord dat botten gebroken worden bij bijv het aankleden van mensen omdat ze niet meer buigen.( weet niet of dat waar is) maar zijn dat dingen die jij ook moet doen dan?
dito schreef:wauw wat gaaf en wat een dankbaar werk heb jij. Wetende dat je de nabestaande hiermee een enorme steun zal zijn als je dit doet. Het zal hen helpen in het verwerken denk ik.
Werk je met meerdere aan een 'lijk' of doe je dit alleen?
Heb inderdaad wel eens gehoord dat er geluiden uit een lijk kunnen komen door gasvorming...lijkt me doodeng als je dan alleen bent.
Echt bijzonder je topic, zo neem je ook eens een kijkje in deze hoek
Cayenne schreef:Misschien een enorm domme vraag: maar als iemand zo is toegetakeld door bijv een ongeluk of moord. Waarom moeten ze dan uberhaupt nog opgelapt worden? Ik neem aan dat de familie dan geen open kist meer doet?
dito schreef:een lijk glimlachtdoordat de huid strak trekt ofzo?
Offline schreef:dito schreef:een lijk glimlachtdoordat de huid strak trekt ofzo?
Nee, heb ik heel eerlijk gezegd geen antwoord op..
Vele zeggen dit :
Als mensen overlijden staan de familie leden te wachten in het grote witte licht. Dat is het eerste wat een overledene ziet bij het uitblazen van de laatste adem. Ze glimlachen naar hun familie in het hiernamaals.
Je mag geloven wat je zelf wilt natuurlijk maar ergens geloof ik dat verhaal wel
amado7 schreef:Bijzonder! Veel respect. Ik zou dat zo niet kunnen.
Mijn vader is begrafenisondernemer dus hoor die verhalen wel eens ja. Pas hadden ze een keer meegekeken en ging diegene alles uitleggen. Blij dat ik er niet bij was
Doe je ook obductie?
Ben ook wel benieuwd of je een bekende hebt gehad. Dat lijkt me dan weer heftig.
Offline schreef:Sunnda schreef:Vanuit mijn voormalig beroepservaring komt de Thanatopraxeur niet ter plaatse op de PD, en heeft dat verder ook geen enkel nut.
Waarom kom jij wel ter plaatse?
Zoals ik al schreef vervoeren wij ook overledene
8nnemiek schreef:Apart zeg! Mijn oma glimlachte ook toen ze overleden was. Het viel ons echt op, en ik kan me nog herinneren dat mijn moeder aan de dame die er bij stond vroeg of ze iets aan de mond hadden gedaan waardoor ze zo glimlachte.
Ik heb altijd gedacht dat het door de kou kwam ofzo.. Maar ik vind jouw theorie mooier