Ik vind het lastig om te beoordelen..
sowieso is het lezen van een vacaturetekst bijzonder ingewikkeld.. ik heb me regelmatig afgevraagd of de schrijvers van die teksten zelf enig idee hadden wat ze opgeschreven hadden
Als er bij een baan creativiteit / humor / spontaniteit gevraagd wordt, is het al lastig omdat je die dingen niet kunt meten. Hoe meet je humor? En wie zegt dan wat dat is?
Van een aantal mensen die hier reageren met 'nee een taartje is echt NOT done', die zouden zoiets nooit in een advertentie plaatsen.. Ik zou er zelf wel de leukigheid en spontaniteit van inzien iig. En dan ligt het helemaal aan hoe iemand het brengt.
Als je een sales persoon zoekt, zou het zomaar de juiste snaar kunnen zijn.
Als je iemand in de zorg zoekt, die dit doet, kan je het opvatten als 'dit is niet iemand die alleen aan zichzelf denkt, maar ook dingen wil delen met anderen' en dan is het een gewenste eigenschap
In alle artikelen kun je lezen dat je jezelf moet onderscheiden, dat je iets bijzonders moet doen om op te vallen.. Het simpel noemen van competenties en ervaring doet iedereen al, hoe moet je jezelf dan onderscheiden??
Ik vind zelf dat als HR mensen in hun advertentie iets zetten als "humor" dat ze dan al niet weten waar ze het over hebben omdat het niet meetbaar is.
Zelf ben ik wel eens afgewezen omdat ik te zelfverzekerd was. Letterlijke tekst in advertentie "wij zoeken een zelfverzekerd iemand"... dus HR mensen, mensen die wervingsteksten schrijven en alle goedbedoelde adviezen ten spijt: Je weet nooit waar je goed aan doet, dus doe maar gewoon wat goed voelt
Ook bij HR werken mensen die niet aan de juiste competenties voldoen helaas