julius_juut schreef:Een courgetteplant. Groeit hard (veel inzet/werkt graag) ontwikkeld zich, mooie vruchten en hartstikke nuttig.
Ik zou als een sollicitant ermee aankwam aan iets anders denken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:mystery1980 schreef:ze verzinnen steeds gekkere dingen! Zou hier gewoon niet voor in zijn en een normale baan zoeken.
(tja ik ben misschien ouderwets ingesteld, maar heb niet het idee dat dit soort gekke dingen verbetering brengen)
De wereld heeft juist hártstikke behoefte aan meer van dit soort dingen en creativiteit. Iedereen leert gewoon wat er geleerd moet worden, op geesteswetenschappen wordt bezuinigd, en de wereld gaat langzamerhand kapot. We hebben creativiteit nodig voor nieuwe ideeën en kritische vragen die gesteld moeten worden; we kunnen niet verder leven op de manier waar we nu op leven en met de gebruiken die we nu hebben.
Creativiteit is keihard nodig, op alle fronten. En dat begint bij dit soort dingetjes.
Cubone schreef:Wat een leuke opdracht! Zou dolgelukkig worden van zoiets voor m'n sollicitatiegesprek want van die; "Nou mevrouw, vertel maar iets over jezelf" sla ik altijd helemaal dicht. Op deze manier is het een stuk makkelijker om open te zijn en iets te vertellenSucces ts!
Resistance schreef:Ieder ministapje richtig creativiteit helpt.
Anoniem schreef:Resistance schreef:Ieder ministapje richtig creativiteit helpt.
Dat vind jij. Dat mag je vinden, net zoals een ander het liever gewoon mag hebben.
Je zou ook echt eens kunnen proberen om een ieder in zijn of haar waarde te laten, ook/zelfs/juist als diegene er een volledig ander wereldbeeld op na houdt dan jij.
Snap je nou niet, zie je nou niet.... ik vind dat zeer neerbuigend gedrag naar een ander toe.
De wereld heeft meer aan respect voor een ander dan aan door de strot geduwde creativiteit.
enjoymyhorse schreef:Anoniem schreef:Dat vind jij. Dat mag je vinden, net zoals een ander het liever gewoon mag hebben.
Je zou ook echt eens kunnen proberen om een ieder in zijn of haar waarde te laten, ook/zelfs/juist als diegene er een volledig ander wereldbeeld op na houdt dan jij.
Snap je nou niet, zie je nou niet.... ik vind dat zeer neerbuigend gedrag naar een ander toe.
De wereld heeft meer aan respect voor een ander dan aan door de strot geduwde creativiteit.
Precies!
Elk stapje in menselijkheid helpt.
Creativiteit zal vast voor sommige beroepen nodig zijn, maar voor veel ook niet.
Zoals hier in de bioscoop .
RoyceMack schreef:Dit topic heeft me wel aan het denken gezet. Ik zoek iemand erbij binnen de praktijk en vind sollicitatiebrieven/motivatiebrieven echt achterhaald. Ikzelf deed altijd ctrl+c ctrl+v voor ieder bedrijf waar ik solliciteerde. Was gewoon een goede brief maar totaal niet speciaal gemaakt voor dat bedrijf ofzo.
Ik ga de potentiele sollicitanten de opdracht geven een aantal vragen te beantwoorden op video. Dus om zichzelf voor te stellen, hun wensen te vertellen, hun kwaliteiten. Echt persoonlijk en waar ze moeite voor moeten doen. Degene die dat doen hebben er veel voor over iig!
Ben benieuwd of zoiets werkt. We staan ook open voor mensen die neg afgestudeerd zijn dus hopelijk nemen ze de moeitw ervoor.