Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen en ervaringen kunnen delen
Ik ben momenteel bezig met mijn 3e jaar bedrijfsleider dierverzorging, als het goed is ben ik in mei helemaal klaar.
Nu heb ik nagedacht wat ik zou willen doen na deze studie en ben uitgekomen bij paardrijlessen geven.
Heel optimistisch gezien zou ik het liefst meerdere paarden hebben aan huis en hierop les geven en bij mensen aan huis, misschien paarden kopen en weer verkopen erbij. Optimisme hé je moet een doel hebben
Maar nu komt het, welke opleiding is hiervoor handig? Ik heb zelf zitten kijken naar de opleiding van de KNHS en van 2moons maar vraag me af of er meerdere opleidingen of cursussen zijn waar mensen ervaring mee hebben.
Tevens heb ik geen paard (is mogelijk om deze na mijn studie aan te schaffen) en ben ook geen wedstrijd ruiter. Is het handig om alsnog op zoek te gaan naar gerichte lessen om op niveau te komen en op zoek te gaan naar een paard om eventueel wedstrijden mee te starten?
Ik hoor graag wat voor opleidingen mensen aanraden en wat voor opleidingen mensen zelf hebben gedaan
Ik zou je als allereerste willen aanraden om een BBL opleiding paardenhouderij te gaan doen, dan kun je werken op een paardenbedrijf en ervaren hoe dat is. En tevens een boel leren, want zo te lezen heb je niet veel ervaring. Daarnaast je inderdaad gaan ontwikkelen qua paardrijden, tenzij je alleen beginnersles wil geven.
Een goede instructeur moet imo weten hoe je verschillende soorten paarden (en mensen) op leid, en dat is toch echt een kwestie van een heleboel ervaring op gaan doen en heel veel km's in het zadel te gaan maken.Daarnaast is basiskennis over het paard ook erg belangrijk.
Hoe meer jij kunt met een paard, hoe beter je rond zal kunnen komen..
Daarnaast de orun gaan doen, maar trek voor dit alles maar jaren uit en een heleboel doorzettingsvermogen en hard werken.
Bedenk ook een back-up plan, want als je lichamelijk uitvalt bij lichamelijk werk..heb/ krijg je ook een probleem.
Ga alsjeblieft geen paardenhouderij doen... ik ken alleen maar mensen die het een vreselijke opleiding vinden en paardenbedrijven hechten er echt niet zoveel waarde aan. Ik werk in de paarden met een meisje die die opleiding doet, en ze heeft er echt een hekel aan. Stallen mesten kan iedereen wel, ook zonder opleiding. De baas vind het ook een onzin opleiding, om precies dezelfde reden. Je leert er echt niet veek meer dan dat menig paardenmeisje al kan.