Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:41

Myrthe3 schreef:
Ik lees graag mee, ik wil ander werk naast mijn huidige baan wat wel bevalt, maar waarmee ik geen geld overhoud voor leuke dingen. Ik kan nu rondkomen maar dan moeten er geen gekke dingen gebeuren.

Ik zoek iets voor 8 uur per week, 1 hele dag of 2x 4 uur. Ik ben niet beroerd voor vies of saai werk. Ben nu werkzaam in de melkveehouderij maar wil daar niet meer uren maken ivm polsen, (cts).
Het enige wat ik niet wil is call center omdat ik min of meer belangst heb. Voor de rest maakt me niet uit, maar ook ik kan niks vinden. Ik ben overigens 22.

Heb al overal en nergens gesolliciteerd net als TS, maar krijg iedere keer nee.

En hoe kom je van je belangst af? Niet door iets aan te nemen waar je niet moet bellen.
En daarbij, ik ben benieuwd waar je ooit iets kan vinden waar je niet moet bellen. Kom op, belangst. Telefoon pakken en praten....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:41

De Macdonalds , je kan er makkelijk aangeven wanneer je wil werken en er zijn een heleboel verschillende dingen die je kan doen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:44

Ja, ook voor oudere mensen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:00

CV goed op laten stellen en of het zo is weet ik niet, maar wanneer daar in staat dat je na drie keer hbo nu even een tussenjaar hebt dan ging de brief bij mij meteen de prullenbak in . Kledingwinkel lijkt leuk maar is echt niet zo prettig.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 11:18

MoniqueT schreef:
Wat mij verbaast is het vasthouden aan OV. Waarom niet gewoon de fiets naar bijvoorbeeld de Makro?

Omdat ik een kapotte knie heb waardoor lang fietsen helaas echt uigesloten is. Lang staan of lopen lukt nog wel, maar fietsen dan kan ik binnen een week niets meer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:28

Pluisje1998 schreef:
MoniqueT schreef:
Wat mij verbaast is het vasthouden aan OV. Waarom niet gewoon de fiets naar bijvoorbeeld de Makro?

Omdat ik een kapotte knie heb waardoor lang fietsen helaas echt uigesloten is. Lang staan of lopen lukt nog wel, maar fietsen dan kan ik binnen een week niets meer

Zorg dan voor een EBike

Brainless

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:31

Of als je wel een (auto)rijbewijs hebt; kun je kijken naar een brommer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:45

bigone schreef:
Zorg dan voor een EBike

Die zijn tenslotte heel goedkoop...

Lizzyy schreef:
En hoe kom je van je belangst af? Niet door iets aan te nemen waar je niet moet bellen.
En daarbij, ik ben benieuwd waar je ooit iets kan vinden waar je niet moet bellen. Kom op, belangst. Telefoon pakken en praten....

Echt waar... als het zo makkelijk was had ze het Alcatel gedaan gok ik?

Ik heb zelf jaren in hetzelfde schuitje van werkzoekende gezeten, en mensen komen echt met belachelijke adviezen....

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 11:53

Voor beide heb ik momenteel gewoon echt geen geld. Dus dat is momenteel echt geem optie, zit voorlopig dus echt aan het ov vast.

Wat mijn motivatie brieven en CV betreft, deze zijn al meerdere keren na gekeken. Opleidingen staan er niet meer op en foto heb ik eraf gehaald want nadat die erop ging kreeg ik helemaal geen reacties meer van bedrijven uit de buurt.

Ik ga deze week bij verschillende uitzendbureaus langs om te kijken of zij me kunnen helpen.

Las iets voorbij komen over dat licht administratief/callcenter werk lastig aan te komen is parttime. Dat is voorlopig ook niet het eerste waar ik naar zoek. Het liefst wil ik iets in de horeca branch mbt een koffiezaakje/lunchroom ofzo. Enkel restaurants vallen bij mij af, ivm onwijs nare ervaring de laatste keer durf ik dat gewoon echt nog niet aan.

Het liefste wil ik iets waarbij ik nog een beetje actief bezig ben. Ik kan slecht stilzitten waardoor iets in de administratie me echt niet leuk lijkt. Geef mij maaar iets waar ik de hele dag ook een beetje fysiek bezig ben.

Netwerk gebruiken zou ik wel willen, maar heb helaas niet zo'n groot netwerk. Van de vrienden die hier in de buurt wonen, zoekt het werk vaak geen extra personeel of ze werken niet en zitten met hetzelfde probleem als ik.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:56

@LadyMadonna: Kan je dan onderbouwen wat er belachelijk aan is? Met in een hoekje gaan zitten kom je nergens mee :):) Je zal er toch aan moeten gaan werken, ervoor weglopen heeft geen zin! Ik vond bellen vroeger ook doodeng, maar ik merkte dat ik het wel nodig had. Toen ben ik als klantenservicemedewerker gaan werken. In het begin een drama maar wat heb ik er veel aan gehad! Eveneens in een winkel. Ik dook altijd weg als er klanten aankwamen (super handig in een winkel :Y) ), tot mijn leidinggevende zei "en nu ga je iedereen die binnenkomt begroeten".
Slik.. maar het heeft wel gewerkt!
Want wat is nu het ergste wat er kan gebeuren?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:01

Maar waarom Lizzy? Waarom geforceerd iets doen wat je echt niet leuk vindt? Het is met die mentaliteit dat onze maatschappij mensen richting depressie en burn-outs duwt. De instelling dat je maar moet pakken wat je pakken kan (qua job) en anders ben je maar een luierik die niet hard zijn best doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:02

Wat heeft een callcenter er aan als ik weiger de telefoon op te pakken? Of ik pak wel op maar krijg een black out? :')
Gaat vast werken.
En genoeg banen waarbij je niet hoeft te bellen. Bellen naar bekenden is voor mij geen probleem, bellen naar onbekenden, of gebeld worden door onbekenden (het vervelendst) wel.
Maar hey, wie weet heeft dat er mee te maken dat ik telefonisch nogal gestalkt ben dus een pleurishekel heb aan gebeld worden door onbekenden.

En zoals ik al zei, ik heb verder echt geen eisen. Maar de hele dag bellen naar onbekenden of gebeld worden, ga ik dus echt niet doen, sorry.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:04

Gini schreef:
Maar waarom Lizzy? Waarom geforceerd iets doen wat je echt niet leuk vindt? Het is met die mentaliteit dat onze maatschappij mensen richting depressie en burn-outs duwt. De instelling dat je maar moet pakken wat je pakken kan (qua job) en anders ben je maar een luierik die niet hard zijn best doet.

Omdat je jezelf ook de kans moet geven om vaardigheden te kunnen ontwikkelen. Geen baan aannemen omdat je belangst hebt (wat dus een echt irreële angst is) is echt ontwijk gedrag. Want je loopt er je hele leven nog tegenaan; in welke baan hoef je nou nooit te bellen?
Een weekje op een callcenter en je bent gegarandeerd van je belangst af. Heb het zelf ook gedaan. Klote werk, dus was er na 2 maanden weer weg, maar mijn belangst ook :Y)

Van elk werk, hoe poedersuiker ook, leer je echt vaardigheden voor de toekomst :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:05

Ondanks dat je zegt dat je CV is nagekeken toch even: heb je überhaupt ergens eerder werkervaring opgedaan (behalve de paar "mislukte" baantjes)? En heb je door het weghalen van je geprobeerde opleidingen niet een "gat" in je CV gecreëerd?
Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar als je echt 40 (!!!) sollicitaties de deur uit gooit en je krijgt daar zo weinig reactie op terug zou ik eigenlijk gelijk al zeggen dat daar toch iets niet helemaal lekker zit. Of je solliciteert elke keer net bij de verkeerde. Wel heel lastig hoor, kan me voorstellen dat dan op een gegeven moment ook wel de moed in je schoenen zakt.
Bij van die kleine koffie/lunchtentjes werken klinkt voor jou dan als een goede, vaak maak je daar meer goede kans als je lekker spontaan binnenloopt met de vraag of je er misschien kan gaan werken. En ik denk dat je een goede stap zet door langs uitzendbureaus te gaan :j

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:07

In de schoonmaak, verdient goed! Doe ik nu ook voor ik weer naar school ga.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:08

verootjoo schreef:
Omdat je jezelf ook de kans moet geven om vaardigheden te kunnen ontwikkelen. Geen baan aannemen omdat je belangst hebt (wat dus een echt irreële angst is) is echt ontwijk gedrag. Want je loopt er je hele leven nog tegenaan; in welke baan hoef je nou nooit te bellen?
Een weekje op een callcenter en je bent gegarandeerd van je belangst af. Heb het zelf ook gedaan. Klote werk, dus was er na 2 maanden weer weg, maar mijn belangst ook :Y)

Van elk werk, hoe poedersuiker ook, leer je echt vaardigheden voor de toekomst :)

Maar daar zeg je het: ontwikkelen. Met belangst in een callcenter gaan werken is weinig ontwikkelen aan. Dat is meteen boem baf, het diepe in. Daarbij zou ik nooit iemand een job aanraden die ik zelf definieer als klotewerk. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:09

Mijn psych kon me er niet afhelpen, dus een maandje callcenter vast ook niet. Ga er nu verder ook niet meer op in, callcenter ga ik niet doen, punt.

Ingrid, hoeveel verdien je daarmee als ik vragen mag? Ik zie hier alleen vacatures voorbij komen van 8.70 tot 9 euro voor schoonmaakwerk.
En moet je dan zelf het inzicht hebben wat je gaat schoonmaken? Ik ben daar zo'n kneus in namelijk :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:09

Belangst hoeft helemaal een irreele angst te zijn, en het hoeft ook niet te betekenen dat je nooit meer kunt functioneren aan de telefoon.

Ik ben ooit ook ergens terecht gekomen als telefonist. Heel slecht idee, geen angst maar het was niet goed voor mij toen. Dat aangegeven en dus andere administratieve functies gehad, die wel bevielen.

Jaren later nam ik vanuit mijn functie wel de telefoon op. Misschien moeten we mensen wat krediet geven als ze aangeven dat iets niet goed voelt. Je hoeft niet meteen alles altijd maar te veranderen, het is ook prima dat er dingen zijn die je niet liggen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:10

Er is heel veel werk momenteel, alleen wat jij zoekt is meestal alleen via uitzendbureaus. Die processen veel meer 'tijdelijk' werk. Bedrijven zoeken meestal zelf de vaste functies en gebruiken uitzendbureaus om de gaten op te vullen of om de hoeveelheid werk aan te kunnen (flexibele schil).

Gall&Gall in de buurt geen optie? Die zoeken juist geen jongeren ivm alcoholverkoop.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:35

@Sakura
Veel bedrijven nemen juist eerst uitzendkrachten aan om te kijken of ze bevallen.
Het kost ze geen tijd qua sollicitaties en als je niet bevalt kun je gewoon weer gaan.
Ook als je ziek bent hoeven ze niet te betalen.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:41

Mag ik vragen waarom je een baan van 20-30 uur zoekt? Is dat ivm het fysieke?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 12:47

Yep, ivm het fysieke/mentale. Ik heb twee jaar geleden een burn out gehad waardoor ik meer dat 20-30 uur werken niet aankan. Dan word ik gewoon echt ontzettend ziek omdat ik niet genoeg rust kan pakken. Het is al beter dan eerst, maar helaas wil meer dan dit nog niet lukken. Daarnaast doe ik ook vrijwilligerswerk waar ik niet mee wil stoppen omdat het een mooie manier is om ervaring op te doen. Dit is ook zo'n tien uur per week

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:47

In welke baan hoef je niet te bellen? Euh.. legio!
Ik heb er zelf absoluut geen moeite mee, maar genoeg banen gehad waar echt geen telefoon in de buurt was. Van productie tot de e-mail afdeling van een groot telecom bedrijf.....
Er wordt gedaan of die belangst iets is waarbij ze zich aanstelt en er maar even overheen moest stappen....

Net als met de aanschaf van een ebike... een beetje ebike kost tweedehands zo’n 600 euro.

Toen ik werkzoekende was moest ik maar “even gaan verhuizen naar de stad...” |o

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:50

Kijk eens bij NS :j Vaak zoeken ze mensen voor de stationswinkeltjes (Kiosk, Starbucks, HEMA, etc.)
Heb zelf 3 jaar bij de Kiosk (weliswaar niet in jouw regio) gewerkt en daar echt een prima tijd gehad!

www.werkenbijns.nl

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:42

Nogmaals de Mac neemt makkelijk mensen aan .