[ENQ] bachelorscriptie psychologie, onderzoek naar eetgedrag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Re: [ENQ] bachelorscriptie psychologie, onderzoek naar eetgedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:45

Ik heb 'm ook ingevuld, interessant onderwerp! Succes!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:14

Die laatste is wel confronterend….
Ja, ik ben eigenlijk wel bezig met gewicht verliezen maar door drukte niet consequent bezig en daardoor geen gewichtsverlies. Je kan echter niet invullen dat je wel bezig bent maar geen gewichtsverlies hebt.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:48

Ik heb hem ook ingevuld. Net als Martie miste ik ook de optie dat ik wel bezig ben wat gewicht kwijt te raken maar er nog geen 2 kg vanaf is. Nu maar nee ingevuld.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:05

Ingevuld! Qua groente inname zit ik geloof ik wel bovengemiddeld (warme maaltijd veel groenten en elke lunch door de weeks eet ik flink wat groenten weg) maar mijn fruitinname is ronduit slecht te noemen. Omdat ik het gewoon niet lust.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:23

Door omstandigheden eet ik minder groente en fruit dan ik normaal doe, dus echt een betrouwbaar beeld heb je niet van mijn normale situatie. Maargoed, je hebt het zelf ook al over minder tijd en die meuk :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:43

Ingevuld voor je. Ik ben allergisch voor citrusvruchten dus daarom eet ik geen mandarijnen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:47

Ik had bij fruit ook het probleem dat ik een beetje seizoensgericht probeer te eten dus de laatste maanden veel zomerfruit (aardbei, bosbes, framboos) maar dat kan ik niet aangegeven.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:23

Ik heb hem ook ingevuld. Net als de poster boven mij eet ik citrusvruchten als sinaasappels en mandarijnen veel in de wintermaanden, maar niet de afgelopen maanden in de zomer... Dus moeten aangeven dat ik het de afgelopen maand nooit heb gegeten :Y)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:39

Ik heb hem ook ingevuld en kwam ook wat moeilijkheden tegen. Zo kon ik ook mijn lengte nog niet invullen en duurde het lang voordat ik door had hoe dat het wel lukte. 172 deed hij niet terwijl dit zelfs specifiek er bij staat. 1.72 deed hij ook niet, uiteindelijk 1,72 met de komma ingevuld en toen deed hij het wel.

Daarnaast gaat de vragenlijst erg van 1 visie uit. Ben je bezig met je gewicht? (Ja, ik ben afgelopen maand ongewenst veel afgevallen) en dan moet je ook bij die andere vraag antwoorden dat je bent afgevallen terwijl het bij jou positief wordt opgevat en voor mij dus negatief is bedoeld.

yaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 12:25

Fleury schreef:
Ik heb hem ook ingevuld en kwam ook wat moeilijkheden tegen. Zo kon ik ook mijn lengte nog niet invullen en duurde het lang voordat ik door had hoe dat het wel lukte. 172 deed hij niet terwijl dit zelfs specifiek er bij staat. 1.72 deed hij ook niet, uiteindelijk 1,72 met de komma ingevuld en toen deed hij het wel.

Daarnaast gaat de vragenlijst erg van 1 visie uit. Ben je bezig met je gewicht? (Ja, ik ben afgelopen maand ongewenst veel afgevallen) en dan moet je ook bij die andere vraag antwoorden dat je bent afgevallen terwijl het bij jou positief wordt opgevat en voor mij dus negatief is bedoeld.

Bedankt voor het invullen en voor de feedback! Geldt ook voor de anderen!

Ja die vragen rondom gewicht hadden eigenlijk rekening moeten houden met mensen die onbedoeld gewicht verliezen en/of juist bewust bezig zijn met aankomen. Hier is nu niets meer aan te doen, maar wel goed dat we dit terughoren. Een scriptie schrijven en onderzoek doen is tenslotte ook een leerproces

Die seizonsgebondenheid van fruit is helaas niet zo veel te doen. Dit is inherent aan de gebruikte vragenlijst. Aardbeien, frambozen e.d. zijn geloof ik bij de laatste vraag onder te brengen?