Babsiej schreef:Dat formulier, per de eerste is ingevuld, zonder inkomsten nog, die heeft ze dus nog niet ontvangen.
Alleen de vraag is dus, per de eerste of per de 15e dat het wordt verrekend. We wachten wel af. Als ik het hoor, zal ik het wel doorgeven.
Bellen kost geld, en als er per bericht geen duidelijk antwoord komt is het zonde om geld uit te geven als er nog geen antwoord komt.
Dat formulier staat op de eerste werkdag van september klaar in MijnUWV. Als ze dat formulier niet invult krijgt ze in september helemaal geen geld over de maand augustus. Ook moet ze een wijzigingsformulier insturen over de veranderde situatie (baan gevonden), met daarin de ingangsdatum van de dienstbetrekking en het aantal uren. Het aantal uren waarover ze loon uit arbeid krijgt worden in mindering gebracht op de WW-uitkering. Het gaat dus niet om de hoogte van het salaris maar om de uren die worden uitbetaald. Bij een fulltime baan vervalt vanaf begin dienstbetrekking het recht op WW. Bij een parttime baan kijken ze naar het aantal uren. Als er een x aantal uur verschil zit tussen de uren die vanuit de WW worden betaald en de uren die ze werkt krijgt ze over dat verschil aan uren nog WW. Dus stel ze heeft WW voor 36 uur per week en heeft nu een baan voor 24 uur per week. Dan verwacht ik eigenlijk dat ze nog wel 12 uur WW per week krijgt uitbetaald.
En bellen met het UWV is inderdaad veel sneller en duidelijker dan mailen. Ze zijn daar heel goed in niet antwoorden op de vraag die je in je mail had gesteld
Je krijgt wel een antwoord, maar meestal niet iets wat inhoudelijk slaat op je vraag 
Dat je vriendin de uren waar ze in augustus voor gewerkt heeft pas in september uitbetaald krijgt is heel jammer maar niet iets waar het UWV wat aan kan doen. Ze kijken gewoon naar de wijzigingsdatum ( = datum nieuwe baan) en het aantal uren.
Laatst bijgewerkt door Koper op 04-09-18 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt