Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:11

Eierkoker die werd genoemd is een goede.
Net als verse thee en koffie.

Alpro kwark en/of yoghurt zou ik fijn vinden ivm melkeiwittenallergie.
En vegan/alpro/becel margarine.
En melkeiwitten zitten bijna overal in, vleeswaren, koekjes, sausjes, etc.

Ontbijtkoek is ook wel lekker net als beschuit.
Zoveel mogelijk alles per portie verpakt. Dan blijft het fris en kan niemand er met zijn handen aanzitten.
Laatst bijgewerkt door luuntje op 27-06-18 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:11

Granoek schreef:
Zijn er soja producten (melk/yoghurt) die we zeker niét moeten nemen? := Kan wel heel nobel alles gaan aanbieden maar dadelijk vinden ze het heel vies :+ Ik ken alleen Alpro..

Ik zou in ieder geval kijken of je twee soorten plantaardige melk kunt aanbieden, één soja en één haver (bvb Oatly). Vooral die laatste is erg populair voor in de koffie. Je kunt trouwens prima een houdbaar product nemen ipv iets van de versafdeling, daar zit eigenlijk geen verschil tussen.

Qua yoghurt neem ik altijd Alpro en die vind ik prima :j Het lekkerst vind ik de Mild & Creamy. Er zijn trouwens ook van die kleine portieverpakkingen, misschien is dat interessant voor jullie? Dan hoef je geen heel pak open te trekken.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:15

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:15

SusanH schreef:
Ik weet niet of je van alles aan moet gaan bieden voor mensen met intoleranties als standaard. Wel misschien als extra service als mensen het bij reserveren melden. Maar als je geen mensen hebt die perse sojamelk moeten hebben, kun je het weggooien en dat is zonde.

Ik kan niet tegen toegevoegde suiker en kan dus ook al meer dan de helft aan beleg niet nemen. Maar ik pas me aan (kan gelukkig wel tegen zuivel) en neem een broodje kaas in dat geval. Ik kan moeilijk gaan eisen dat ze suikervrije hagelslag en fruitspread speciaal voor mij op het ontbijtbuffet neer gaan zetten. Intoleranties en allergien zijn wel een verhaal apart. Vaak kun je in dat geval beter zelf eea meenemen waarvan je zeker weet dat je het mag hebben.

Ik denk ook niet dat je het moet eisen inderdaad. Maar het is toch een fantastische service als je ergens komt waar rekening met jou kan worden gehouden of waar dat misschien zelfs standaard gedaan wordt?
Er zijn echt ontzettend veel mensen met een lactose-intolerantie. Denk daarom dat het zeker een meerwaarde is om die groep te kunnen bedienen. Daarnaast wordt het aantal veganisten ook steeds groter. Weet wel zeker dat je met een goed veganistisch ontbijt heel veel mensen naar je hotel kunt lokken :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:18

goede mosterd (bij kaas of gebakken worstjes)
yoghurt zonder smaakje
uitgebakken spek
eitje op verzoek klaar gemaakt (die vreselijke ontbijtschalen met roereieren :n)
echt vers sap
gerookte zalm met dan ook dille en kappertjes

ik geef niets om zoetigheid, dus wat lekkere hartige dingen stel ik erg op prijs.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-06-18 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:19

Ik zou als je het in huis haalt ongezoete sojayoghurt pakken :j
Niet iedereen vindt de standaard (gezoete) lekker en de mensen die dat wel willen kunnen er zelf suiker/honing/iets anders bij doen.

Overigens zijn plantaardige melken erg lang houdbaar :j Veel langer dan koemelk. Ik denk dat het hier makkelijk 2-3 weken meegaat (als het niet al op is in die tijd).

Je zou ook als je daar stomtoevallig aan kunt komen Leha Schlagfix Koffiemelk in huis kunnen halen, dat zijn van die melkcupjes voor in de koffie maar dan plantaardig. Is ook praktisch eeuwig houdbaar en kost geloof ik 80 cent voor 10 stuks.. Dus dat is wel tof om in de kast te hebben :j

AbbyBlues

xSwanHeart schreef:
Granoek schreef:
Zijn er soja producten (melk/yoghurt) die we zeker niét moeten nemen? := Kan wel heel nobel alles gaan aanbieden maar dadelijk vinden ze het heel vies :+ Ik ken alleen Alpro..

Ik zou in ieder geval kijken of je twee soorten plantaardige melk kunt aanbieden, één soja en één haver (bvb Oatly). Vooral die laatste is erg populair voor in de koffie.

Ben helemaal niet van die 'new age hippy dingen' :Y) , maar moest laatst toevallig een keer havermelk nemen in mijn koffie verkeerd omdat de gewone melk op was en dat was me een partij lekker <3
En zoet genoeg dat ik er geen extra suiker meer aan hoefde toe te voegen, dus ook nog beter voor de lijn.

s1993

Ik vind een smeerseltje voor op brood zoals hummus/baba ganoush/muhamarra/andere groentespread altijd erg lekker maar weet niet of dit realiseerbaar is. En wat plakjes groente erbij om er echt een lekker broodje van te maken.

Verder vers fruit eet ik héél graag bij het ontbijt, waarbij voorgesneden wel makkelijk is (maar niet van dat spul uit blik).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:19

Op aanvraag zorgen we uiteraard altijd voor vervanging, als we het op voorhand weten en er rekening mee kunnen houden. Ik was alleen benieuwd of er dingen zijn die we standaard aan kunnen bieden die houdbaar zijn.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:20

Blikspul heb ik over het algemeen een hekel aan dus die ga je hier niet vinden :r

edit: behalve ananas uit blik, verse ananas verdraag ik niet :')
Laatst bijgewerkt door Granoek op 27-06-18 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:21

Ik heb helaas geen echte aanvulling voor je. Maar ik zie dat je bij mij in de buurt zit. Is gewoon ontbijten voor niet slapers ook mogelijk? Zo Ja, lijkt het me leuk om dat een keer te komen doen!

Staan je gave paarden ook daar of heb je die ergens anders staan? Want die vind ik echt geweldig!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:21

Granoek schreef:
Blikspul heb ik over het algemeen een hekel aan dus die ga je hier niet vinden :r

Ik weet hoe goed het is bij jullie. Dus daar ben ik zeker niet bang voor!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:22

Mijn man is lactose intolerant en dat blijkt erg lastig. Waar het vaak mis gaat zijn de basisdingen zoals brood en smeerboter. Dus zien we graag zijn broodjes met daarbij het ingredientenlijstje (niet zo heel mooi misschien maar voor ons geeft het extra zekerheid omdat het erg vaak verkeerd gaat). Plantaardige smeerboter (wederom met ingredientenlijstje), hollandse harde kaas (want dat is lactosevrij), eitje gebakken in olie. De rest gaat eigenlijk altijd wel goed omdat er nooit melk in zit, zoals fruit , jam enzo. Lactosevrije melk zou enorm fijn zijn maar waarschijnlijk lastig. Het is niet eens zo duur maar natuurlijk wel een heel pak voor 1 persoon wat inhoud dat je vermoedelijk veel weg gaat gooien. Alternatieve melksoorten zoals soja vind hij enorm vies en mag je voor ons laten :) . Naast simpelweg goed brood, boter, fruit (graag ongesneden) en kaas hebben wij niet zoveel nodig. Liever minder keuze maar echt goed dan de wereld aan spullen maar van mindere kwaliteit.

Wat ik trouwens veel tegenkom in hotels is dat je een bakje broodjes op tafel krijgt maar dat je dan maar 2 broodjes pp krijgt. Dat oogt erg goedkoop, daarnaast is het voor ons belangrijk dat we voor echtgenoot ook wat voor onderweg kunnen smeren namelijk (onderweg hebben we natuurlijk hetzelfde probleem) dus willen we graag wat meer broodjes.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:22

xJurdyWonanx schreef:
Ik heb helaas geen echte aanvulling voor je. Maar ik zie dat je bij mij in de buurt zit. Is gewoon ontbijten voor niet slapers ook mogelijk? Zo Ja, lijkt het me leuk om dat een keer te komen doen!

Staan je gave paarden ook daar of heb je die ergens anders staan? Want die vind ik echt geweldig!

Hahahaha deze zag ik niet aankomen, maar thanks! Je zit inderdaad erg in de buurt, ik ga altijd naar de Ikea daar :') Ja hoor, ontbijt is gewoon voor iedereen toegankelijk! Reserveren is dan wel prettig :)
Paarden staan niet hier, maar wel in de buurt :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:23

Wij waren laatst blij verrast toen er op aanvraag glutenvrije broodjes afgebakken konden worden. Anders blijft er van zo'n ontbijtbuffet als je ook geen zuivel mag heel erg weinig over. Ik begrijp ook wel dat standaard aanbieden niet te doen is, zeker niet voor die prijs, maar als optie een glutenvrij broodje aan kunnen bieden worden glutenintolerante mensen heel blij van.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:24

Granoek schreef:
xJurdyWonanx schreef:

Hahahaha deze zag ik niet aankomen, maar thanks! Je zit inderdaad erg in de buurt, ik ga altijd naar de Ikea daar :') Ja hoor, ontbijt is gewoon voor iedereen toegankelijk! Reserveren is dan wel prettig :)

Als je even roept wanneer maken we er een mini bokt meeting van *\o/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:24

troi schreef:
Mijn man is lactose intolerant en dat blijkt erg lastig. Waar het vaak mis gaat zijn de basisdingen zoals brood en smeerboter. Dus zien we graag zijn broodjes met daarbij het ingredientenlijstje (niet zo heel mooi misschien maar voor ons geeft het extra zekerheid omdat het erg vaak verkeerd gaat). Plantaardige smeerboter (wederom met ingredientenlijstje), hollandse harde kaas (want dat is lactosevrij), eitje gebakken in olie. De rest gaat eigenlijk altijd wel goed omdat er nooit melk in zit, zoals fruit , jam enzo. Lactosevrije melk zou enorm fijn zijn maar waarschijnlijk lastig. Het is niet eens zo duur maar natuurlijk wel een heel pak voor 1 persoon wat inhoud dat je vermoedelijk veel weg gaat gooien. Alternatieve melksoorten zoals soja vind hij enorm vies en mag je voor ons laten :) . Naast simpelweg goed brood, boter, fruit (graag ongesneden) en kaas hebben wij niet zoveel nodig. Liever minder keuze maar echt goed dan de wereld aan spullen maar van mindere kwaliteit.

Wat ik trouwens veel tegenkom in hotels is dat je een bakje broodjes op tafel krijgt maar dat je dan maar 2 broodjes pp krijgt. Dat oogt erg goedkoop, daarnaast is het voor ons belangrijk dat we voor echtgenoot ook wat voor onderweg kunnen smeren namelijk (onderweg hebben we natuurlijk hetzelfde probleem) dus willen we graag wat meer broodjes.

Bedankt!
Geven jullie dan bij reserveren aan dat er intolleranties zijn?
Hier wordt ook niet standaard een overdaad aan brood gegeven, ik heb liever dat ze bij vragen en ik het vers kan geven dan dat het op tafel staat uit te drogen. Er is geen limiet aan de hoeveelheid brood die je 'mag' eten dus bij vragen is echt geen enkel probleem :D

Ik zie dat de meningen over heel fruit/gesneden fruit erg verdeeld zijn

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:25

Het beste ontbijt dat ik heb gehad was in Oostenrijk. Daar ging je zitten, er werd gevraagd wat je wou drinken en dan kreeg je een eigen kannetje. Ik weet niet waarom maar dat vond ik heel sjiek. De warme cohcomel was ook van echte chocolade gemaakt. En je mocht zo ook je ei bestellen aan tafel. Verder hoef ik alleen maar zachte en harde broodjes, kaas, verse jam en een yoghurtje. Dan ben ik al blij. Fruit uit het seizoen en pannenkoekjes zijn een leuk extraatje.

Eigenlijk bestel ik bijna nooit ontbijt bij de overnachting. Vaak ga ik gewoon bij een bakker of standje een broodje halen met een kopje thee. Dat is goedkoper en flexibel..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:27

Wat misschien ook wel leuk is (en weinig moeite eens gerealiseerd) is een soort "mueslibar" met van die kokers waar je ingrediënten uit kunt "tappen". Dan kan ieder zelf kiezen wat ie wil: noten, rozijnen, granola, havermout... Ik weet niet of je weet wat voor systeem ik bedoel maar bij Pathe hebben ze het ook voor de M&M's.
Is fijn want: geen kruisbesmetting mogelijk, iedereen neemt precies wat ie wil, en door het in zo'n koker te doen blijft het vers (geen gedoe met mensen die de zak niet netjes dichtdoen enzo).

Ik krijg juist het idee dat er heel veel mensen zijn die gebruik zouden maken van plantaardige melk. :j
Zo ken ik ook mensen die eigenlijk last hebben van zuivel maar die bij gebrek aan anders toch maar koemelk in de muesli gooien (om daar een paar uur later spijt van te hebben := )
En nogmaals het is allemaal best lang houdbaar (en anders kun je het zelf altijd nog opdrinken, amandelmelk vind ik zelf erg lekker om te drinken ook :Y) )

Granoek

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:30

Amandelmelk heb ik thuis standaard in huis en ik heb niet eens intolleranties, super super lekker ja :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:31

AbbyBlues schreef:
xJurdyWonanx schreef:

haha onverwachte wending maar wees welgekomen :D

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:38

Plantaardige melkvervangers zijn er ook wel in lang houdbare kleine pakjes. Eigenlijk van die meeneem pakjes, maar op die manier kun je wel zorgen dat je dat standaard in huis hebt, dan sta je in dat opzicht niet voor verrassingen. Hoe dat met plantaardige yoghurt zit weet ik niet.

Glutenvrij zou je voor afbakbroodjes kunnen kiezen, die kun je eventueel invriezen en afbakken indien nodig, maar dan moet je ook wel een apart oventje hebben om ze in af te bakken ivm kruisbesmetting. Idem met de manier waarop je ze aanbiedt op het buffet, In een aparte, afgesloten bak.

Voor onbijtgranen kun je kijken of de groothandel aparte portieverpakkingen heeft. Van de 'kindergranen' hebben ze die op zeker (loops, smacks hoe heet dat spul tegenwoordig), wellicht is er van muesli/cruesli ook zoiets. Dat geldt voor glutenvrije varianten ook, kijk eens rond of dat in portieverpakkingen te krijgen is.

Portieverpakkingen voor beschuit en ontbijtkoek zijn al genoemd, voor rijstwafels (glutenvrij) zijn die er volgens mij ook.

Een eierkoker neerzetten, zodat mensen zelf hun eitje naar wens kunnen koken, is een prima idee. Roerei in een chafing dish, ben ik zelf geen liefhebber van, dat wordt vanzelf rubberachtig als het een tijdje staat en moet je ook goed in de gaten houden.

Plakjes tomaat en komkommer vind ik wel lekker, lekker op een boterham met kaas of vleeswaren. Fruit zou ik zorgen voor wat vers gesneden fruit voor in de yoghurt en een mand met vers fruit op het buffet. Bananen gaan vaak snel, dus die zou ik, als je de mogelijkheid hebt, niet gelijk allemaal neerleggen, maar tussendoor een keer aan laten vullen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:38

AbbyBlues schreef:
Granoek schreef:

Leuk idee!
Kunnen we dan ook paarden meeten? :wow:

Granoek

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:43

Sure :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:47

xJurdyWonanx schreef:
Leuk idee!
Kunnen we dan ook paarden meeten? :wow:

Ik heb geen paard meer -O-