Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:45

Ik denk dat als je iedere klant die dat kunstje flikt, geld teruggeeft, dat je ook niet echt overeind blijft als winkeltje Nine ;-)

Die mevrouw moet gewoon even wachten, hoe moeilijk is dat..?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:48

"zoals ik u de vorige keer ook al zei, er wordt contact met u opgenomen zodra de camerabeelden bekeken zijn. Ik zal er zorg voor dragen dat u deze week iets hoort. Dan ga ik nu verder met....." Is ook kort en duidelijk. Verder de aanwezigheid negeren denk ik en zakelijk houden. Alleen over huidige transacties converseren.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:49

Pandameisje schreef:
ik zou persoonlijk gewoon zeggen als ze weer komt en jullie hebben nog geen video beelden kunnen kijken met : Mevrouw ik weet niet of u kort termijn geheugen heeft maar hier nog 1x bij mijn uitleg. de uitleg geven en dan gewoon de volgende klant helpen is die er niet gewoon iets anders gaan doen.

Als ik je baas was, en jij had dit soort commentaar bij mijn klanten, stond jij op straat.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:49

Cer schreef:
Ik denk dat als je iedere klant die dat kunstje flikt, geld teruggeeft, dat je ook niet echt overeind blijft als winkeltje Nine ;-)

Maar als er iemand een uur mee bezig is om alles uit te zoeken, camerabeelden te bekijken etc. kost dat weer veel meer dan 8€. Het kan dus een weloverwogen beslissing zijn om bij twijfel toch toe te geven als het over zo'n klein bedrag gaat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:50

Cer schreef:

Het zijn er echt niet zoveel hoor.. Als t hier 3x op het jaar gebeurt, is t vaak.. En dan vind ik klantvriendelijkheid echt belangrijker dan dat ik lang wacht en m'n naam te grabbel gooi..

Daarnaast hoe lang t nu duirt en al t werk wat erin zit, is denk ik al meer waard dsn een pakje sigaretten.. :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:51

Wat mn voorganger zegt dus.. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:54

Ja maar dat mag alleen de leidinggevende bepalen.. dat is hoe het werkt in de wereld :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:54

Moet die leidinggevende wel z'n werk doen...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:55

Op dat bonnetje staat toch de datum en tijd van betalen? Dan is het niet zo heel veel werk zodra ze bij de beelden kunnen lijkt mij..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:57

Oh en wat ging jij ervan zeggen dan als werknemer... :')

Overigens, sinds wanneer moet dat op stel en sprong gebeuren?

Friendly, het is voor zover ik TS begrijp ook niet heel veel werk.. dat zegt ze ook niet. Alleen moet men even wachten op codes etc..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:57

Maar aan de andere kant, stel mevrouw heeft voor iets betaald wat ze niet gekregen heeft.

Waarom duurt het zo lang tot de verantwoordelijke de camerabeelden uit komt lezen? Het is ook niet netjes de klant lang te laten wachten op de uitslag. Als hij/zij daar geen tijd voor heeft moeten ze het anders oplossen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:59

Cer schreef:
Ja maar dat mag alleen de leidinggevende bepalen.. dat is hoe het werkt in de wereld :j

In diezelfde wereld beslist de klant ook nog waar hij wel of niet terug gaat :j
En dat is meestal niet ergens waar ze je met een kluitje in het riet sturen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:06

Ibbel schreef:
Ik snap dat iemand ook voor een ander iets kan halen, maar als iemand zelf sowieso al lijkt te roken, ben je ook achterdochtiger of het verhaal wel klopt dan wanneer iemand niet lijkt te roken.
Da's toch dikke onzin?

Dan zou iedere klant ook een potentiële doorrijder zijn, ze rijden immers allemaal in een auto.

On-topic, ik vind het sowieso al niet netjes van TS om dit hier op Bokt te bespreken. Ondanks dat het anoniem is, zegt dit in mijn optiek wel iets over jou. Tijdens mijn studie ook werkzaam geweest bij een tankstation, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Iemand wilde ooit eens €50,- pinnen, ik was zo dom om een 0 te veel in te typen. We hebben het beide niet door gehad, ik kwam er pas aan het einde van mijn dienst achter, had iets te veel geld dan zou moeten. We hebben er echt alles aan gedaan om die klant te kunnen bereiken, dit is niet gelukt. Diegene heeft het zelf ook niet door gehad en dit gaat toch om wel wat meer dan de kosten van een pakje sigaretten.

Als mevrouw echt zo'n heisa maakt, lijkt het mij dat ze dit niet zomaar doet. Maar dat is mijn visie :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:07

Ja maar dat is toch niet aan de TS :?
Of zit ik nu echt in de omgekeerde wereld...

zij kan niet veel meer doen dan protocollen volgen.. Of zouden jullie dat niet doen? Gewoon baas spelen in andermans bedrijf?

En er word van alles op bokt besproken.. geen idee waarom dit nou ineens niet zou mogen..
En je zou ze de kost moeten geven, mensen die heisa maken om niks... :')

overigens, verantwoordelijke leidinggevende is direct achter die codes aangegaan, hij/zij kan ook niet heksen denk..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:16

Cer schreef:
Ja maar dat is toch niet aan de TS :?
Of zit ik nu echt in de omgekeerde wereld...

zij kan niet veel meer doen dan protocollen volgen.. Of zouden jullie dat niet doen? Gewoon baas spelen in andermans bedrijf?

En er word van alles op bokt besproken.. geen idee waarom dit nou ineens niet zou mogen..
En je zou ze de kost moeten geven, mensen die heisa maken om niks... :')

overigens, verantwoordelijke leidinggevende is direct achter die codes aangegaan, hij/zij kan ook niet heksen denk..
Hoezo de omgekeerde wereld? Stel het bedrijf heeft wel degelijk een fout gemaakt, dan zou de klant nu, volgens sommige hier, een behoorlijk onbeleefde behandeling kunnen krijgen.

Ik heb ook echt weleens een fout gemaakt, twee pakjes sigaretten verkopen en er maar een aanslaan, of dus andersom.

Ik ben tijdens het tanken/afrekenen ook weleens druk, sta met een bekende te praten of let gewoon even niet op. Wat niet handig is, absoluut. Dus zo bijzonder vind ik het niet dat mevrouw er pas later achter komt.

Het besprek op Bokt mag inderdaad, maar ik vind het persoonlijk, in dit geval, wat flauw en onprofessioneel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:20

hoezo is dit onprofessioneel? er worden nog veel gekkere dingen op bokt gezet en niet iedereen weet hoe ie met een dergelijke situatie om moet gaan.

TS hoop voor je dat ze die beelden snel boven water hebben :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:20

Ailill schreef:
Hoezo de omgekeerde wereld? Stel het bedrijf heeft wel degelijk een fout gemaakt, dan zou de klant nu, volgens sommige hier, een behoorlijk onbeleefde behandeling kunnen krijgen.

Nee dat is niet waar ik op doelde.

Overigens zag ik maar 1 onbeleefde reactie (iets over korte termijn geheugen) staan. De rest geeft aan dat mevrouw gewoon kan wachten.

maar wat de omgekeerde wereld is, is dat een aantal hier (zeker 2) verwachten dat een ondergeschikte werknemer tegen de protocollen in gaat en op eigen houtje een bedrag van 8 euro gaat betalen terwijl ze op haar leidingevende moet wachten.
Dan wacht je toch op je leidingevende en ga je niet het heft in eigen hand nemen in andermans winkel? Hoe onhandig je dat zelf ook vind..

Jij kon toch ook niet op eigen houtje bepalen dat je 500 euro zou terugbetalen? Dat is toch in overleg met je leidingevende gegaan? Mag ik aannemen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:25

MarjanB schreef:
hoezo is dit onprofessioneel? er worden nog veel gekkere dingen op bokt gezet en niet iedereen weet hoe ie met een dergelijke situatie om moet gaan.

TS hoop voor je dat ze die beelden snel boven water hebben :)
Klopt, er zijn inderdaad andere zaken die meer onprofessioneel zijn. Neemt voor mij niet weg dat ik dit ook onprofessioneel vind.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:27

De interne organisatie van een bedrijf, dat boeit een klant niet. De klant ziet de pesoon achter de kassa en dat is zijn aanspreekpunt. Het is aan het bedrijf om zulke situaties te voorzien en bv. de kassamedewerker tot een bepaald bedrag volmacht geven om dergelijke kleine dingen op te lossen. Ik neem aan dat een bedrijf zijn medewerkers vertrouwt.
Als de kassamedewerker helemaal niets mag beslissen, kunnen ze er over een paar jaar evnegoed een robot neerzetten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:28

Cer schreef:
Ailill schreef:

Nee dat is niet waar ik op doelde.

Overigens zag ik maar 1 onbeleefde reactie (iets over korte termijn geheugen) staan. De rest geeft aan dat mevrouw gewoon kan wachten.

maar wat de omgekeerde wereld is, is dat een aantal hier (zeker 2) verwachten dat een ondergeschikte werknemer tegen de protocollen in gaat en op eigen houtje een bedrag van 8 euro gaat betalen terwijl ze op haar leidingevende moet wachten.
Dan wacht je toch op je leidingevende en ga je niet het heft in eigen hand nemen in andermans winkel? Hoe onhandig je dat zelf ook vind..

Jij kon toch ook niet op eigen houtje bepalen dat je 500 euro zou terugbetalen? Dat is toch in overleg met je leidingevende gegaan? Mag ik aannemen
Lol, dan begrijpen we elkaar verkeerd :P

Ik zie er wel meer voorbij komen, blijkbaar leest iedereen het anders, wat prima is hoor.

Hier is het overigens wel net een klein dorp, soort van ons kent ons. Ik kon duidelijk op de bon zien dat het mijn fout was, althans daar kwam ik aan het einde van mijn shift achter. Mijn manager is toen, in haar eigen tijd terug gaan kijken en kwam tot dezelfde conclusie. Haar antwoord: Regel het maar en als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

Joanne1987

En zo gaat het toch echt in de bedrijfscultuur Sclimpre
Ben filiaalleider geweest en hell no dat een medewerker hier zelf over ging beslissen en handelen

Ik heb het dan even niet over wel niet/onbeschoft en misschien anders helpen vanuit de leidinggevende
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 18-04-18 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Sclimpre schreef:
De interne organisatie van een bedrijf, dat boeit een klant niet. De klant ziet de pesoon achter de kassa en dat is zijn aanspreekpunt. Het is aan het bedrijf om zulke situaties te voorzien en bv. de kassamedewerker tot een bepaald bedrag volmacht geven om dergelijke kleine dingen op te lossen. Ik neem aan dat een bedrijf zijn medewerkers vertrouwt.
Als de kassamedewerker helemaal niets mag beslissen, kunnen ze er over een paar jaar evnegoed een robot neerzetten.
Dit bedoel ik inderdaad :)

Daarnaast, stel nu dat de medewerker we degelijk een fout heeft gemaakt? Dan lijkt het me een redelijk kwalijke zaak hoe ze nu met de klant omgaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:30

Ja maar daar kan TS niks aan doen. En die kan echt echt niet op eigen houtje dingen gaan beslissen ivm geld.. Echt, de baas ziet je aankomen... 8)7

En ik denk dat er een verschil zit in een grote keten of een kleiner bedrijf. Het zou zomaar kunnen dat een medewerker van de MacDonals dat bijv niet mag, of van de Albert Heijn. En een medewerker van de buurtsuper weer wel.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:33

De medewerker kán een fout hebben gemaakt. Dat wéét echter op dit moment niemand. TS blijft toch nog behoorlijk en netjes naar de klant.

De klant kiest er echter voor om wel onbehoorlijk gedrag te vertonen (andere klanten aanspreken terwijl zij dus óók nog niet weet of de medewerker het bij het juiste eind had).

Fout of niet, de klant is koning, maar ook een koning heeft zich fatsoenlijk te gedragen.

Ieder normaal persoon kan zelf ook bedenken 'hey, die meid heb ik die dag überhaupt niet gesproken en zij kan er dus niks aan doen. Ik vraag wel wanneer de leidinggevende hier aanwezig is, dan los ik het daarmee op".

Dat is fatsoenlijker dan rotervaringen te verspreiden zonder uberhaupt te weten of dit gegrond is of niet..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:34

Joanne1987 schreef:
En zo gaat het toch echt in de bedrijfscultuur Sclimpre
Ben filiaalleider geweest en hell no dat een medewerker hier zelf over ging beslissen en handelen

Dat hangt helemaal van het type bedrijf af. In mijn allereerste stageplek is mij onmiddellijk duidelijk gemaakt dat ik zelf mijn beslissingen moest nemen en niet komen zeuren over kleinigheden. Heb daarna nooit anders geweten dan dat het gewaardeerd werd dat je zelf beslissingen neemt.