Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Als ik dit lees ben ik echt blij dat we op mijn werk min of meer gelijk zijn. Ligt misschien ook aan de branche maar een manager die gewoon kan komen en gaan wanneer die zin heeft vindt ik apart als het om een trimsalon gaat. Is het niet zo dat ze na sluitingstijd langer blijft? Of voor het werk bepaalde administratieve handelingen doet? Staat er nog iemand boven haar? Ik ben bang dat je er anders weinig mee kan dan een gesprek aangaan en vragen hoe het zit en aangeven waarom jij het een lastige situatie vindt.
ImkeTarek schreef:Sorry, beetje late reactie.
Eerst wil ik even melden dat dit niks met arrogantie te maken heeft! Ik Ben best een control freak en kan best gestressed raken als dingen niet gaan zoals ik in gedachten heb. Zeker iets waar ik zelf aan moet werken, hier Ben ik me bewust van.
Helaas gaan stress en honden (in een voor hun stressvolle situatie al) niet zo goed samen.
Wij boeken bijna nooit honden specifiek voor onszelf in. We kijken op het moment dat de honden er zijn gewoon wie welke hond doet (op een aantal honden na).
Een laten wachten tot mijn Manager er is, is dus geen optie en hier zullen wij (incl ikzelf) echt klachten over krijgen vanuit hogerop!
Zal het denk ik gewoon echt eens voor moet leggen op een rustige en niet aanvallende manier.
Aankomende week heeft ze sowieso vakantie, dus zal na haar vakantie moeten zien hoe het gaat.
Tips hoe dat gesprek aan te pakken zijn nog steeds welkom!
MiniMeLona schreef:Het is niet aan een ondergeschikte ( in welke vorm dan ook, of hoe klein het verschil is), om haar meerdere aan te spreken over zoiets kleins als te laat komen.
Wat je eventueel als enige wel kunt doen, is aangeven dat jij nog niet ervaren genoeg bent, om in de ochtend 2 klanten tegelijk te doen + de telefoon erbij en of daar geen andere mogelijkheid voor is, zoals bijvoorbeeld het later inplannen van haar klant.
Zo schop je niet tegen haar schenen en kom je ook niet gelijk zo arrogant over alsof je het zelf beter doet, door altijd en eeuwig maar te vroeg te zijn.
pinkie87 schreef:ben beetje in shock van sommige reacties!!
dat mensen het normaal vinden om te laat op je werk te komen door files.
je moet gewoon ten alle tijden optijd op je werk zijn. merk je dat je vaak in de file staat vertrek je eerder, of je verzint een andere manier om optijd te komen.
en als je leidinggevende bent vind ik het helemaal normaalste zaak van de wereld dat je op tijd komt.
maar als de werksfeer goed is en je kujnt het goed met elkaar vinden. kun je toch gewoon zeggen. zeg dat je het er wat moeilijk mee hebt dat ze vaak te laat is. je vreet je zelf straks alleen maar op