Manager vaak te laat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:41

Zou die klacht zo erg zijn dan? Die klacht gaat ten slotte niet over jou maar over het feit dat er te weinig personeel staat. En hoe komt dat? Doordat de manager te laat is. Daar komen ze dan snel achter en dan krijgt zìj het probleem want zij had er moeten zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:00

Als ik dit lees ben ik echt blij dat we op mijn werk min of meer gelijk zijn. Ligt misschien ook aan de branche maar een manager die gewoon kan komen en gaan wanneer die zin heeft vindt ik apart als het om een trimsalon gaat. Is het niet zo dat ze na sluitingstijd langer blijft? Of voor het werk bepaalde administratieve handelingen doet? Staat er nog iemand boven haar? Ik ben bang dat je er anders weinig mee kan dan een gesprek aangaan en vragen hoe het zit en aangeven waarom jij het een lastige situatie vindt.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 11:12

moonsparkle schreef:
Als ik dit lees ben ik echt blij dat we op mijn werk min of meer gelijk zijn. Ligt misschien ook aan de branche maar een manager die gewoon kan komen en gaan wanneer die zin heeft vindt ik apart als het om een trimsalon gaat. Is het niet zo dat ze na sluitingstijd langer blijft? Of voor het werk bepaalde administratieve handelingen doet? Staat er nog iemand boven haar? Ik ben bang dat je er anders weinig mee kan dan een gesprek aangaan en vragen hoe het zit en aangeven waarom jij het een lastige situatie vindt.

Dat is dus het probleem.. wij zijn min of meer gelijk, grootste verschil is dat zij eindverantwoordelijk is.
Geen andere werktijden, het is niet de bedoeling dat ze komt en gaat wanneer het haar uitkomt, werktijd is voor ons beide 10-7 (en voor mensen die hier aan twijfelen, dit weet ik 100% zeker ;) ) en ze hoeft ook geen administratief werk te doen voor of na deze tijd :)

Maar dat praten ga ik idd maar doen. Heb gelukkig een week om na te denken hoe ik dit ga aanpakken als het niet veranderd na haar vakantie!

Voor alle andere reacties: bedankt, ik neem ze mee!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:17

ben beetje in shock van sommige reacties!!

dat mensen het normaal vinden om te laat op je werk te komen door files.

je moet gewoon ten alle tijden optijd op je werk zijn. merk je dat je vaak in de file staat vertrek je eerder, of je verzint een andere manier om optijd te komen.

en als je leidinggevende bent vind ik het helemaal normaalste zaak van de wereld dat je op tijd komt.

maar als de werksfeer goed is en je kujnt het goed met elkaar vinden. kun je toch gewoon zeggen. zeg dat je het er wat moeilijk mee hebt dat ze vaak te laat is. je vreet je zelf straks alleen maar op

Faline

Re: Manager vaak te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:21

Ja ik vind het ook heel raar dat je er niks van zou mogen zeggen.
Als manager of baas hoor je naar mijn mening als eerste op de zaak te zijn om precies het werk te doen wat jij nu doet. Alles gereed en netjes maken voor de eerste klanten er zijn.
Ik zou er dan ook zeker wel wat van zeggen. Uiteraard met beleid en op een nette manier.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:02

ImkeTarek schreef:
Sorry, beetje late reactie.

Eerst wil ik even melden dat dit niks met arrogantie te maken heeft! Ik Ben best een control freak en kan best gestressed raken als dingen niet gaan zoals ik in gedachten heb. Zeker iets waar ik zelf aan moet werken, hier Ben ik me bewust van.
Helaas gaan stress en honden (in een voor hun stressvolle situatie al) niet zo goed samen.

Wij boeken bijna nooit honden specifiek voor onszelf in. We kijken op het moment dat de honden er zijn gewoon wie welke hond doet (op een aantal honden na).
Een laten wachten tot mijn Manager er is, is dus geen optie en hier zullen wij (incl ikzelf) echt klachten over krijgen vanuit hogerop!

Zal het denk ik gewoon echt eens voor moet leggen op een rustige en niet aanvallende manier.
Aankomende week heeft ze sowieso vakantie, dus zal na haar vakantie moeten zien hoe het gaat.

Tips hoe dat gesprek aan te pakken zijn nog steeds welkom!

Maar alles gaat op afspraak, begrijp ik?
Het is niet zo dat je onverhoopt met meerdere klanten zit direct na opening?

Dan zou ik gewoon maar één hond plannen om 10.00 uur en de volgende pas om 10.30 uur.
Minder stress voor jou en geen klachten van klanten over de lange wachttijden :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:31

Als je er last van hebt dan moet je dat zeggen. Vraag haar of ze op tijd wil komen omdat je anders in de knoop komt met je werk. Veel meer dan dat kun je niet doen.

Dat wat betreft voorbeeldfunctie en de kanten eraf lopen moet je denk ik voor jezelf maar laten rusten. Ze is aan jou geen verantwoording schuldig over hoe ze haar werkdagen inricht.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:59

MiniMeLona schreef:
Het is niet aan een ondergeschikte ( in welke vorm dan ook, of hoe klein het verschil is), om haar meerdere aan te spreken over zoiets kleins als te laat komen.

Wat je eventueel als enige wel kunt doen, is aangeven dat jij nog niet ervaren genoeg bent, om in de ochtend 2 klanten tegelijk te doen + de telefoon erbij en of daar geen andere mogelijkheid voor is, zoals bijvoorbeeld het later inplannen van haar klant.

Zo schop je niet tegen haar schenen en kom je ook niet gelijk zo arrogant over alsof je het zelf beter doet, door altijd en eeuwig maar te vroeg te zijn.

Waarom zou ts moeten doen alsof ze nog niet capabel is om het alleen op te pakken 's morgens? Want dat zou ze moeten doen volgens jou... ts is prima in staat om haar werk te doen mits er een normale bezetting is...

Ik zou ook niet weten waarom ze niet mag aangeven dat de planning 's morgens in de war komt omdat iemand structureel te laat is...

Gewoon een gesprekje aangaan en aangeven dat het in de ochtend niet goed loopt... omdat 2 honden tegelijk aannemen niet gaat ivm stress voor de honden. Misschien heeft ze een reden om zo laat te ziijn, en kan er een andere in planning van honden gemaakt worden.. op die manier verdwijnt jouw en de honden hun stress, blijven klanten tevreden...

als je daarmee al tegen zere benen aan schopt is de ander wel heel pietluttig...

En als je die eerste optie dat niet durft dan zijn er nog 3 opties... of je gaat verder met hoe je het nu oppakt (en blijft je onprettig voelen) of je laat de 2e klant wachten op je leidinggevende of je zoekt een andere baan...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:26

pinkie87 schreef:
ben beetje in shock van sommige reacties!!

dat mensen het normaal vinden om te laat op je werk te komen door files.

je moet gewoon ten alle tijden optijd op je werk zijn. merk je dat je vaak in de file staat vertrek je eerder, of je verzint een andere manier om optijd te komen.

en als je leidinggevende bent vind ik het helemaal normaalste zaak van de wereld dat je op tijd komt.

maar als de werksfeer goed is en je kujnt het goed met elkaar vinden. kun je toch gewoon zeggen. zeg dat je het er wat moeilijk mee hebt dat ze vaak te laat is. je vreet je zelf straks alleen maar op

Het hangt denk ik helemaal af van welk werk je doet. Ik werk in de zorg en moet een collega aflossen dus kan het inderdaad niet maken om te laat te komen.

Veel kantoorbanen echter zijn hier wat minder strikt in en werk je misschien gewoon wat langer door.

Omdat je in deze situatie te maken hebt met klanten vind ik het ook niet kunnen als je te laat komt. Niet fair richting je collega en niet goed voor je klandizie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:48

Je zegt dat er twee honden tegelijk komen rond openingstijd. Dan zou ik dat probleem aangrijpen om het onderwerp aan te snijden en dus niet beginnen met haar te laat komen. Alleen vertellen dat je problemen ondervindt met het behandelen van twee klanten (en telefoon).

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:02

Gewoon op de dag dat het weer voorkomt tijdens koffietijd/ lunchpauze of samen opruimen eens over beginnen hoe het die ochtend verliep. Niet moeilijker maken dan het is ;-)