Eind examens 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 21:59

Hey welkom !

Mijn examens gaan nu ook pas weer verder na de mei vakantie dus ben benieuwd

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 22:59

en hoe gaat het leren bij jullie ? bij mij erg moeizaam :( krijg bio er maar niet in

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:39

Gezellig stressen met z'n allen := :')

Ik heb dit jaar sprint vwo gedaan met Duits, natuurkunde en scheikunde. Volgend jaar wil ik psychologie gaan doen in Groningen!

Het leren gaat hier ook nog niet zo. :+ Wilde vandaag beginnen, maar voelde me niet zo fit na een drukke week, dus uiteindelijk nog niets gedaan :')

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 23:48

Haha herkenbaar dat uit stellen , ik heb volgende week nederlands en engels en de week erna bio en ak . Enigste wat ik er gewoon niet in krijg is bio pff haha

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:51

Uitstellen ben ik de beste in, helaas -O- }:0

Vind je biologie lastig? Of is het te veel informatie om op te slaan?

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 23:55

Ja sommige delen zijn wel lastig andere dingen heel makkelijk maar is gewoon te veel informatie heb nu aantal samevattingen gemaakt maar t schiet niet echt op

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:03

Ik heb ook dit jaar een paar examens, de rest volgend jaar (gespreid examen). Ik ben stik zenuwachtig en de faalangst van 'je kan het toch niet blablabla' helpt ook totaal niet mee met leren. Ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen en het is zoveel (en dan heb ik nog geen eens alle vakken). Ik kan het trouwens prima, naar mijn resultaten kijkend, maar toch...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:42

In welke vakken moeten jullie examen doen?
Ik moet examen doen in:
Nederlands
Engels
Duits
Latijn
Wiskunde
Aardrijkskunde
Economie
Geschiedenis

Vooral Latijn en wiskunde heb ik écht geen zin in :')

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:18

Ik doe examen in:
Nederlands
Engels
Wiskunde
Duits
Economie
Geschiedenis
Biologie

Ik sta op alles behalve economie een 7, dus ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken. Alleen beginnen met leren is heel lastig. Ik heb het al 1 week uitgesteld en ben eergister echt begonnen. Ik dacht dat ik geschiedenis nog wel redelijk kende, maar toen ik gister een examen maakte gad ik een 3.3, dus ik mag nog wel wat beter leren. Verder vind ik het lastig om ook nog voor de andere vakken te leren. Geschiedenis is mijn eerste examen dus heb ik de neiging alleen voor geschiedenis te leren.

Whisky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:05

Ik ben ook al aan het leren, maar me aan m'n planning houden is nog best moeilijk. :')

Ik doe examen in de vakken:
Nederlands
Engels
Duits
Grieks
Natuurkunde
Scheikunde
Biologie
Aardrijkskunde
Wiskunde A

Ik sta er gelukkig wel goed voor.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:12

Ik val na 2 pagina's ook weer eens binnen :D
Ik hoef geen examens te doen in bio en scheikunde (laboratorium MBO opleiding) maar heb wel nederlands examens en een rekenexamen te gaan. Én examen in de praktijk op stage :j
Nederlands heb ik nu 2 cijfers die 50% van mn examen vormen (7,3 en 9,2)
Rekenen heb ik de 14e en 5 en 6 juni is m'n praktijkexamen!

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:34

ik val ook weer even binnen!
ik doe havo examen met wiskunde a, economie, geschiedenis, aardrijkskunde, kunstbeschouwing, nederlands en engels. ik begin vaak pas met leren zodra de stress komt, en helaas is die er nog niet echt, dus wordt leuk hahah

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:35

Je hebt nog 11 dagen, zou nu toch maar eens beginnen :')

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:41

Ik kom me ook maar even melden, nog exact 11 dagen 20 uren en 49 minuten voordat mijn eerste examen begint... Ik heb toch al redelijk last van examenstress moet ik zeggen, vooral omdat ik ook een beetje (heel veel) last heb van een motivatie probleem |o
Ik doe trouwens HAVO examen met de vakken Natuurkunde, Engels, Nederlands, Kunst, Wiskunde B, Scheikunde en Biologie.

Edit: Om even een voorbeeld te geven van mijn motivatie probleem, ik zou op dit moment moeten leren. Maar wat ben ik aan het doen? Juist, ik zit op Bokt :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:47

CathyTBP schreef:
Ik kom me ook maar even melden, nog exact 11 dagen 20 uren en 49 minuten voordat mijn eerste examen begint... Ik heb toch al redelijk last van examenstress moet ik zeggen, vooral omdat ik ook een beetje (heel veel) last heb van een motivatie probleem |o
Ik doe trouwens HAVO examen met de vakken Natuurkunde, Engels, Nederlands, Kunst, Wiskunde B, Scheikunde en Biologie.

Edit: Om even een voorbeeld te geven van mijn motivatie probleem, ik zou op dit moment moeten leren. Maar wat ben ik aan het doen? Juist, ik zit op Bokt :')

relatable :'). Vandaag nog niks gedaan... Vind het zo slecht van mezelf.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:25

nienke555 schreef:

die van mij beginnen over 13 haha, en je bent het hele jaar al aan het leren hé? het is nu puur doornemen ;)

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:27

xpattystagor schreef:
nienke555 schreef:

die van mij beginnen over 13 haha, en je bent het hele jaar al aan het leren hé? het is nu puur doornemen ;)

Dat valt bij mij ook nog wel tegen ;) Ik heb niet het hele jaar, altijd even goed mijn best gedaan. Stom natuurlijk, maar ik moet nu wel hard aan het leren en oefenen!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 17:46

mijne begint maandag :') nederlands gelukkig is dat niet zo moeilijk , moet alleen nog even goed door nemen hoe je een zakelijke brief of artikel schrijft

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:58

biggirl schreef:
mijne begint maandag :') nederlands gelukkig is dat niet zo moeilijk , moet alleen nog even goed door nemen hoe je een zakelijke brief of artikel schrijft

Oh dat is vroeg! Dan heb ik nog 'vakantie' gelukkig :P

xpattystagor schreef:
nienke555 schreef:

Ja dat is waar, dat dacht ik ook, maar viel toch even tegen haha :P

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:32

Ik doe vwo examen met Frans, economie, Duits, geschiedenis, Latijn, Wiskunde A en Engels.
Dat jullie nog niet begonnen zijn! :wow:
Ik ben volgens mij al wel twee maanden bezig met alles doornemen en oefenen haha.
Ik raad iedereen hier dus aan om veel te oefenen! Vaak denk je dat je het wel kent, maar als je dan een oud-examen maakt en het cijfer berekent, blijkt dat vaak wel tegen te vallen

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:07

Hey leuk dat jullie ook eindexamen doen dit jaar! Ik ben al best zenuwachtig eigenlijk :')
Ben nu wel een tijdje bezig met oefenen, doe bijna elke dag toch wel 1 examen maar heb het idee dat het toch niet echt opschiet. Ik doe nu VWO met Nederlands, Engels, Duits, Muziek, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie. Vooral biologie is nog een berg want samengevat lezen gaat tergend langzaam -O-

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:34

Halloo kom toch maar even lotgenootjes zoeken. Ik doe VWO examen dit jaar.
Vakken:
Geschiedenis
Economie
Wiskunde
Aardrijkskunde
Duits
Engels
Nederlands
Filosofie

Ben al een tijdje bezig met leren maar vind het vooral moeilijk om te bepalen hoe ik moet leren. Boeken opnieuw lezen? Samenvattingen doornemen? Heel veel examens maken? Hoe doen jullie dat?

Economie is mijn grote nachtmerrie gevolgd door broertje wiskunde (De enige twee exacte vakken die ik heb hihi). Leuk om in ieder geval het er zo samen een beetje over te hebben :)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:08

Ik meld me me ook maar, kan ik met jullie meestressen :D ik doe vwo met Nederlands, Engels, wiskunde A, Duits, geschiedenis, economie, aardrijkskunde en kunstbeschouwing. Vooral bang voor wiskunde A en economie maar eigenlijk ben ik naast Engels voor alles wel bang. :') mijn laagste gemiddelde is een 5,6 voor economie en voor de rest hangt alles tussen de 5,5 en 7 in. Wel een 8 voor mijn pws, maar de stress blijft :+. Ik ben nu vooral met geschiedenis samenvatten/doornemen en wiskunde oefenen bezig geweest, volgende week vooral economie en aardrijkskunde doen. Duits, NL en Engels ga ik niet zo heel erg voor leren want leesteksten gaan me altijd goed af! Heel veel succes iig allemaal :D

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:47

Ik kom me, nu het zo dichtbij komt, ook melden!!
Hier ook vwo met Engels, Duits, geschiedenis, aardrijkskunde, economie, m&o, Grieks en wat was dat andere ookal weer? Ohja, wiskunde en Nederlands. Tja, ik denk dat dit precies de kern aan geeft, ik weet niet eens welke vakken ik allemaal heb -O-

Op zich sta ik er goed voor, maar als je oude examens oefent komen er soms toch gekke dingen uit... Gisteren een geschiedenis examen geoefend, voor één vraag een heel a4tje vol geschreven en dan kijk je naar het antwoordmodel en dan staat het antwoord er in 6 zinnen! |o :?

En ik weet ook nog niet hoe mijn hand die twee weken moet gaan overleven. Of mijn concentratie 8)7

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:27

Wyb_ster schreef:
knip

En ik weet ook nog niet hoe mijn hand die twee weken moet gaan overleven. Of mijn concentratie 8)7

Ja, dit dus. Ik heb welliswaar maar 3 examens (eco/geschiedenis en engels, wat geen eens veel schrijven is) maar ik heb wel heel snel last van mijn hand... -O-