Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NiNa_14 schreef:Ik heb een vlugge vraag, ik heb net mijn jaaropgaaf gehad maar hier staat alleen de som van mijn maandelijks salaris op.
Nu neemt dit vakantiegeld, 13de maand niet mee, klopt dit?
Booooo schreef:NiNa_14 schreef:Ik heb een vlugge vraag, ik heb net mijn jaaropgaaf gehad maar hier staat alleen de som van mijn maandelijks salaris op.
Nu neemt dit vakantiegeld, 13de maand niet mee, klopt dit?
Nee, ook je vakantiegeld en 13e maand moet erop staan. Gewoon je totale brutoloon.
veerledec schreef:Tink89 schreef:Huis staat op mijn naam en ik betaal de hypotheek bruto.
Dit maakt voor de IB niets uit. Als je fiscaal partner bent, zijn bepaalde inkomensbestanddelen vrij te verdelen. De eigen woning is er daar één van.
veerledec schreef:Vergeet niet dat het voordeel van de kleine ondernemersregeling btw belast is in de IB. Verder aftrekken bij het hoogste inkomen. Als de tarieven gelijk zijn, probeer dan gebruik te maken van de aanslaggrenzen.
Booooo schreef:Klinkt nog ingewikkeld zo![]()
Mijn 'bedrijfje' was best hobbymatig, maar aangezien er een verlies op uit komt zegt de fiscalist hier opgeven.
Matheno schreef:Ik heb afgelopen jaar een huis gekocht, dus ik ga er vanuit dat ik een leuk bedrag terugkrijg! :-D
Aankomend weekend maar eens voor gaan zitten.