Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:MariekeB schreef:Weken geleden aangevraagd 2 weken geleden afgewezen
En een werkgever mag tot max 2 weken van te voren toe of afwijzen.
nontie schreef:Ben ik de enige die niet snapt dat hij in de bloemen werkt, dus weet dat rond die datum druk is en toch akkoord gaat met die datum? Had hij toch zelf wel kunnen bedenken dat het lastig zou zijn om dan vrij te krijgen en kon dan een week later een datum kiezen toen het nog kon.
Herfstwind schreef:Niet netjes op tijd 2 weken voor de examendatum kwam de baas met nee als antwoord toen hebben wij gezegd dan voor 2 uurtjes waarvan dus een half uur lunchpauze is dus werkelijk 1.5 uur waar het om gaat. Ze zouden er een mouw aanpassen en nu is het alsnog nee
4 dagen van tevoren, dat noem ik niet netjes op tijd maar aan het lijntje houden en laten denken dat ze er een mouw aan gaan passen
MariekeB schreef:Herfstwind schreef:Niet netjes op tijd 2 weken voor de examendatum kwam de baas met nee als antwoord toen hebben wij gezegd dan voor 2 uurtjes waarvan dus een half uur lunchpauze is dus werkelijk 1.5 uur waar het om gaat. Ze zouden er een mouw aanpassen en nu is het alsnog nee
4 dagen van tevoren, dat noem ik niet netjes op tijd maar aan het lijntje houden en laten denken dat ze er een mouw aan gaan passen
Dit dus
Citaat:Dag is al ruim van tevoren aangevraagd maar steeds afgewezen.
Dientje_Yara schreef:Ik denk dat ‘jullie’ dan de verwachtingen moeten gaan bijstellen. Dat hij veel over werkt en extra werkt doet hij toch zelf? Hij kan ook nee zeggen. Uiteraard heel fijn als de baas deze waardering laat blijken om aan jullie wensen te voldoen, maar daar kan je niet van uitgaan. Zeker wanneer het heel druk is, zal de baas al het personeel nodig hebben.Hij werkt altijd over en vaak extra op zaterdag als niemand wilt dus snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt. Wel heel vervelend hij is al zenuwachtig genoeg
superlotje schreef:Een werkgever die zo star is zou voor mij wel een reden zijn om naar een andere baan te gaan kijken. En dan bij voorkeur vlak voor moederdag (afhankelijk van opzegtermijn) weg gaan.
Sees schreef:Volgens mij hebben jullie de keuze al gemaakt?
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel slim om het examen in te plannen als je nog niet officieel vrij hebt.
Brainless schreef:superlotje schreef:Een werkgever die zo star is zou voor mij wel een reden zijn om naar een andere baan te gaan kijken. En dan bij voorkeur vlak voor moederdag (afhankelijk van opzegtermijn) weg gaan.
En een werknemer die in de drukste periode van het jaar vrij wilt voor een examen die simpel te verzetten was, na lang zeuren alsnog zijn zin niet krijgt en daarom zich gaat ziek melden verdiend zeker wel de schoonheidsprijs?!
superlotje schreef:Een werkgever die zo star is zou voor mij wel een reden zijn om naar een andere baan te gaan kijken. En dan bij voorkeur vlak voor moederdag (afhankelijk van opzegtermijn) weg gaan.
Dientje_Yara schreef:Herfstwind schreef:Om heel eerlijk te zijn snap ik het standpunt van zijn baas erg goed en vind ik dat je vriend onverstandig gehandeld heeft. Hij heeft destijds vrij gevraagd voor deze dag en zijn baas heeft aangegeven hem geen vrij te kunnen geven in verband met de verwachte drukte, logisch gezien het bijna Valentijn is en hij in de bloemen werkt. Vervolgens besluit je vriend alsnog deze datum af te spreken voor zijn rij-examen, waarschijnlijk in de hoop dat zijn baas bijdraait, en komt nu tot de conclusie dat dat niet gaat gebeuren. Dat je vriend/jullie nu moeten betalen voor een examen wat hij niet kan gaan doen is dan zijn eigen schuld, hij wist lang genoeg van te voren dat hij geen vrij zou krijgen.
Het is toch de omgekeerde wereld om van zijn baas te verwachten dat hij je vriend alsnog vrij gaat geven (al is het een halve dag) terwijl hij netjes op tijd heeft aangegeven je vriend die dag niet te kunnen missen.
Niet netjes op tijd 2 weken voor de examendatum kwam de baas met nee als antwoord toen hebben wij gezegd dan voor 2 uurtjes waarvan dus een half uur lunchpauze is dus werkelijk 1.5 uur waar het om gaat. Ze zouden er een mouw aanpassen en nu is het alsnog nee
Anoniem schreef:Sees schreef:Volgens mij hebben jullie de keuze al gemaakt?
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel slim om het examen in te plannen als je nog niet officieel vrij hebt.
Maar dat kan soms niet anders... Op het moment dat je rijschool een vrijde datum ziet, zou je dat dan direct op je werk moeten vragen anders is er een kans dat die datum al weg is. Dat gaat echt heel snel namelijk... Ik zou ook niet eerst vrij vragen, omvervolgens weer alles om te moeten zetten omdat op die datum en tijd het examen al niet meer beschikbaar is. Omdat je hem niet geboekt hebt omdat je eerst vrij wou vragen
Ashleytjuhh schreef:superlotje schreef:Een werkgever die zo star is zou voor mij wel een reden zijn om naar een andere baan te gaan kijken. En dan bij voorkeur vlak voor moederdag (afhankelijk van opzegtermijn) weg gaan.
ik geloof dat zon werkgever jou beter kwijt als rijk zou zijn als je zo onvolwassen doet, hij heeft zo weer een nieuw iemand nieuws voor jou in de plaats
MariekeB schreef:Maar een beetje werkgever, zegt toch onmiddelijk als je zoiets vraagt: he fijne medewerker, dat komt ontzettend slecht uit zullen we even overleggen. Of zulen we de kosten voor het verzetten delen.
Die komt niet twee weken voor de datum met een : nee vergeet het maar
Dus klinkt wat mij betreft of er iets meer aan de hand is
MariekeB schreef:Maar een beetje werkgever, zegt toch onmiddelijk als je zoiets vraagt: he fijne medewerker, dat komt ontzettend slecht uit zullen we even overleggen. Of zulen we de kosten voor het verzetten delen.
Die komt niet twee weken voor de datum met een : nee vergeet het maar
Dus klinkt wat mij betreft of er iets meer aan de hand is