Mbo’ers 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Mbo’ers 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 19:44

Ooohh wat fijn! Ik ben zo bang dat ik de oudeste ga zijn. Een gat van 2/3 jaar vind ik niet erg maar ik denk dat ik met 16 echt moeite ga krijgen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:11

Lau schreef:
Ooohh wat fijn! Ik ben zo bang dat ik de oudeste ga zijn. Een gat van 2/3 jaar vind ik niet erg maar ik denk dat ik met 16 echt moeite ga krijgen.

Zelfs ik heb moeite met de 16 jarigen en ik word 19 :+ Komt omdat ze rechtstreeks vanuit de middelbare school naar deze school zijn gekomen en ik hiervoor nog een 2 jarige studie heb gedaan met daar ook allemaal wat oudere jongens en meiden.

Wanneer is jou eerste dag Lau?

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:20

Ga je een BOL of een BBL opleiding doen Lau?

Ik doe bbl en de jongste is 21, de oudste ongeveer 50.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 00:45

SavannahNx schreef:
Lau schreef:

Zelfs ik heb moeite met de 16 jarigen en ik word 19 :+ Komt omdat ze rechtstreeks vanuit de middelbare school naar deze school zijn gekomen en ik hiervoor nog een 2 jarige studie heb gedaan met daar ook allemaal wat oudere jongens en meiden.

Wanneer is jou eerste dag Lau?

Ergens in september, ik ga bol doen. Bbl dan ga ik niet. Die ene dag kan ik ook wel Skippen en gewoon gaan werken.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:50

Ik moet echt vreselijk wennen! Heb het idee dat ik weer op de middelbare school zit haha :') Maar denk dat het wel beter wordt als die stomme oriëntatie periode over is... Leeftijden lopen hier heel erg uiteen, de jongste is 16 en de oudste 46 :))

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:47

Ik meld me ook maar eens!
Wie: Hannah
Leeftijd: 17
Wat: Niveau 4 BOL Make-up & Hair Artist (Allround Grimeur)
Waarom: Omdat ik al jarenlang erg gefascineerd ben door sfx make-up en cosplay e.d. en hier nu ook al een tijdje zelf erg fanatiek mee aan de slag ben. Omdat ik het gewoon ontzettend leuk vind :D

Ik heb nu tot 6 maart de tijd om mijn portfolio fatsoenlijk in elkaar te zetten en een (aardig uitgebreide :') ) huiswerkopdracht te maken om te presenteren tijdens mijn intake :evaw:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:08

Ohja portfolio, goeie. Wat voor portfolio ga je maken? :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:46

Ik heb werkelijk nog geen idee _O-
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met de opdrachten, het is zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer :')
Ik moet het ook allemaal zo perfect mogelijk maken, ik moet enorm compenseren want mijn huidige cijferlijst is om van te janken := (ga van havo 4 naar mbo)

Edit: als iemand tips heeft hoor ik het ontzettend graag!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:31

Ik heb 2 februari de Talentscan gemaakt en afgelopen donderdag adviesgesprek gehad.

Talentscan kwam uit: duidelijk bovengemiddeld qua capaciteiten, maar benedengemiddeld qua persoonlijkheid... waarom geen idee, konden ze niet exact toelichten. Lekker handig, had wel graag geweten waarom, misschien kan ik er dan wat aan doen :')

Desondanks toch positief studieadvies gekregen. Nu is het afwachten op de brief. Hangt volledig af van hoe vol de opleiding zit. Dus fingers crossed.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:06

Ik ben maar gewoon een stille meelezer op bokt... En lees eigenlijk alleen als ik me verveel in de les, of in vakanties. Maar ik meld me toch :P

Mbo 4 zakelijke dienstverlening en in leerjaar 3 moet ik kiezen voor de uitstroom juridisch administratief of human resource management.
Het is een BOL opleiding en ik zit op de helft van mijn eerste leerjaar.
Na een aantal jaar met heel veel tegenzin en ziekte (niet?) naar school gaan heb ik het eindelijk naar mijn zin op school.

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:00

Oh leuk!!

Wie: Kaylee
Wat: Dierverzorging niveau 3
Waarom: Altijd al een grote passie voor dieren gehad! Vindt het gedrag van dieren ontzettend interessant en wil mij daar graag in verdiepen. En ik wil mijn eigen kennis uitbreiden om te zorgen dat dieren een zo goed mogelijk leven krijgen en dat begint bij mijn eigen 2 konijnen!

Het leuke is wel dat ik na deze opleiding de politie opleiding wil doen :')

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:37

Wie: XiaoNa
Leeftijd: 21
Wat: Apothekersassistente (niveau 4)
Waarom: Helaas de havo op 1 vak (natuurkunde) niet gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 07:57

Leuk topic :)

Wie: Joyce
Wat: 2e jaar mediavormgeving
Waarom: het leek me een hele leuke, creatieve opleiding maar het valt me vies tegen en ik vind het niet leuk :')

En nog even over de verschillen in leeftijden: dat is ook maar net hoe je er mee om gaat :) ik ben als net 16 jarige op het mbo gekomen, maar heb nooit last gehad van leeftijdsverschillen. Klasgenoten van 22 of 24 ook niet. Is ook maar net hoe je er zelf in staat.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:04

Ik heb bij mij in de klas ook geen last gehad van leeftijdsverschillen. Ik was nog 15 toen ik op het mbo kwam en de oudste was 25. Bijna 10 jaar leeftijdsverschil dus. Toch kan iedereen prima met elkaar opschieten

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:08

Het is denk ik ook maar net wat voor types je in de klas hebt, hoor. Toen ik in vwo 3 moest blijven zitten merkte ik héél erg dat de rest van de klas jonger was en dat was maar een jaar verschil, maar nu in havo 4 merk ik er niks meer van.
Dus je moet denk ik echt net de pech hebben dat je bij een stelletje kinderachtige leerlingen in de klas zit, voordat het leeftijdsverschil echt storend is _O-

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:27

Wie: Carline
Wat: Analist(Biomedisch) leerjaar 2 niveau 4
Waarom: Ik vond scheikunde op de middelbare wel leuk, maar op deze school totaal niet en toen maar voor biomedisch gekozen :')
Leeftijd in mijn klas ligt tussen de 17 en 24.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:10

Mijn vorige klas op MBO liep uiteen van 16 tot 30. Ben benieuwd hoe dat met de andere opleiding gaat zijn.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 11:22

Ik ben ook wel echt heel benieuwd. Toen ik Dierverzorging deed zat ik echt bij een stel kleuters in de klas. Echt giebelen om niks, stoer doen en oversekste opmerkingen plaatsen. Ik hoop echt dat het nu veel minder is. Dat was gewoon echt niet leuk, ze zaten er niet om tr leren maar meer omdat het makkelijk was.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:22

Gister de brief gehad dat ik ben aangenomen voor de opleiding *\o/*

Nu dus een leerbedrijf zoeken.. iemand die daarin tips voor mij heeft? Moet ik het benaderen alsof ik solliciteer of anders? Wil heel graag ermee aan de slag maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen :+

Ik ga dus de opleiding Zelfstandig Werkend Kok doen, BBL.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 14:41

Ik ben nu op mijn meeloop dag :evaw:
Verschrikkelijk echt verschrikkelijk 8)7

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:42

Ik heb 19 maart meeloopdag, dus ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:55

Lau schreef:

Uhoh. Wat is er zo erg?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 17:36

prugelpiet schreef:
Lau schreef:

Uhoh. Wat is er zo erg?

Ik kwam daar, meld mij netjes bij de balie van joh ik heb een meeloop dag. Dus die man van welke opleiding, ik zo mode.
Dus hij zo oh ja dat is daar aan het einde van de gang. Dus ik daar heen zag ik alleen een klas zonder leraar dus ik terug lopen. Hij zo ja moet je gewoon vragen. Euh ja ok, dus ik het nummer bellen die op mijn brief stond. En eigenlijk al meegedeeld dat ik gewoon naar huis ga want zo heb ik er geen zin in.
Dus zij zegt ik haal je wel op bij de balie. Dus ik wachten neemt ze mij mee naar een heel ander lokaal.
Dus ze zegt nou dit is Laura ze gaat een dagje meelopen. En toen werd ik redelijk aan mijn lot overgelaten....

Maar ik heb dit gemaakt:

Afbeelding

Even meegerekend dat dit mijn 2e keer achter de naaimachine is :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:41

Eerste stagedag gehad.
Ik. Ben. Gesloopt.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:41

prugelpiet schreef:
Lau schreef:

Uhoh. Wat is er zo erg?

Ik kwam daar, meld mij netjes bij de balie van joh ik heb een meeloop dag. Dus die man van welke opleiding, ik zo mode.
Dus hij zo oh ja dat is daar aan het einde van de gang. Dus ik daar heen zag ik alleen een klas zonder leraar dus ik terug lopen. Hij zo ja moet je gewoon vragen. Euh ja ok, dus ik het nummer bellen die op mijn brief stond. En eigenlijk al meegedeeld dat ik gewoon naar huis ga want zo heb ik er geen zin in.
Dus zij zegt ik haal je wel op bij de balie. Dus ik wachten neemt ze mij mee naar een heel ander lokaal.
Dus ze zegt nou dit is Laura ze gaat een dagje meelopen. En toen werd ik redelijk aan mijn lot overgelaten....

Maar ik heb dit gemaakt:

Afbeelding

Even meegerekend dat dit mijn 2e keer achter de naaimachine is :')[/quote]

Mag ik vragen wat je dan verwacht had van de meeloopdag? Wij hebben ook geregeld een meeloper en dat gaat net zo als jij nu beschrijft en die vinden het vaak alsnog hartstikke leuk