Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:43

TS, Heb je al direct contact gehad met HRM/personeelszaken of alleen je leidinggevende.

Soms weten de direct leidinggevenden niet hoe ze het op moeten lossen en zeggen daarom nee, terwijl HRM wel wat kan regelen.

De een kan het makkelijker overbruggen dan de ander en TS heeft er hard voor gewerkt en dus ook recht op. Het is dan wel heel makkelijk van het bedrijf uit om te zeggen volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen maar ze hebben ook een verantwoordelijkheid naar hun personeel toe.

TS heeft haar werk al verricht, kleine moeite voor het bedrijf om zich nu even in te zetten voor haar.

DiantaM

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:50

Even afgezien van het juridische deel, heb je al een gesprek aangevraagd met je manager en iemand van HR erbij?

Als het een goede werkgever is en enigszins met je mee willen denken, kunnen ze genoeg doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:51

Ts, je moet dus nu vier weken overbruggen met 45 euro, alleen eten zou moeten lukken maar ik vermoed dat je begin februari ook weer alle zaken zoals huur en andere vaste lasten moet betalen. Daarom is de simpelste oplossing om bij de bank een periode rood te kunnen staan. Regel dat in ieder geval voor je nog meer problemen krijgt omdat je vaste lasten niet afgeschreven kunnen worden en zorg dat je een buffer krijgt. Beetje vreemd dat je je vader niet om hulp kunt vragen, belletje kan toch altijd. ook jij hebt rechten als dochter zijnde, daar hoeft stiefma zich niet mee te bemoeien of er moet meer spelen waarom jij geen kleine lening van pa kunt krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:58

En misschien kun je je vriend(en) vragen??

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:28

Juridisch loket gaat weinig zin hebben. Wat wettelijk vast staat is dat het voor het einde van volgende maand binnen moet zijn (eind febr. dus). Wettelijk gezien kun je dus weinig.

Ik vind het wel echt belachelijk dat het bedrijf hier zo mee omgaat. Idd eens proberen via een andere weg, leidinggevende/HR /Etc.

Rood staan bij de bank kun je via de site (En volgens mij via de meeste apps) direct in laten gaan. Tot € 250,- wordt dit niet BKR geregistreerd. Daarboven wordt het wel geregistreerd, maar niet als negatief, dus heeft ook niet (direct) gevolgen bij een toekomstige hypotheek aanvraag of dergelijks.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:49

renee16 schreef:
Juridisch loket gaat weinig zin hebben. Wat wettelijk vast staat is dat het voor het einde van volgende maand binnen moet zijn (eind febr. dus). Wettelijk gezien kun je dus weinig.

Wist niet meer precies hoe het zat, maar zoiets dacht ik al.

renee16 schreef:
Ik vind het wel echt belachelijk dat het bedrijf hier zo mee omgaat. Idd eens proberen via een andere weg, leidinggevende/HR /Etc.

Helemaal mee eens dat het heel banketstaaf is. Vraag me ook af of TS misschien beter met iemand van de salarisadministratie kan bellen ipv enkel haar directe leidinggevende.

renee16 schreef:
Rood staan bij de bank kun je via de site (En volgens mij via de meeste apps) direct in laten gaan. Tot € 250,- wordt dit niet BKR geregistreerd. Daarboven wordt het wel geregistreerd, maar niet als negatief, dus heeft ook niet (direct) gevolgen bij een toekomstige hypotheek aanvraag of dergelijks.

Ik heb een hekel aan roodstaan, maar in dit geval zou ik dat zeker doen als het aan het eind echt nodig blijkt.

PrinceAmos schreef:
Dat jullie meubels niet als nood zien etc ja.. ik heb toch een bed nodig om op te slapen, een bank om op te zitten. Dat dit dan even mis loopt was niet gepland nee. Maar ik woon nog maar kort op mijzelf, ik wou deze maand of februari weer beginnen met een back-up sparen.

Klopt, meubels zijn geen noodzakelijk iets om een noodpotje voor aan te breken. Eten en een dak boven je hoofd, dat is noodzakelijk, meubels zijn dat niet. Slapen kan ook even op een matras op de grond/luchtbed/luchtmatras en zitten kan op kussens/stoel.
Als ik ging verhuizen heb ik altijd eerst even 'gekampeerd' in mijn nieuwe huis, om verschillende redenen. Niks mis mee.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 17:36

Ik heb gebeld met de personeelsadministratie, hun zeiden dat het echt niet anders kon dan wachten. Ook heb ik gebeld met mijn filiaalmanager en zij zegt: geen idee, ik weet er niks van, er kon storing zij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:49

filiaalmanager? Hoop toch niet voor je dat je bij kijkshop werkt :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:01

PrinceAmos schreef:
Ik heb gebeld met de personeelsadministratie, hun zeiden dat het echt niet anders kon dan wachten. Ook heb ik gebeld met mijn filiaalmanager en zij zegt: geen idee, ik weet er niks van, er kon storing zij.

Heb je ook aangegeven dat je het geld echt nodig hebt om rond te komen deze maand?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:03

ik denk dat er niet veel anders opzit dat zelf oplossingen te zoeken om die 4 weken door te komen.

idd aanvragen dat je voor 1 keer in het rood mag gaan en heel bewust kopen en koken,desnoods hier en daar miniem wat lenen bij vrienden of familie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:07

Ik vind het echt bizar dat een betaling mbt salaris, welke duidelijk een fout is van het bedrijf, niet onmiddellijk gecorrigeerd wordt of dat er niet wordt aangeboden om dit middels een 'voorschot' te geven.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:34

Aangezien je de uren hebt gedraaid snap ik niet waarom ze geen voorschot geven.
Het klinkt als onwil om in actie te komen, hopelijk niet dat er geen geld is...
Ik zou het even hogerop zoeken, ik zou een brief schrijven aan leidinggevende of directie.
Gewoon even met een boogje om degene die nee heeft gezegd. Dat is blijkbaar nodig.
Ik zou volhouden dat je een voorschot nodig hebt. Zij houden zich niet aan hun uitbetaalafspraken.
Ook al is dat niet wettelijk, ze hebben dat wel zo met je afgesproken.
Heb je een reden gehoord waarom een voorschot niet zou kunnen?

Dat je zo weinig reserves hebt om dit op te kunnen vangen is wel zorgelijk...
Daar zou ik heel gauw wat aan doen.
Een bed kan je ook uitstellen, op de grond op een matras kan je ook prima slapen voor zolang als nodig is.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:57

Als ze niet uit willen betalen, je kan niet rondkomen van wat je nu nog hebt, en je kan bij niemand lenen, dan is rood staan bij de bank een oplossing om de periode tot je loon door te komen.. dat zou ik dan proberen te regelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:18

PrinceAmos schreef:
Lizzyy schreef:
Waarom vraag je dit op Bokt en neem je geen contact op met het juridisch loket? Ik snap niet zo waarom je dit op Bokt vraagt?

Omdat op bokt ook mensen zitten die rechten hebben gestudeerd? Waarom plaats jij foto’s van je paard op bokt en niet op facebook?

Ik ben gewoon erg nieuwschierig wat er uit komt van hier. En daarom open ik een topic. Of het nou positief of negatief voor mij uitpakt.

Helaas zijn het vaak niet de juristen die op dergelijke topics reageren, maar personen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

En waarom die juristen niet reageren? Omdat je vaak veel meer informatie nodig hebt om een vraag goed te kunnen beantwoorden.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:30

Wat vervelend voor je :(:) Ik kan me goed voorstellen dat je als ‘starter’ nog geen buffer hebt. Ik hoop voor je dat iemand in je naaste omgeving je wil/kan helpen. Mocht je echt in de knoop raken, mag je me wel een pb’tje doen.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 23:12

Rocamor schreef:
filiaalmanager? Hoop toch niet voor je dat je bij kijkshop werkt :+

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nee haha! Ik werk bij AS Watson, als iemand het bedrijf wil weten mag een pb doen.

Ik vind het ook enorm vervelend dat ze geen voorschot of iets willen doen, maar volgens hun zit er niks anders op. Nu krijg ik volgende maand dus een week extra uitbetaald, maar daar heb ik nu niks aan.

Wat een lief aanbod hierboven <3 !!! Ik heb mijn oma de situatie uitgelegd en gelukkig wil zij mij financieel ondersteunen deze maand. Voel me altijd enorm vervelend als ik over geld moet beginnen. Maar had weinig keuze.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:17

Ik heb zelf ook onder As Watson gewerkt maar dat nog nooit eerder meegemaakt.

Ik vind het erg vervelend voor je maar kan je geen tips geven hoe je het op kan lossen..

Begrijp dat het lastig is om een potje te creëren maar voor in het vervolg wel fijn om een buffer te hebben, scheelt een hoop stress.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:48

Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet netjes van dat bedrijf, hun maken een fout en TS moet maar zien of ze rond kan komen :n
Als er bij ons op de administratie iets fout gaat wordt dat onmiddelijk rechtgezet, zodat de medewerker niet in de problemen komt.

Bij ons werken ruim 250 man, en ja de betalingen gaan bij ons ook zo veel mogelijk geautomatiseerd, (redelijk groot internationaal bedrijf) maar ik kan heus nog wel (na toestemming van de directie uiteraard) een losse overboeking in de bank zetten.

Ja, dat is uiteraard wat meer werk, maar hey...als het bij ons fout gaat hoeft een medewerker daarvoor toch niet de rest van de maand maar op een houtje te bijten?
Dan zorg ik voor een oplossing ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:55

Dit kan gebeuren, en voor grote bedrijven is een tussentijdse betaling niet te doen.

Het is bij ons ook wel een gebeurd, en dan worden wij sowieso al achteraf betaald, maar dan moet je inderdaad een maand wachten. Daar is vrij weinig aan te doen, het kan nou eenmaal een jeetje gebeuren, maar een bedrijf doet het niet met opzet.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:03

Apple schreef:
Niet zo slim? Ts kan hier toch niets aan doen? Als je werkt bij een bedrijf en zij geven aan wanneer je wat uitbetaalt krijgt dan hoort dat ook zo te zijn.
Misschien even advies vragen bij het juridisch loket?

Vind er ook niets niet slim aan.
Ik krijg maandloon, maar als mijn werkgever een fout maakt en de helft overmaakt heb ik ook een probleem. Ik vermoed een groot deel van bokt.

Ts ik zou langs het juridisch loket gaan, want volgens mij kan een werkgever dit niet maken..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:16

Bo_Y schreef:
Apple schreef:
Niet zo slim? Ts kan hier toch niets aan doen? Als je werkt bij een bedrijf en zij geven aan wanneer je wat uitbetaalt krijgt dan hoort dat ook zo te zijn.
Misschien even advies vragen bij het juridisch loket?

Vind er ook niets niet slim aan.
Ik krijg maandloon, maar als mijn werkgever een fout maakt en de helft overmaakt heb ik ook een probleem. Ik vermoed een groot deel van bokt.

Ts ik zou langs het juridisch loket gaan, want volgens mij kan een werkgever dit niet maken..

Ik vind het niet slim om geen buffer te hebben. Wat nou als je onvoorziene kosten krijgt? Dan kun je de hele maand geen boodschappen doen om te eten?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:20

Niet iedereen verdient genoeg om een buffer aan te leggen of heeft net een tegenvaller gehad en is de buffer leeg.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:22

Je mag toch hopen dat je gewoon op tijd krijgt waar je voor hebt gewerkt? Ik vind het schokkend om te lezen hoeveel dit normaal vinden. Ik heb wel een buffer maar zou deze ook niet graag opmaken omdat mijn baas me later wilt betalen :+

Voor TS is het gelukkig "opgelost" maar zou inderdaad wel even navragen of dit bij je collega's ook is gebeurd en of dit vaker voorkomt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:35

Bo_Y schreef:
Niet iedereen verdient genoeg om een buffer aan te leggen of heeft net een tegenvaller gehad en is de buffer leeg.

Nee dat begrijp ik ook wel, maar wat als je onverwachte dierenartskosten hebt/het gasfornuis kapot gaat?
Dan heb je wel een uitdaging.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:38

Tiffany schreef:
Je mag toch hopen dat je gewoon op tijd krijgt waar je voor hebt gewerkt? Ik vind het schokkend om te lezen hoeveel dit normaal vinden. Ik heb wel een buffer maar zou deze ook niet graag opmaken omdat mijn baas me later wilt betalen :+

Voor TS is het gelukkig "opgelost" maar zou inderdaad wel even navragen of dit bij je collega's ook is gebeurd en of dit vaker voorkomt.

Normaal nee, zeker niet. Maar het kan gebeuren.