Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Echwel schreef:Jullie halen aow en pensioen door elkaar
Aow krijg je van de staat pensioen bouw je zelf op en als je voldoende opbouw hebt kun je er gewoon eerder uit, dat je later nog aow krijgt is dan een extraatje..
Wij hebben jarenlang pensioen opgebouwd ieder extraatje erin gestort en daar genieten we nu van, dat we over een jaar nog aow krijgen is dus puur een extraatje..
Mijn advies neem een goed pensioenfonds en ga daarin sparen
. Dat duurt dus nog wel even...verootjoo schreef:Geen idee... feit blijft dat de mensen steeds ouder worden, en dan kun je in verhouding langer werken. En voor iedereen 30/35 jaar aow te betalen is nauwelijks te doen als we niet willen dat de belastingen drastisch gaan stijgen.
Spaikey schreef:Hier ook 71. Ga ik niet volhouden met mijn werk en lichaam heb nu al artrose in een heup.ik zou zeggen eerlijker is 40 gewerkte dienstjaren.
verootjoo schreef:purny schreef:Gewoon een lijn trekken met 45 jaar werken iedereen met pensioen. Ongeacht of je nu normaal loon krijgt. Of dat je met Wajong of minder uren werkt wegens ziekte.
Klinkt leuk. En hoe gaat dat dan betaald worden?
verootjoo schreef:purny schreef:Gewoon een lijn trekken met 45 jaar werken iedereen met pensioen. Ongeacht of je nu normaal loon krijgt. Of dat je met Wajong of minder uren werkt wegens ziekte.
Klinkt leuk. En hoe gaat dat dan betaald worden?
en ik denk dat we gemiddeld ook veel later beginnen met werken dan 'vroegah'