studiefinanciering en paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:32

Danielleeee_ schreef:
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Ik ken mensen die in het oude stelsel vielen (dus studiefinanciering kregen), daarbij werkten en nog steeds geld nodig hadden en dus geld leenden om school te kunnen betalen. Niet iedereen is zo laks ;)

Idd, niet te kort door de bocht gaan.

Met die 68 euro in de maand kon was er weinig wild feesten of paard betalen aan hoor, daar kom je niet ver mee (in mijn geval was mijn basisbeurs zo laag omdat mijn ouders gescheiden zijn en moeder volledig van de landkaart verdwenen was- dan telde DUO die ouder mee voor een maximaal inkomen... Terwijl er nul contact was, en ze letterlijk in de goot lag.. en mijn vader geen hoog inkomen had... inmiddels is die gang van zaken aangepast). En ja, ik had een paard, het grootste deel van mijn studie heb ik daar gewoon voor gewerkt. Dit lukte alleen tijdens (onbetaalde, interne) stages niet.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:41

Sinds vorig jaar in het bezit van mijn eigen pony, terwijl ik nog wél student ben. Ik bekostig zowel mijn studie als pony helemaal zelf. Ik leen niet, maar woon wel bij mijn ouders. Ik heb het geluk dat ik 2 jaar geleden een vast contract heb gekregen bij mijn bijbaan en dit heeft mij de zekerheid gegeven dat ik het kan bekostigen. Ook heb ik altijd veel gewerkt naast school/studie en in de vakanties maak ik bijna altijd werkweken van 40 - 50 uur. Op deze manier heb ik ook een aardige spaarpot op kunnen bouwen en heb ik dus ook nog "reserve" achter de hand voor onverwachte kosten.

Maar onderschat het niet: ik loop nu 42,5 uur stage in de week (daar komt nog dagelijks 1,5 uur reistijd bij) en werk daarnaast ook nog 12 uur bij mijn bijbaan. Dit betekent dat ik meer dan 6 volle dagen in de week aan het werk ben, en geloof me dat is wel heavy. Je moet er veel over hebben, maar voor mij is het het dubbel en dwars waard ;)

Edit: En daarnaast ga ik ook nog bijna iedere avond naar mijn pony. Dus vergeet niet dat dat ook een hoop tijd kost naast geld :)