Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink89
Berichten: 2999
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:03

BarbaravdW schreef:
ohja en pesto kan ook prima zonder kaas trouwens! dan kan je wel pasta pesto veganistisch maken :)


Klopt, het kán wel, maar het is vaak niet zo. Ik maak hem zelf ook zonder kaas :)

En pasta met alleen pesto vind ik dan nog steeds karig voor een gerecht. Voeg er dan bijzondere paddenstoelen, verse spinazie of rucola en noten, tomaatjes enzovoorts aan toe. Ik wil geen uitgekleed gerecht omdat ik geen melk mag, ik wil een lekker melkvrij gerecht.

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:14

Ja helemaal mee eensch Tink! Spinazie, pijnboompitjes, pesto en pasta klinkt al een heel stuk beter. En dan portobelloreepjes of eekhoorntjesbrood erbij.... mjum!

Isabel

Berichten: 2273
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:20

Inderdaad veganistische gerechten! Er zijn veel cateringbedrijven die wel vegetarische opties hebben, maar geen veganistische.

Xyris

Berichten: 9455
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 12:30

Thanks voor de reacties weer! Ik reageer even wat korter omdat ik aan het werk ben.

Ik zal sowieso meer gaan focussen op vegetarisch. Allergenen komen er ook bij.

Veganistisch heb ik me nooit in verdiept maar gaat wel komen.

Goed personeel hebben we lopen gelukkig maar we bieden niet specifiek personeel aan. Is dus wel mogelijk indien gewenst maar de nadruk ligt op het maken en leveren. Ongemotiveerd personeel ligt er bij ons heel snel uit. En er is niemand die mee gaat met een catering die niet al jaren meeloopt.

Kies en klik is inderdaad ook mijn insteek. Ik ben wat dat betreft net zoals jij Lily, leuk die schalen maar ik wil het op mijn manier :+ .

Tink89, het was inderdaad maar een voorbeeld al is hier wel eens nadrukkelijk naar gevraagd (tot onze verbazing) vandaar dat ik het als voorbeeld heb gebruikt. Thanks voor de verduidelijking. Ik krijg de indruk dat men toch snel geneigd is om zich aan te passen want buiten vegetarisch en lactose En glutenintolerantie hebben we tot op heden nog geen andere aanvragen gehad.

Kids, ook 1 van mijn speerpunten al zijn de ouders die ik er over heb gesproken niet enthousiast :/. Doe roepen dan, we halen wel een paar plakken cake, at chips en pannenkoeken bij de supermarkt.
Maar een selectie zal wel komen.

En een goed idee craiester, menu's voor groepen en daarnaast themas.

Karuna, die kennis valt mij ook op. We werken vaak met leerlingen en die hebben ondanks hun opleiding toch echt geen flauw idee waar melk in zit om maar wat te noemen. Soms snappen ze zelfs niet dat er ei in eiersalade zit....

Mochten jullie ideeën/speerpunten hebben m.b.t. Vega of vegan gerechten hoor ik ze graag. Ik ben hier echt niet in thuis.

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:50

Nog iemand merkte de drankjes op:

Bij een zomers tafereel zijn van die grote kannen verschillende zelfgemaakte limonades en ijsthee lekker. Super goedkoop om te maken maar wel helemaal hip en trendy!

En ik mis vaak een bakje pepermuntjes als je na alle knoflookgarnalen nog gezellig met elkaar wil babbelen :D

Xyris

Berichten: 9455
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 13:21

Pepermuntjes :') die zijn altijd wel fijn ja. En de limonades, zou denken dat dat afgezaagd is, maar niet dus +:)+ we hebben gelukkig een leverancier met heel natuurlijk smakende limonades.

En nog even terug komend op halal: er is halal en er is halal. Wordt met halal ook verwacht dat er in een halal keuken bereid wordt of luistert dat niet zo nauw?

123321
Berichten: 4374
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:15

Wat Luuntje ook al noemde, het weer meenemen van de vaat :j

Hier in de omgeving zijn diverse cateraars die dat als service aanbieden en dat loopt ontzettend goed.
Het is gewoon fijn als je bij een BBQ ook de BBQ, de borden, de glazen en het bestek krijgt en dat na afloop van je evenement niet zelf nog hoeft schoon te maken. Vanzelfsprekend kun je daar een meerprijs voor rekenen of het als optionele service aanbieden :)

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:21

Over halal, mijn vriend is al tevreden als er nergens varken inzit.Maar echte groepen moslims zullen misschien toch echt halal vlees willen. Dus misschien kijken of dat echt haalbaar is..? Geen idee of dat duurder wordt dan

Xyris

Berichten: 9455
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 16:37

@Jezzi, dat is inderdaad indien gewenst mogelijk. Spullen als barbecue en statafels e.d. zullen tegen die tijd ook een optie zijn .

@craiester, halal vlees is geen probleem, maar een halal keuken is een ander verhaal. Een cateraar kan natuurlijk niet een extra keuken aanschaffen speciaal voor halal koken tenzij halal het speerpunt van het bedrijf gaat zijn. Ik ben dus benieuwd of het een probleem is dat er halal eten bereid wordt in een niet-halal keuken.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:42

Xyris schreef:
@craiester, halal vlees is geen probleem, maar een halal keuken is een ander verhaal. Een cateraar kan natuurlijk niet een extra keuken aanschaffen speciaal voor halal koken tenzij halal het speerpunt van het bedrijf gaat zijn. Ik ben dus benieuwd of het een probleem is dat er halal eten bereid wordt in een niet-halal keuken.


Volges mij is een hele keuken niet nodig, wel opletten dat je niet het halal vlees op een snijplank gooit waar je net niet-halal op hebt gesneden. Dus tussendoor goed afwassen of nieuwe pakken :)

Verder is de optie (tegen betaling) servies, glazen en materiaal een uitkomst. Niet iedereen heeft alles in huis voor groepen of niet de mogelijkheid of zin om alles nog af te wassen naderhand. Denk dat je hier wel mee kan scoren/verdienen

luuntje

Berichten: 14014
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:58

Olmenhorst heeft inderdaad lekkere producten.
Heb laatst mijn adoptie appelboom nog geplukt.
Ze hebben ook jam en honing zelfgemaakt.
Lokale, eerlijke producten vind ik het lekkerste.

Voor kinderen lijkt mij best lastig.
Pannenkoeken en poffertjes zijn lekker, maar ook afgezaagd.
Mijn zoon at al jong Franse kaasjes, kruidenkaas/boter en is gek op vleesspoesjes en spareribs.
Walgt dan wel weer van appelmoes.

StonedRomy

Berichten: 7551
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:16

Wat ik vaak mis is een vegetarisch/veganistisch gerecht zonder paddenstoelen. Heeft iemand de moeite gedaan om vegan te koken, mag je het nog niet eten door een allergie.

Vegetarisch en vegan koken is echt niet moeilijk. Je moet alleen voor een eiwitbron kiezen, genoeg en goed kruiden en verder wat afwisseling aanbieden. Dus niet alleen maar Portobello hamburger, toast met champignons en ui, salade met champignons en een champignon soep. Nee, gebruik eens noten, bonen en tofu etc.

_Nelleke_

Berichten: 8071
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:54

TS het voorbeeld wat jij noemde met de optie van het weglaten van vlees en/of dierlijke producten bij hetzelfde gerecht zou voor mij als vega(n) juist heel hard doen weglopen. Dat kan namelijk elke cateraar. Alleen helaas houdt je dan vaak smakeloze stukken sla/groente of pasta over.

Als je de markt van de vega(n)s wil betreden, waar in mijn ogen nog een enorm gat zit, dan is het juist interessant om dingen toe te voegen ipv weg te laten. Producten van bijvoorbeeld de vegetarische slager zijn tegenwoordig hartstikke populair en ook voor cateraars af te nemen. Bacon van de vegetarische slager (diepvries) is haast niet te onderscheiden van echte bacon door een gerecht heen, net zoals de vegan filet american van de vegetarische slager.
Je kunt tegenwoordig zelfs bij de aldi vegan kroketten en bitterballen uit de diepvries halen dus ik snap niet waarom cateraars dit dan niet kunnen aanbieden.

Het hoeft allemaal niet heel fancy of haute cuisine te zijn, jouw normale aanbod in hapjes en gerechten kun je met een beetje googlen heel gemakkelijk vega(n) maken. Zeker de 'normale' populaire hollandse keuken. Met de hulp van een paar interessante vleesvervangers kom je een heel eind.

Een normale carpaccio kan je heel gemakkelijke vervangen voor een (ingemaakte) rode bietencarpaccio. Bittergarnituur voor vega(n) bittergarnituur, en niet alleen de kaassnacks (die vaak ook niet eens echt vega zijn ivm stremsel)
Blokjes kaas/ham voor een spiesje met tomaat, basilicum, mozzarella voor de vega's.
Maak al je soep- en sausbasissen vega(n) zodat je haast niks hoeft te veranderen als je een vega(n) aanvraag krijgt.
Maak een aantal bijgerechten standaard vega en goed op smaak zodat je hier ook niet meer veel in hoeft aan te passen.

Ook Wilmersburger (veganistische kaas) is groot af te nemen en niet alleen voor consumenten. Dit als vervanger voor geraspte kaas door vegan gerechten. Met edelgistvlokken (een soort strooikaas maar dan veganistisch) kom je ook al een heel eind om gerechten een hartige/kazige smaak te geven.

Als je met dat soort producten kan gaan werken denk ik dat je echt wat kan toevoegen aan de markt.

Xyris

Berichten: 9455
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:51

Bedankt weer voor de berichten! Heb het inmiddels met de eigenaar erover gehad, vega en vegan gaan zeker een speerpunt worden en dan inderdaad gerechten specifiek voor vega(n)s, niet een aftreksel van niet-vega(n). Ik heb al jullie tips opgeschreven en ga binnenkort even kijken naar de verschillende merken en vega(n) slagers (die hebben we geloof ik niet hier in Bussum).

Wat ik zeg, wij zijn niet zo thuis in vega(n) maar de eigenaar heeft wel veel ervaring met waar men veelal om vraagt (niet zo zeer specifiek vega(n) maar hij staat open voor suggesties en wil mee met de markt). Ik was er een beetje bang voor dat hij vast zou houden aan zijn ding, wat hij nu ook doet bij de brasserie. Het werkt, maar is niet geschikt voor een cateringbedrijf, dus gelukkig valt het allemaal mee.

@Luuntje, ik ben er nooit geweest maar heb inderdaad gehoord van de adoptieboom, echt een leuk initiatief. Hebben we wel acties voor gehad toen we begonnen met het merk. Hun flessen zien er ook mooi uit.

Verder, glazen en materiaal gaan er sowieso komen. Deels hebben we het al en naarmate we groter worden zal er steeds meer bij komen. Afwas terug nemen doen we ook.

Wat betreft kids, inderdaad wat simpelere hapjes zodat het niet zo 'eng' is :+ vandaag nog een discussie over gehad met mijn zusje. Die heeft een 3-jarig zoontje en een baby van 6 maanden. De laatste eet inmiddels alles mee op bij de opvang. Maar deze opvang doet pas sinds een paar maanden 'bijzonder' eten tussen de middag. Ze delen ook foto's van wat er zoal op een dag gebeurt. Nou, dat ventje zit er tijdens de lunch altijd heel preuts bij omdat hij het vertikt mee te eten :'). Maar dat is inderdaad heel makkelijk op te lossen en leuk aan te kleden. Plak er een sticker op en tis feest (bij wijze van natuurlijk :p).

Ik ben erg blij met de vega(n) tips. Er is zo veel op de markt en veel merken schijnen gewoon echt niet te eten te zijn. Het is fijn dat ik nu wat beter weet welke kant ik op moet zoeken, en hoe uitgebreid het eigenlijk is vandaag de dag!