Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dorus schreef:De werkgever heeft zelfs uitleg gegeven overneemt hoe en waarom van de gewijzigde uren!
. Wat natuurlijk de domste reden is om dit zo te doen. Als TS door blijft lopen is de kans op langdurig ziek nog groter en kost het allemaal nog meer geld voor de werkgever. Ailill schreef:Guys, waar het hier om gaat is dat TS al getekend heeft voor een nieuw contract met minder uren.
Dan is het heel fijn dat men recht heeft op meer uren, indien aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Teken je echter een contract waarin staat dat je akkoord gaat met minder uren, dan sta je gelijk veel minder sterk.
Enige wat TS nu kan doen is het gesprek aan gaan en onderzoeken of er nog een wijze is om dit contract te ontbinden/aan te passen.
Helaas, maar door het tekenen heeft TS een hoop rechten opgegeven.
Cinderella schreef:Je hebt het nu over arbeidsrecht? Klopt, wat dat betreft is mijn kennis beperkt en ben ik van plan morgen wat zaken uit te zoeken.Ailill schreef:Guys, waar het hier om gaat is dat TS al getekend heeft voor een nieuw contract met minder uren.
Dan is het heel fijn dat men recht heeft op meer uren, indien aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Teken je echter een contract waarin staat dat je akkoord gaat met minder uren, dan sta je gelijk veel minder sterk.
Enige wat TS nu kan doen is het gesprek aan gaan en onderzoeken of er nog een wijze is om dit contract te ontbinden/aan te passen.
Helaas, maar door het tekenen heeft TS een hoop rechten opgegeven.
Het klopt niet wat je zegt.
7:610b is er om de werknemer te beschermen. De werknemer kan hier een beroep op doen, als aan de voorwaarden van dit artikel voldaan is. Dat de werknemer getekend heeft voor dit contract doet niets af aan haar rechten.
Het is verder precies wat Prrrr zegt. Ik denk dat de TS het meeste aan haar advies heeft, want dit is Prrrr haar gebied natuurlijk.
Citaat:Artikel 610b
Indien een arbeidsovereenkomst ten minste drie maanden heeft geduurd, wordt de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden.
Ailill schreef:Cinderella schreef:Dus jij wil gaan beweren dat TS maandag enkel om de tafel hoeft te gaan zitten en te eisen dat werkgever het contract aan gaat passen?Maar dan klopt het nog steeds niet. Het is niet zo dat de TS een hoop rechten heeft verspeeld door dit contract te tekenen.
Ailill schreef:Wat ik een interessante vind is het feit dat TS dus de afgelopen contracten wel degelijk, voor langere periode, meer uren heeft gewerkt. Ik vraag me af of werkgever dan überhaupt 20 uur mag bieden.
janouk schreef:Nog steeds blijf ik op mijn standpunt dat de werkgever niets 'gemeens' heeft gedaan. Dat is wel de teneur in veel berichten.