Wat voor muziek zou je willen horen in een wachtruimte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor muziek zou je willen horen in de wachtruimte van een medische kliniek?

Geen
49 (21%)
Non-stop top-40 muziek
75 (32%)
Top-40 muziek gedraaid door DJ's
15 (6%)
Klassieke muziek
27 (11%)
Nostalgische muziek
5 (2%)
Nederlandstalige muziek
2 (0%)
'Piratenzender'
Geen stemmen
Sport/nieuws/discussie
4 (1%)
New age
1 (0%)
Easy listening
49 (21%)
anders... (in reactie)
5 (2%)

Totaal aantal stemmen: 232

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 11:01

VinandoW schreef:
Ik vind de tip van Spotify wel goed! Daar heb je hele fijne afspeellijsten tussen zitten

De vraag is hoe het dan zit met de rechten. je mag namelijk niet eens gewoon een radiootje neerzetten

https://www.ondernemersplein.nl/regel/l ... ekgebruik/

Wij hebben nu braaf een licentie. Maar ik betwijfel of de spotify aan mogen zetten

Iedereen bedankt al voor de vele stemmen en ook de onderbouwingen +:)+

Anoniem

Re: Wat voor muziek zou je willen horen in een wachtruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:13

Bij ons in de wachtkamer van het gezondheidscentrum staat gewoon Skyradio aan, en dat vind ik persoonlijk wel prettig. Ik snap dat het fijn is als er achtergrondgeluid is zodat mensen minder snel gaan meeluisteren met wat er aan de balie gebeurt, maar ik vind dat de muziek wel zo neutraal mogelijk zou moeten zijn. Skyradio heeft imo een goede afwisseling van hits en wat oudere nummers zodat niemand zich er echt aan ergert maar er wel íets aanstaat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:19

Wat ik best humor vond: bij mijn nieuwe tandarts was (zachtjes) een of ander Skyradio-achtige zender te horen en dit lied viel me in het bijzonder op:

Oftewel: "Baby don't hurt me..."

:')

Verder ben ik rustige muziek gewend bij die tandarts, en stel dat ook op prijs...

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:20

Het liefst heb ik geen muziek als ik ergens aan het wachten ben. Ook tijdens het sporten of winkelen of iets dergelijks erger ik me rot aan de muziek. Maar ik snap dat meeluisteren zowel voor jou, jouw contactpersoon als voor de wachtende niet fijn is.
Maar doe dan in ieder geval geen praatprogramma's of radio met veel geklets tussendoor. Dat vind ik zo vervelend luisteren als achtergrond geluid.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:25

Liever inderdaad geen muziek, aangezien dit heel erg smaakgebonden is.
Een mooi narrowcastingscherm is altijd goed.

Mocht muziek toch belangrijk zijn dan is eventueel een keer luisteren bij de tram op station Blijdorp in Rotterdam een optie. Zij hebben ook een wachtmuziek in het station. Het is alleen pianomuziek en voor mijn gevoel totaal niet storend.
Wellicht dat dit goed is om even te onderzoeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:57

Ik vraag me af of de mensen die liever geen muziek wensen in wachtkamers zich dan niet vreselijk ergeren aan de mensen die om hen heen zitten te ademen, kuchen, neus ophalen, tikken, schuifelen etc etc?
Ik heb liever een muziekje op de achtergrond dat niet eens mijn smaak zou zijn dan 'mensengeluiden'. Die vind ik zo vervelend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:04

Ik zet op mijn werk de lijsten "Soft pop hits" of "oldies but goldies" meestal aan. Is wel in een friethuys maar heb er nog nooit rare reacties op gehad. Wel mensen die meezingen haha. :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:09

MarlindeRooz schreef:
Ik zet op mijn werk de lijsten "Soft pop hits" of "oldies but goldies" meestal aan. Is wel in een friethuys maar heb er nog nooit rare reacties op gehad. Wel mensen die meezingen haha. :')

Aah, dat is wel een hele andere setting ja :))

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:14

Judass schreef:
Ik werk in een ggz-instelling. We hebben recentelijk de ontvangstruimte vernieuwd en daarmee ook een internetradio gekocht. Eerst hadden we altijd zachtjes sky op staan, nu sublime fm. Ik vind die laatste beter, iets rustiger dan Skyradio.

Wel staat de radio bij ons erg zachtjes, geen overheersende popmuziek oid :P.

Wij hadden ook sublime fm aanstaan in de kliniek. Maar daar is ook weer reclame en nieuws op te horen.

Ik vind die ongemakkelijke doodse stilte veel ongemakkelijker dan een zacht muziekje/radio. Anders hoor je inderdaad elk kuchje, schuifeltje, geluidje van andere mensen. Dat vind ik nog vreselijker

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:20

Mij maakt het soort muziek niet eens echt uit, als het er maar niet doodstil is.
En idd, wel alleen of grotendeels muziek, geen praatprogramma's of spelletjes tussendoor.

Doodstil vind ik echt naar in een wachtkamer, liever een muziekje dat ik wellicht minder mooi vind dan helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:21

Goof schreef:
Ik vraag me af of de mensen die liever geen muziek wensen in wachtkamers zich dan niet vreselijk ergeren aan de mensen die om hen heen zitten te ademen, kuchen, neus ophalen, tikken, schuifelen etc etc?
Ik heb liever een muziekje op de achtergrond dat niet eens mijn smaak zou zijn dan 'mensengeluiden'. Die vind ik zo vervelend.

Nee eigenlijk heb ik daar geen last van :)
Voor mij is het precies omgekeerd, muziek kan ik heel slecht negeren, geluiden van mensen zijn voor mij veel minder intensieve prikkels.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:21

Ik werkte in een medisch bedrijf en daar hadden ze ABC lounge aan, de zender. Vond ik erg fijn, heel rustig en geen reclame.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:38

[***] schreef:
Jester_ schreef:
Maar zolang zit je er niet dus je hoort niet constant hetzelfde. Ik zou gewoon skyradio denken. Kijk lil kleine zitten weinig mensen op te wachten, maar een marco borsato of blof kan je best aanhoren even :j

Op mijn werk hebben ze dus Qmusic aan(waar ze soms wel 4 keer per dag hetzelfde nummer draaien), na 40 uur Qmusic luisteren wordt ik er niet vrolijk van om in een wachtruimte ook weer naar diezelfde muziek te moeten luisteren. :=

Zo heb ik 2 jaar lang elke dag op mijn werk naar radio 538 moeten luisteren.
Productiewerk met elke dag hetzelfde werk en dezelfde muziek.
Ik heb ook echt een schurft hekel aan die moderne zenders zoals 538, Q, decibel etc. Alles druk druk druk. De een nog schreeuwerig dan de andere.
Ook Sky is niet meer wat het geweest is.

Ik luister zelf graag naar radio 10..die draaien muziek uit 'mijn tijd'...dus ja dan vind je dat leuk. :P
Vorige week bij de tandarts stond hij ook op radio 10 :D . Die hebben zo'n klein draagbaar dingetje uit de 80's staan .

Mij maakt het verder niet zoveel uit. Even geen herrie om je hoofd is ook best fijn en met een paar tijdschriften is het kwartiertje wachten zo om.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 14:28

tijdschriften hebben wij uiteraard ook :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:30

Goof schreef:

Dat is ook vervelend. Het fijnste is als iedereen gewoon netjes stil is, maar dat schijnen mensen niet te kunnen :+. Zonder gekheid, die dingen hoor ik net zo erg als er muziek op staat. Het is dus voor mij dan niet of, of, maar en, en. En dus een extra prikkel erbij. Terwijl ik daar al niet voor mijn plezier zit en vermoedelijk dus al aan de overprikkelde kant ben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:43

Ik kan me er (gelukkig) niks bij voorstellen om zoveel last te hebben van prikkels. Ik denk dan "wat stelt een zacht achtergrond muziekje nou voor". Me niet realiserend dat dat voor anderen dus echt een probleem kan zijn....
Vraag me dan af hoe je dat in het dagelijks leven doet, want geluiden zijn toch overal?

Vraag me dan aan de andere kant weer af, in hoeverre moet je rekening houden met mensen die snel overprikkeld raken? Moet je zeggen: radio aan en ze "moeten zich maar even vermannen", of moet je juist voor een (kwetsbare?) minderheid kiezen om geen geluid aan te zetten?
Lastig... :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 14:46

We zullen het wel horen bij ons jaarlijkse patiënten tevredenheidsonderzoek :P Afgelopen keer werd aangegeven dat men wat meer privacy wilde omdat het vrij gehorig was.

Iemand vroeg ook al of we met (glazen)wanden konden werken, maar het is al vrij klein en dan wordt het helemaal zo'n hokkerig aquarium, dat willen we ook absoluut niet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:50

Judass schreef:
MarlindeRooz schreef:

Aah, dat is wel een hele andere setting ja :))

Maar zijn wel hele rustig en geschikte liedjes!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 14:53

Ik schrijf alles op :P Ga er zeker naar kijken, eh, luisteren.

ben blij met al jullie imput.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:00

Wat is het voor bedrijf? Als ik veel pijn heb kan ik niks aan mijn hoofd hebben dus ook geen muziek. Anders zou ik gewoon de radio aanzetten (skyradio, qmusic)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:03

Hiraeth schreef:
Ik zou me juist kapot ergeren zonder muziek. :+ Het hoeft niet overheersend te zijn, maar een beetje muziek op de achtergrond vind ik juist ontspannend. :D Helemaal op een plek zoals een kliniek kan een beetje bekendheid qua muziek net rustgevend werken. Maar goed, ik ben dan ook een type die in een restaurant al binnen 0,2 seconden door heeft welke artiest er draait. :+

Over het algemeen denk ik dat Skyradio, ondanks de soms wat 'sufheid', wel een beetje door heeft wat de gemiddelde mens wil hebben. Non-stop muziek met val alles wel wat, waaronder dus oudere muziek en nieuwere muziek. Persoonlijk zou ik alleen maar top 40 muziek afraden, dat kan nog al snel te overheersend worden denk ik. Daarnaast is het toch voornamelijk gekozen door de jeugd en zullen oudere klanten het niet altijd even goed kunnen waarderen. Nederlandstalig zou ik heel erg onprofessioneel vinden. :o

Ik heb non stop top 40 aangeklikt, maar eigenlijk ben ik het met jou eens. Ik bedacht me later dat de top 40 van nu ook niet meer helemaal mijn smaak is, maar non stop muziek vind ik wel fijner. Hoe 'suf' sky kan zijn, er is wel afwisseling. :j

Ik kan enorm last hebben van prikkels (helemaal als ik pijn heb), maar ik heb dan liever een achtergrond muziekje dan dat ik kan meeluisteren met alles wat er besproken wordt of andere geluiden. ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 15:45

antje_vip schreef:
Wat is het voor bedrijf? Als ik veel pijn heb kan ik niks aan mijn hoofd hebben dus ook geen muziek. Anders zou ik gewoon de radio aanzetten (skyradio, qmusic)

Het gaat om mensen met pijnklachten variërend van een beetje ongemak tot veel pijn.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:58

Ik zit graag in de wachtkamer bij mijn ruggendokter, omdat hij interessant leesvoer heeft en er altijd fijne klassieke muziek te horen is :)ddd
Geen muziek vind ik ook prima, of misschien easy listening :o
Bij de (niet eens erg trendy) kapper erger ik me suf aan de Top 40-meuk (Q Music) en ik ben laatst echt weggevlucht uit Epplejeck, waar de muziek (ook Top 40) echt kneiterhard aanstond... %)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:20

Zolang het geen Efteling muziek is (kuch NS), maar een beetje relaxt, van deze tijd, geen geschreeuw maar wel privacy, vind ik het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:20

LadyMadonna schreef:
Ik kan me er (gelukkig) niks bij voorstellen om zoveel last te hebben van prikkels. Ik denk dan "wat stelt een zacht achtergrond muziekje nou voor". Me niet realiserend dat dat voor anderen dus echt een probleem kan zijn....
Vraag me dan af hoe je dat in het dagelijks leven doet, want geluiden zijn toch overal?

Vraag me dan aan de andere kant weer af, in hoeverre moet je rekening houden met mensen die snel overprikkeld raken? Moet je zeggen: radio aan en ze "moeten zich maar even vermannen", of moet je juist voor een (kwetsbare?) minderheid kiezen om geen geluid aan te zetten?
Lastig... :j

Beetje van beiden denk ik :)
Ik weet dat ik snel overprikkeld ben, met name door geluiden/muziek, dus ik heb standaard oordopjes in mijn tas zitten. Ik probeer me aan te passen aan de meerderheid die er geen last van heeft, maar er juist plezier/gemak/comfort door ervaart. Ik wil niet mijn wil opleggen.
Diezelfde mensen kunnen met mij (en andere snel overprikkelde mensen) meedenken door bijvoorbeeld te kiezen voor een (spotify) muzieklijst zodat er in elk geval geen reclame tussen de muziek door komt (het volume gaat dan vaak 5 tandjes omhoog), en de muziek zachtjes zetten. Kiezen voor instrumentale muziek ipv zang helpt (voor mij iig) ook al veel :)