Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:16

Hagelslag , sorry idd geld transport maar ook waarde van paspoorten tot drugs ;)

Volgens mij staat LZV voor Lang zwaar voertuig als ik me niet vergis .. of zit ik er nu helemaal naast :+

Faelivrin

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:20

Klopt helemaal Moniek! Een 25.25m combinatie. Geen idee hoe het in Duitsland is of heet. :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:23

Aahh de gigaliner/xxl fahrzeug

Aah drugs <3
Nee grapje daar wil ik niks mee te maken hebben.
Maar zon waardetransport rijden lijkt me ook best interesant

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:23

Die kom ik hier in de buurt weleens tegen van de het Bakkersbedrijf 25.25m. vind het altijd erg indrukwekkend als ik hem tegen kom .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:27

Hagelslag , was ook een super tijd , helaas door lichamelijke ongemakken kon ik niet meer dat icm met tegenwerking vanuit kantoor ben ik weggegaan.. achteraf een goede keus al dan niet gedwongen want het bedrijf is zo goed als opgedoekt in Nederland ... de vestiging waar ik zat sluit zn deuren per 1 dec, iedereen op straat of mee naar de andere vestiging in R'dam maar dat is voor vele veelste ver ... vind het echt heel erg voor alle oud collega's , altijd met veel inzet hebben ze ( en ik ) het werk gedaan , maar we zagen het een aantal jaar geleden wel al een beetje aankomen ... er werd veel te weinig gedaan om klanten te werven en te behouden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:00

Bakergroup? Die ook in heerevern zit?

Ahh oke ja dat is altijd dan flink jammer. Soms loopt het allemaal ook raar

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:28

Hagelslag, nee het bakkersbedrijf hier in de buurt ( B.raas ) .. ik zag dat ik er een rare zin van had gemaakt :)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 21:30

Welkom alle nieuwe! Gezellig, zijn dus toch al redelijk wat bokkers die chauffeur zijn!

Ik heb vrijdag examen van V2 en V3 probeer toch ff hard te leren dat ik het in 1x haal, vandaar mijn afwezigheid hier in het topic......
Even bijgelezen:
pagina 1:
@GUSTIxBILL respect dat je de hele week van huis bent! Is het af en toe niet lastig om ergens onderweg midden in de nacht tussen al die mannen te staan? En hoe doe je dat dan met toiletteren? :+ Die app ga ik installeren, erg handig! En jij hebt wel flink wat lessen op je school gehad, dus als ik het goed begrijp heb je 5 jaar chauffeursopleiding gedaan?
@JoukjeV stoer hoor met zulke lengtes rijden!
Ik ben ook inderdaad bezig voor C en CE zonder het cijfertje.
@Pattypaard heb toevallig net mijn rooster gekregen voor a.s. maandag (1e officiele lesdag) daar staat NL, Duits, Engels, rekenen, keuzevak en loopbaan. Bij 1 van die laatste 2 zou zoiets er wel bij zitten (denk ik) :D Ook van jou erg stoer hoor! Je moet het maar durven daar tussen al die mannen in (en England)... Ben straks ook benieuwd hoe mensen gaan reageren. In principe ben ik net 18,5 als ik mijn CE heb :o

Pagina 2:
@_Annemiek spannend! En dan voor je C rij je af? In welk transport werk je nu?
@Lootje1991 ooh ideaal! Goed voor elkaar!
@justahorse Wat voor eigen bedrijf hebben jullie?
@Mellow Leuk! In welk transport doet je bedrijf? En hoe lang moet je in de loods? Maar vergeet niet chauffeur zijn neemt ook het nodige papierwerk met zich mee...
@hagelslag Jij kan dat!! Vertrouwen hebben in jezelf :j
@ikke Ja hoor, lees maar mee gezellig!
@moniek21 Dat is ook stoer waardetransport! Heeft zeker zo nu en dan ook wel de nodige spanning opgeleverd?
@Faelivrin Tuurlijk mag je mee praten! Gaaf LZV! Dat wil ik misschien ook gaan doen, maar eerst is mijn gewone rijbewijzen halen :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:38

Ik wil ook als ik 5 jaar rijervaring
Heb op voor.LZV...lijkt me zo gaaf!
Vriend van ons rijdt er ook op, wauw!!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:39

novito schreef:
Welkom alle nieuwe! Gezellig, zijn dus toch al redelijk wat bokkers die chauffeur zijn!

Ik heb vrijdag examen van V2 en V3 probeer toch ff hard te leren dat ik het in 1x haal, vandaar mijn afwezigheid hier in het topic......
Even bijgelezen:
pagina 1:
@GUSTIxBILL respect dat je de hele week van huis bent! Is het af en toe niet lastig om ergens onderweg midden in de nacht tussen al die mannen te staan? En hoe doe je dat dan met toiletteren? :+ Die app ga ik installeren, erg handig! En jij hebt wel flink wat lessen op je school gehad, dus als ik het goed begrijp heb je 5 jaar chauffeursopleiding gedaan?
@JoukjeV stoer hoor met zulke lengtes rijden!
Ik ben ook inderdaad bezig voor C en CE zonder het cijfertje.
@Pattypaard heb toevallig net mijn rooster gekregen voor a.s. maandag (1e officiele lesdag) daar staat NL, Duits, Engels, rekenen, keuzevak en loopbaan. Bij 1 van die laatste 2 zou zoiets er wel bij zitten (denk ik) :D Ook van jou erg stoer hoor! Je moet het maar durven daar tussen al die mannen in (en England)... Ben straks ook benieuwd hoe mensen gaan reageren. In principe ben ik net 18,5 als ik mijn CE heb :o

Pagina 2:
@_Annemiek spannend! En dan voor je C rij je af? In welk transport werk je nu?
@Lootje1991 ooh ideaal! Goed voor elkaar!
@justahorse Wat voor eigen bedrijf hebben jullie?
@Mellow Leuk! In welk transport doet je bedrijf? En hoe lang moet je in de loods? Maar vergeet niet chauffeur zijn neemt ook het nodige papierwerk met zich mee...
@hagelslag Jij kan dat!! Vertrouwen hebben in jezelf :j
@ikke Ja hoor, lees maar mee gezellig!
@moniek21 Dat is ook stoer waardetransport! Heeft zeker zo nu en dan ook wel de nodige spanning opgeleverd?
@Faelivrin Tuurlijk mag je mee praten! Gaaf LZV! Dat wil ik misschien ook gaan doen, maar eerst is mijn gewone rijbewijzen halen :)

Ik werk nu tijdelijk op de loods en als rijbewijs heb op de wagen eerst c en dna leren voor ce etc etc werk in distribitie vervoer (geen kruidvat of dat soort).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 03:10

Zo... net thuis. Voornamelijk bouwmateriaal doet het bedrijf waar ik nu net begonnen ben. En wbt papierwerk dat maakt mij niet uit hoor. Maar in mijn oude baan ging de registratiedruk enz. Ten koste van de verzorging van de cliënten. Dat ging me tegen staan. Daarvoor was ik niet de zorg in gegaan. ( hoop dat ik het zo beter verwoord heb?)
Hoe lang ik in de loods moet/mag werken is afhankelijk van hoe snel ik mijn papieren heb. Heb er een half jaar voor gekregen.

Hopelijk alle vragen die ik kreeg beantwoord.

Succes met leren!!!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:25

Mellow schreef:
Zo... net thuis. Voornamelijk bouwmateriaal doet het bedrijf waar ik nu net begonnen ben. En wbt papierwerk dat maakt mij niet uit hoor. Maar in mijn oude baan ging de registratiedruk enz. Ten koste van de verzorging van de cliënten. Dat ging me tegen staan. Daarvoor was ik niet de zorg in gegaan. ( hoop dat ik het zo beter verwoord heb?)
Hoe lang ik in de loods moet/mag werken is afhankelijk van hoe snel ik mijn papieren heb. Heb er een half jaar voor gekregen.

Succes met leren!!!

Jij doet het zeker ook via soob? Ik draai nu ook op de loods en ook zolang ik mijn rijbewijs niet heb haha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:20

Novito, spannend succes vrijdag +:)+

Ik heb in die 12 jaar 2 x een overval op het pand meegemaakt .. 1 x was ik ook daadwerkelijk aanwezig.
En 1 x een spannend moment op de auto... maar verder niets ;)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:00

_Annemiek schreef:
Mellow schreef:

Succes met leren!!!

Jij doet het zeker ook via soob? Ik draai nu ook op de loods en ook zolang ik mijn rijbewijs niet heb haha.

Klopt! Vind het wel fijn. Zo leer ik een boel.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:01

Hey wat leuk om te lezen dat er zoveel meiden in de transportsector zitten!

Mag ik ook meelezen? Ik heb al jaren mijn C+CE rijbewijs maar ben eigen hobbyrijder :D (Mercedes 1314 voor 6 paarden) ben wel in bezit van code 95.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:35

justdjen schreef:
Hey wat leuk om te lezen dat er zoveel meiden in de transportsector zitten!

Mag ik ook meelezen? Ik heb al jaren mijn C+CE rijbewijs maar ben eigen hobbyrijder :D (Mercedes 1314 voor 6 paarden) ben wel in bezit van code 95.

Met of zonder BZM? Of is ie zo oud dat dat voor de mindere goden is :D

Ik heb geen code 95 als prive-rijder. Waarom heb jij 'm wel?

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:50

Geen BZM, terug laten keuren naar 11.990kg.
Wat inhoud dat ik wel iedere 2 jaar mijn tacho moet laten keuren maar ach, het is hobby hé.

Omdat ik het leuk vind :D
Mijn man rijdt weleens voor derden en bij nood, kan ik dan nog bijspringen.

Graag attendeer ik alle privé rijders erop (in geval van paardentransport) dat je veel gevallen in bezit moet zijn van het getuigschrift paarden- en/of veevervoer.
De scheidingslijn tussen privé en commercieel vervoer is maar héél klein...

En het ijken van de tachograaf, er bestaat veel onduidelijkheid over, maar boven de 7500kg dient de tachograaf iedere 2 jaar gekeurd te worden óók als je privé met paarden op stap bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:11

justdjen schreef:
Geen BZM, terug laten keuren naar 11.990kg.
Wat inhoud dat ik wel iedere 2 jaar mijn tacho moet laten keuren maar ach, het is hobby hé.

Omdat ik het leuk vind :D
Mijn man rijdt weleens voor derden en bij nood, kan ik dan nog bijspringen.

Graag attendeer ik alle privé rijders erop (in geval van paardentransport) dat je veel gevallen in bezit moet zijn van het getuigschrift paarden- en/of veevervoer.
De scheidingslijn tussen privé en commercieel vervoer is maar héél klein...

En het ijken van de tachograaf, er bestaat veel onduidelijkheid over, maar boven de 7500kg dient de tachograaf iedere 2 jaar gekeurd te worden óók als je privé met paarden op stap bent.

Doe daar dan eens een wetsartikel van. Ik heb zojuist een wagen gekocht waar de Tacho nooit van gekeurd geweest is (volgens de RDW).

Prive bezit/gebruik is volledig vrij gesteld, ook voor diploma's. Je wagen hoeft zelfs niet gekeurd te zijn!

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:37

http://www.paarden-blaadjes.nl/mobiel/v ... ening.html

Je hóeft het niet te geloven ikke maar helaas al enkele praktijkvoorbeelden gezien in vrienden en kennissenkring die €1300,- mochten overmaken.

Wat bedoel je precies met; Je wagen hoeft zelfs niet gekeurd te zijn!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:39

justdjen schreef:
http://www.paarden-blaadjes.nl/mobiel/v ... ening.html

Je hóeft het niet te geloven ikke maar helaas al enkele praktijkvoorbeelden gezien in vrienden en kennissenkring die €1300,- mochten overmaken.

Wat bedoel je precies met; Je wagen hoeft zelfs niet gekeurd te zijn!

Wanneer je beroepsmatig rijdt, moet de wagen (en de chauffeur) voldoen aan EG1/2005. Die keuring met bijbehorende diploma's gelden niet voor particulier vervoer. Daar is zelfs een aanvulling voor geschreven in de NL-wetgeving.

Ik zal de vraag voorleggen aan de juridische dienst van de politie; dan krijg ik tenminste de relevante wetsartikelen.
Dergelijke artikelen slaan vaker de plank mis dan dat ze het correct weergeven.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:20

Wat voor wagen heb je gekocht?

Privé bezit/gebruik is niet volledig vrij gesteld!
ja beneden de 7500kg, hoef je geen tacho te hebben.

De transportverordening waar jij aan refereert, betreft inderdaad beroepsvervoer maar ga je o.a. met meer dan 3 paarden rijden, of verder dan 65km op cc dien jij je getuigschrift te hebben.

Ik ben wel benieuwd wat de juridische dienst van de politie hierover kan leveren aangezien een medewerker van de technische recherche door haar "collega" van de KLPD, een boete a €1300,- kon gaan betalen vanwege een niet geijkte tacho.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:32

Een Tina Trucker Topic *\o/*

Hier 2 weken geslaagd voor mn theorie (1e x mijn theorie laten verlopen :x ), as vrijdag mn 1e les en de bedoeling is dat ik 31 oktober afrij.

C-rijbewijs gebruik ik dan alleen privé voor de paarden, maar het lijkt me ook nog niet zo verkeerd de hele dag op de weg te zitten. Alleen is dat überhaupt te combineren met eigen paarden en man thuis?? :+

Edit: Ikke, ik ben heel benieuwd naar jouw uitslag mbt privegebruik en vrijstelling. Ook in mijn kennissenkring al meerdere verhalen over dikke boetes voorbij horen komen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:26

Het is inderdaad een "grijs" gebied wanneer je wat precies nodig bent...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:58

hagelslag schreef:
Het is inderdaad een "grijs" gebied wanneer je wat precies nodig bent...

Maakt ook nogal uit hoe je de wagen op kenteken zet.
Aangezien de kans best groot is dat de wagen nog eens in GB rond gaat rijden, overweeg ik serieus om 'm als camper op kenteken te zetten.

justdjen schreef:
Wat voor wagen heb je gekocht?

Privé bezit/gebruik is niet volledig vrij gesteld!
ja beneden de 7500kg, hoef je geen tacho te hebben.

De transportverordening waar jij aan refereert, betreft inderdaad beroepsvervoer maar ga je o.a. met meer dan 3 paarden rijden, of verder dan 65km op cc dien jij je getuigschrift te hebben.

Ik ben wel benieuwd wat de juridische dienst van de politie hierover kan leveren aangezien een medewerker van de technische recherche door haar "collega" van de KLPD, een boete a €1300,- kon gaan betalen vanwege een niet geijkte tacho.

Hoe is die wagen dan ooit door de APK gekomen?
Op basis van welk wetsartikel is die boete uitgeschreven? Hoort op de boete te staan.

Ik heb een 12-tonner gekocht. Heeft wat zoeken gekost maar deze heeft tenminste dik 200pk onder de rechtervoet. Hij is me eigenlijk iets te lang, maar aangezien de rest eigenlijk perfect in het eisenlijstje paste, ben ik over die lengte maar heen gestapt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:27

Ahh oke...
Ik maak me op voor mijn eerste nacktfahrt zoals we hier er vaak over grappen.
Oftewel mijn eerste nacht rijles