Werk je doordeweeks of in het weekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Werk je doordeweeks of in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 04:25

Ik werk full time onregelmatig. Kan van 7 tot 3 zijn, 3 tot 11, of alles daar tussen in. Enige vervelende is dat ik het rooster voor de week erna, pas op vrijdag krijg. Mag verder juist graag op zondag werken, krijg ik mooi extra haha.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 04:54

Hiervoor 10 jaar in een bakkerij gewerkt 5 dagen in de week en 1 keer per 3 weken 6 dagen in de week.
Hier wist ik altijd alleen de begintijd. Wanneer klaar was altijd verrassing.

Nu werk ik een jaar maandag tm vrijdag en heel af en toe een zaterdag (nu 3 keer gehad)
En ene week is van 6 tot 15 uur en andere week 13 tot 0 uur.
En dit is zoveel fijner. Kan nu weer dingen plannen doordeweeks. Weet altijd hoe laat ik klaar ben.
En weekenden vrij is ook fijn.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 05:06

Ik werk graag in het weekend om dezelde reden als Sanne. Extra betaald worden. Voor mij zijn alle dagen hetzelfde en ik vind het heerlijk om in de avond te werken. Zo heb ik overdag alle tijd om de paarden te doen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 05:43

Ik werk in een supermarkt, wat dus betekent dat we ook in het weekend en met feestdagen open zijn.

Over het algemeen werk ik dagen van 7.30 tot 17 uur.
Een keer per week draai ik een middag/avond van 13 tot 21 uur.
En om de week een zaterdagochtend tot maximaal uur.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 05:48

wortel115 schreef:
Ik werk graag in het weekend om dezelde reden als Sanne. Extra betaald worden. Voor mij zijn alle dagen hetzelfde en ik vind het heerlijk om in de avond te werken. Zo heb ik overdag alle tijd om de paarden te doen.

Same. Nou heb ik geen paarden maar vind het heerlijk om bijvoorbeeld op een dinsdagochtend boodschappen te doen of te winkelen. Heerlijk rustig. Als het toevallig zo uitkomt dat ik op een vrijdagmiddag of zaterdag boodschappen moet doen, word ik gelijk chagrijnig van de drukte :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:45

Ik heb een fulltime kantoorbaan in de horeca. Voor mij betekend dat dat ik normaal gezien maandag tot vrijdag werk. Maandag draai ik een lange dag, rest van de week 7:30 tot ongeveer 16:00.

Werken in de horeca betekend wel ook voor mij dat ik sowieso moet werken op feestdagen, tenzij die in het weekend vallen, en dat ik vooral aan het einde van het jaar flexibel moet zijn. Als de laatste loonperiode verkeerd valt, zoals dit jaar, dan zit ik op 1 januari bijvoorbeeld gewoon vroeg op het werk. Plus dat dat dus dit jaar ook een maandag is :')

Ik zou geen wisselende tijden meer willen, dat viel mij heel zwaar. Ik waardeer de rust en regelmaat die ik nu heb. Dat stukje flexibiliteit vind ik helemaal niet erg, maar ik zou niet iedere week andere tijden willen werken.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:50

Ik werk 40 uur bij de overheid, en kan zelf mijn eigen werktijden bepalen tussen 7 en 19.00. Ik werk meestal van 7.30-16.00, en op woensdag werk ik thuis, maar ook dat kan ik relatief flexibel indelen. Ideaal vind ik het! Ik ben in de avonden lekker op tijd thuis (17.15) en ik kan wel nog dingen plannen die alleen tijdens kantoortijden kunnen op de woensdag, want ik begin thuis gewoon wat eerder of ga wat langer door. Zo hoef ik niet telkens vrij te nemen als het gaat om bijv een tandartsbezoekje.

Ik vind het wel prima zo :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:55

Ik werk onregelmatig in de zorg, alle diensten (zowel als overdag, in de avond of nacht) en de hele week inzetbaar.

Ik werk 32u. Soms iets meer, niet minder.

De dagen die ik vrij ben zie ik als weekend. Soms is dat 1 dag tussen een reeks, daarna weer 2 of 3.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:57

Ik werk 3 dagen in de week voor een werkgever. Dit is doordeweeks. (Heb hiervoor altijd wel koopavond en de zaterdag gewerkt in deze brache).
We hebben ook een eigen bedrijf en ik doe de administratie zowel overdag als 's avonds (na mijn werk).

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:58

Maandag 9-18
Dinsdag 8.30-12.45
Woensdag 7.30-17.30
Donderdag 9-18
Vrijdag 8.30-17.30

Waarbij het ook weleens gebeurd dat ik s avonds door moet tot 21 of op zaterdag in moet vallen. Ligt puur aan de parttimers en de tijd van het jaar. ( combi AH/Marskramer )

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:00

In elk geval 4 avonden door de week (incl vrijdagavond), en alle weekenden. Altijd op zaterdag en meestal ook op zondag.
Dinsdag, woensdag en vrijdag door de week ook overdag.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:14

Ik werk fulltime. Ik werk normaal gesproken maandag t/m vrijdag, met op vrijdag een koopavond. Het komt wel eens voor dat ik in de weekenden moet werken, vind ik geen enkel probleem.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:02

Werk in n hotel ( receptie) , weet mn werktijden per maand en werk 7-15 of 14 of 15-22. En ook in t weekend en feestdagen.
Wbt weekenden baal ik wel eens, vooral qua wedstrijden. Maar door mijn werktijden heb ik altijd n deel van de dag , waarop ik gewoon boodschappen kan doen, naar de dokter etcetc

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:06

Ik werk in de zorg dus onregelmatig. Ik vind mijn doordeweekse vrije dagen heerlijk. Nadeel wel is dat iedereen om mij heen weekenden vrij is en dat ik dan krijg te horen dat het ongezellig is dat ik moet werken. Mijn partner is de hele week van huis en alleen in het weekend thuis. Dan is het vaak wel jammer dat ik dan juist werk.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:09

Ik heb gezocht naar een job waarbij ik zeker niet in het weekend moest werken.
Rij veel wedstrijden en die wil ik niet opgeven :j
Van ma - vrij werk ik van 7u-15u30.
Perfect zo :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:12

Ik werk 24 uur per week, in de gehandicaptenzorg op een woonvoorziening. Dus onregelmatige diensten. Dagdiensten, late diensten en gecombineerde laat-slaapdiensten. Ook weekenden en feestdagen. Werk gemiddeld om het weekend. Ik zou het soms wel anders willen, weekenden vrij en meer regelmaat. Maar doordeweeks dagen vrij en in de ochtend lekker naar stal kunnen in alle rust is ook wat waard en erg fijn. En nu is het thuis ook goed te combineren met de schooltijden van onze dochter, wat lekker is omdat we geen opvang nodig hebben. Gelukkig heb ik ook een heel fijn team, en is ruilen vaak wel mogelijk als ik een dienst in het weekend echt kwijt moet.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:20

ik heb in mijn vorige banen altijd fulltime onregelmatig gewerkt. Ik vond dat altijd prima, helemaal de slaapdag na een nachtdienst, voor mijn gevoel werkte ik daardoor niet volledig.

daarna ging ik fulltime van 7 tm half 4 werken, wat giga moest wennen. Ook had ik een paar keer per jaar een week lang calamiteitendienst, waardoor ik na werktijd kon worden opgeroepen. Het kwam ook wel voor dat ik de hele nacht bij een brand stond en dan nog een werkdag van 8 uur moest draaien. Daar had ik meer moeite mee.
Nu werk ik weer gewoon van 7 tm half 4 en ik moet zeggen dat, nu ik er aan gewend ben, dat heerlijk vind. Maar toch, heel stiekem, verlang ik soms terug naar de onregelmatigheidsdiensten....

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:24

__Sannne schreef:
wortel115 schreef:

Same. Nou heb ik geen paarden maar vind het heerlijk om bijvoorbeeld op een dinsdagochtend boodschappen te doen of te winkelen. Heerlijk rustig. Als het toevallig zo uitkomt dat ik op een vrijdagmiddag of zaterdag boodschappen moet doen, word ik gelijk chagrijnig van de drukte :')

Inderdaad op dinsdag of donderdag morgen boodschappen doen. Ik kan ook zo chagrijnig worden als het druk is in de stad of erger als er oo geen parkeerplaatsen zijn. Voor mij niet meer anders als avond en weekenden werken.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:30

Ik werk in de horeca. In de vakanties en in de weekenden; de late werktijden heb ik opzich niks op tegen alleen vind ik het werk niet 'geweldig'. En ben ik aan het kijken naar iets anders.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:44

Ik werk 4 a 5 dagen, dus uren verschillen per keer. Ik werk soms ook op de donderdagavond en in de weekenden. In ieder geval 1 keer per maand op zondag. De afgelopen twee en een halve maand heb ik iedere zaterdag gewerkt. Ik vind het niet heel erg. Een zaterdag vrij is wel heel fijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:51

Ik werk alleen de middagen, maandag, woensdag en vrijdag van 1145-1830 en dinsdag en donderdag 1500-1830. Op zich lekker dat ik altijd de ochtend vrij ben, maar ergens heen gaan gaat wel moeilijker omdat ik altijd op tijd terug moet zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:56

Ben zelf ook wel erg flexibel, wilde gerust een x invallen of ruilen. Jammer dat die flexibiliteit in de callcenters altijd eenrichtingsverkeer was...
Daar kreeg je ook op donderdag je rooster voor de opvolgende week... Hopeloos, vooral ook omdat ik ernaast bezig was met een opleiding en een bedrijf op te bouwen. Tja, als je dan niet weet wanneer je afspraken kunt maken.... Maarja, voor jou 10 anderen, dus je hebt het maar te nemen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:19

__Sannne schreef:
Ik werk full time onregelmatig. Kan van 7 tot 3 zijn, 3 tot 11, of alles daar tussen in. Enige vervelende is dat ik het rooster voor de week erna, pas op vrijdag krijg. Mag verder juist graag op zondag werken, krijg ik mooi extra haha.

Jeetje! Vinden ze het bij ons al laat als ze halverwege de maand het rooster voor de maand daarna krijgen. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:23

Ik heb altijd onregelmatig gewerkt in de GGZ, doordeweeks, weekenden, nachten, feestdagen... eigenlijk alles. 36u pw
Ik vond het heerlijk.... maar nu heb ik een andere functie en werk 4x 9 uur per dag alleen van di tm vrijdag overdag, ook 36 uur.
En ik moet zeggen dat dat eigenlijk veel lekkerder is :')
Met het zelfde aantal werk uren heb ik het idee extreem veel vrij te zijn :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:24

Ik werk fulltime van ma t/m vrij. vroegah werkte ik zoveel ik kon naast school (dus een uur nadat school uit was tot sluitings tijd, aka 18.00, op de zaterdag, of als ik pas om 1 u moest beginnen, sochtends tot 12 u. Alleen zondag standaard vrij :j