upendo schreef:Wat ik zo lees: werken op zaterdag hoort erbij. Sla voor de zekerheid je CAO erop na.
Liegen tegen je baas over beschikbaarheid: ik weet niet hoe gehecht je bent aan je BBL-plek, maar als ik als werkgever erachter zou komen dat je liegt om onder de voor jou vervelende diensten uit te komen zou ik je eruit knikkeren na een waarschuwing.
En als laatste: je bent 16, wettelijk leerplichtig, wees blij dat ze je uitbetalen. Het had ook net zo goed in een soort van stagecontract gegoten kunnen worden. Ik ken er genoeg die daar heel graag voor zouden willen starten. Wees blij met wat je hebt.
Ik vraag me soms af hoe bewust de puber van tegenwoordig is van het feit dat er heel veel mogelijk is.. En daar ook dankbaar voor is..
Dat dus... En TS, nog even één dingetje om aan te halen; je geeft aan dat ze 'overal wel mensen zoeken tegenwoordig'. Dat zal ongetwijfeld, maar naast dat ze overal mensen zoeken, zoekt ook íedereen tegenwoordig werk. Onlangs heb ik gesolliciteerd en kreeg ik de mail dat ze in korte tijd (vacature stond een week open) 200 (!!) sollicitaties hadden ontvangen en er nog dagelijks meer dan 10 (!!) bij kregen. Je raadt het al; ik ben het niet geworden
Dus verkijk je niet op het feit dat ze overal mensen zoeken; dat ze overal wel iemand zoeken betekent niet dat je overal wordt aangenomen. Zeker niet met een eisenpakket.