VWO 6 - 2017/2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Re: VWO 6 - 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:04

Ah heel goed! Ja heb je helemaal gelijk in, scheelt zoveel als je het gewoon vanaf het begin bijhoudt maar in het verleden was ik daar vaak te lui voor, dacht ik "oah die bronnen doe ik nog wel even op het eind" en dan toch gauw 2 uur bezig zijn met dat stomme lijstje _O-
Wat overzichtelijk, hoe jij de artikelen verwerkt! Dat ga ik even onthouden, ik hou wel van overzicht :D

Ahh nog een diergeneeskundige, daar ga je er hier wel meer van vinden! Ikzelf ga voor Engelse taal en cultuur, op de uni :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:20

Gerbrich, ik denk dat een verzorgpaardje nu best lekker kan uitpakken in een misschien wat stressvol examenjaar. Zou er wel bij vermelden dat het voor een jaar is dat je wat zoekt, maar daar was je zelf denk ik ook wel mee gekomen. Een manege is een prima optie als je bang bent om er straks weer afstand van een paard te doen, je krijgt toch geen enorme band met die paarden. Verzorgpaard kan ook prima, daar zit je jezelf misschien wel iets meer mee in de weg op het einde maar de rest van het jaar niet.
Ik ga Geografie, Planologie en Milieu studeren, staat ook in de OP :P.
Heb trouwens een onderwerp voor m'n PWS! De AMO-index en de invloed daarvan op het arctische gebied. De AMO-index heeft te maken met hoe warm het zeewater is in de Noord-Atlantische oceaan.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:38

Ikzelf hou nu al wel mijn bronnen bij, alleen mijn uren dan weer niet. Geen idee of dat moet eigenlijk? :=
Ik zelf wil eerst een tussenjaar doen, en daarna docent Nederlands gaan studeren. En later ook nog mijn eerste graads halen.
Gerbrich, ik ben het met Franka eens!
Klinkt interessant Franka!

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:52

Vooral het leergedrag van de gerbils wordt een uitdaging om het op goed niveau te krijgen. We hebben in principe de gerbils als eerste keus opgegeven, maar achteraf heb ik misschien toch liever de bioplastics, omdat dat inderdaad makkelijker op niveau te krijgen is.
School kiest inderdaad. Die kijken hoe het uitkomt met de docenten etcetera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:46

Pfoe, wat gaan jullie snel zeg! Heb wel even vluchtig alles bij gelezen. Erg leuk om alles te lezen weer. :D

Wat ik zo voorbij zag komen:
- Uren, wat lijken jullie er weinig te hebben zeg! Ik heb ook nog geen rooster (begin de 29ste pas) maar pfoe klinkt echt als heel weinig := Nu heb ik ook wel een extra vak maar toch
- Mijn PWS onderwerp is de citymarketing van [plaats]. :) Wij houden ook al bronvermelding en logboek bij. Zo heeft een vriendin in de bieb al een boek van citymarketing gelezen en ga ik die ook nog lezen
- Ons PWS onderwerp moet ook 90 uur per persoon zijn :j
- Ik ga IBA of bedrijfseconomie studeren aan [plaats] :D

Gerbrich, ik zou persoonlijk niet voor een verzorgpaard kiezen. Maar dat is ook omdat ik het een te stressvolle periode vind maar ik daarnaast ook sport (2x pw, totaal ongeveer 4-6 uur per week), werk (3x pw, totaal ongeveer 21 uur per week), rijles (2 uur per week) en bijles heb. En zeker met het aantal uren dat ik maak op school zou dat voor mij ook niet haalbaar zijn haha. + Afscheid nemen na je examenjaar is ook weer zo wat.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:52

Ja echt, 90 uur? Dat heb ik nog nooit gehoord :n maar eh, maakt ook niet zo gek veel uit, je haalt het denk ik toch wel.

Verzorgpaard, ja ik heb dus geen sport én geen werk _O-

Odile, dat leek mij ook indd! Dan hoop ik voor je dat het bioplastic wordt :D

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:34

Ik heb blijkbaar ook nog een extra week vakantie :=

Uren bijhouden js wel aan te raden hoor! Gaat je heel veel schelen als je je pws moet inpeveren.

ik heb mijn pws over het fokken van springpaarden gedaan en moest het aan hetbeind van de 5e af hebben en ald het goed is heb ik hem met een voldoende afgesloten.

Pws over gedrag van gerbils klinkt ook heel interedsant zeg!

Jouw ows onderwerp klinkt ook erg interesant Franka, en goed onderwerp voor dit moment.

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:27

Ik heb inmiddels een mailtje ontvangen dat mijn boeken verstuurd zijn, zo komt alles toch ineens wel heel dichtbij :')

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:29

Wij moeten p.p. 80 uur aan het pws werken. Ik moet er nog helemaal aan beginnen omdat wij pas in de laatste week van 5VWO te horen hebben gekregen hoe en wat. Dus dat wordt lekker druk dit schooljaar

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:14

Lekker Isa! Scheelt dat je je PWS al hebt afgerond!

Gerbrich; een verzorgpaardje voor één of twee keer per week of een manege lijkt me best relaxed! Dan heb je toch nog een soort van hobby erbij, maar kost het niet teveel tijd. Ik ga ook maar 1x en soms 2x per week naar Orlando en dat is toch wel fijn! Maar als het niet goed voelt dan moet je het inderdaad niet doen. En werk, tja ik werk 6 uur per week maar wel zo dat ik alleen zaterdagochtend werk en dan tot 13:00 en dan de rest van de week vrij. Voor mij best relaxed omdat ik zo veel tijd overhoudt en toch werk, maar voor een ander slopend denk ik. Ik denk ook dat ze best mensen nog willen aannemen voor één jaar over het algemeen hoor, zeker bij supermarkten, daar hebben ze altijd wel nodig.
Ik ga trouwens wel stoppen met werken rond februari i.v.m. examens, en waarschijnlijk ook met Orlando rond de zomer doordat ik hoop te verhuizen voor studie.

Interessant onderwerp Franka! Lijkt me wel ingewikkeld.

Leuk Odile! Wanneer weet je dan je onderwerp?

Uren bijhouden voor PWS is bij ons verplicht in een logboek waar de docent ieder moment inzien in moet kunnen krijgen; mag d.m.v. Drive of gewoon laten zien.

Dees, lijkt me best leuk onderwerp! En gaaf dat je het in je eigen stad kunt doen! (Denk ik? :D )

Eerste schooldag nu achter de rug.. Aan de ene kant viel het best mee, best leuke klassen en maar zes uurtjes vandaag. Aan de andere kant is het toch wel echt weer even inkomen en ben ik nu wel echt moe door de drukke klassen over het algemeen. Maarja, dat is ook gewoon wennen hoop ik.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:03

Hebben jullie al iets van een examenreis gepland?

Mijn kennismakingsdag is ook achter de rug. Wat een ongelofelijk saaie dag :+ Mocht ook eerst een uur naar school fietsen om vervolgens 20 minuten daar wat geklets van de mentoren aan te horen, en toen gingen we weer met z'n allen naar Utrecht fietsen om, what else, te gaan sporten met heel vwo 6 en havo 5. Dan zat ik ook nog in een groepje waarvan ik niemand ken, dus ik heb de hele dag maar aan de kant gezeten. Was echt geen bal aan zo :=

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:24

Ik had vandaag ook decanenpraatje met 'jullie bedrijven topsport' en 'ga voor goud' gezemel. Was uiteindelijk nog langer aan het fietsen dan dat ik op school was, en ik hoef maar 20 min te fietsen. Nouja. De mentorklassen hebben ze bij ons weer helemaal door elkaar gegooid, maarja door de clusters heb je toch bijna niet met je mentorklas les.
Morgen openingsactiviteit. Beetje kennismaakopdrachten ofzo waarschijnlijk. Ook al ken je iedereen in jouw jaar/niveau na die 5 jaar op school al wel. Ach wel weer vroeg uit.

Ik had mn uren ff geteld, ook 26 in de week. Decaan had t er vanochtend ook nog over, dat we minder uren hadden zodat we meer konden 'studeren'. Maar we hebben wel weer PW dit jaar, eind vorig jaar begonnen en moet in december af zijn.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:44

Ik nog niet Guusje. Ik weet eigenlijk ook niet of ik überhaupt ga.
Het klinkt bij jullie allemaal erg gezellig haha

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 17:14

Yael: Ja voor mij is het ook weer beetje inkomen, qua ritme (en vooral slaapritme) heb ik er opeens weer veel moeite mee. Ook het idee om thuis te komen en eventueel huiswerk te maken :+.
Guusje: Hier nog niks gepland, maar we hebben het er al wel over gehad, waarschijnlijk wordt het gewoon een weekje zon en feesten op een of ander eiland of tropische bestemming. Ik hoop zelf om een roadtrip te kunnen maken, maar ik denk dat ik dat idee een beetje moet laten varen..
Klinkt als een saaie dag, waarom zouden ze uberhaupt gaan sporten met de eindexamenklassen :'). Dat vind ik meer iets om met vwo 4/havo 4 te doen.
Emma: Altijd die praatjes, maar als je dan hulp van die mensen nodig hebt ben je opeens niet meer zo belangrijk :+. Kennismaakopdrachten zijn een beetje onzin.

Ik ben sinds gister weer normaal bezig, opzich wel prima begin. Vandaag al wel lange dag, maar geen rotvakken dus dat scheelt. Heb alle docenten van vorig jaar nog, de een vind ik wel fijn maar de ander had ik zeker niet gemist.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:21

Guusje, hier ook nog geen echte plannen maar waarschijnlijk gewoon een weekje naar een stad of gewoon relaxed vakantie vieren met een stel vriendinnen. Heb jij al plannen?

Ja die motiverende speeches altijd Emma, echt :r Maar wow, wel echt super weinig uur heb je! Super lekker!

Haha ja Franka, dat ritme is echt gewoon weer heel erg wennen. Maar heb je echt precies dezelfde docenten als vorig jaar?

Morgen pas onze 'kennismakingsmiddag'; we gaan in de stad een pubquiz doen. Niet dat ik daar heel veel zin in heb, maar dan is het verplichte mentorbegin van het jaar weer achter de rug :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 17:28

Yep, precies dezelfde! Hebben ook maar twee klasjes van 20 - 22 mensen.
Pubquiz klinkt best gezellig!

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:03

Wat ben ik nog even blij dat ik nog anderhalve week heb :) Moet me echt nog even mentaal voorbereiden :o
Ik hoop dat mijn klas en rooster aankomende week bekend worden. Wij hebben waarschijnlijk weer 4 klassen van ongeveer 30 leerlingen.

Yael: ik krijg mijn onderwerp te horen op mijn eerste schooldag (5 september) dit is ook meteen een pws werkdag, dus gaan we de hele dag er mee bezig (heel handig dat je niet van te voren al hoort wat je onderwerp is, zodat je al kan gaan voorbereiden :+ ).

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:12

Ik heb mijn rooster en vind het heel fijn! 1/8, 2/8, 3/6, 1/7, 1/4 en maar 1 tussenuur.

Dinsdag heb ik de introductiedag en daarna moeten we meteen weer aan het pws werken. Woensdag ook pws en dan donderdag weer lessen. Ik heb best wel zin in dit schooljaar, lekker alles afsluiten!

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:47

Nog een bericht van mij er achteraan haha. Ik heb het m'n boeken gehaald en heb maar 6 echte lesboeken voor volgend jaar? Verder alleen werkboeken. Hebben jullie ook zo weinig boeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:34

Myrthe64 schreef:
Nog een bericht van mij er achteraan haha. Ik heb het m'n boeken gehaald en heb maar 6 echte lesboeken voor volgend jaar? Verder alleen werkboeken. Hebben jullie ook zo weinig boeken?

Helaas niet :') Ik heb er echt veel.

Mijn rooster
Ma 5-6
Di 1-8 (wel 40 min rooster dus 15:00 klaar)
Woe 1-7
Do 1-8
Vrij 2-8

Het is wel oke :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:47

Ik heb wel minder boeken dan vorig jaar, maar volgens mij wel meer dan 6 haha.

Ik heb overigens echt een fijn rooster!
Ma 1-10 (3 tu)
Di 1-7
Wo 1-9 (1 tu)
Do: 5-7
Vr: 3-6

Ik ben vooral erg blij met donderdag en vrijdag! Maandag is een beetje een pokkedag haha. Jouw rooster klinkt best pittig v olgens mij Gerbrich? Tenminste wel voor een 6e vind ik.

Whisky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:26

Hoi, mag ik me ook melden? Ik ben Anouk en ik ben 17. Ik heb een NG profiel met Grieks, Duits en Aardrijkskunde. Mijn rooster is:
2-7
2-8
1-8
1-8
3-8
Valt wel een beetje tegen in vergelijking met vorig jaar. :(

Ik zal waarschijnlijk net als vorig jaar vooral meelezen, maar ik dacht laat ik me nu toch maar melden. :D

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:12

Ik heb mijn rooster ook, het valt gelukkig harstikken mee
Maandag 2-6
Dinsdag 2-8 met twee tussenuren
Woensdag 1-8
Donderdag 1-6
Vrijdag 2-7 met een tussenuur

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:28

Welkom Anouk! Wat een rotrooster idd!
Jouw rooster is dan wel weer fijn Roosje.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 11:02

Welkom Anouk! Dat is veel 8e inderdaad.