Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
__Astrid schreef:Goh, ben je toch toevallig ziek zeker die dag...
als je een meewerkende dokter hebt zo gepiept, ze moeten maar meewerken op je werk
Uiteraard wel eerst alles doen om een dag vrij te krijgen, maar als echt niks wil...
Alleen dan wel niet uitgebreid verslag doen op FB
Mandy_89 schreef:Ja inderdaad, dat ik die dag dan niet ingepland wordt. Dat bedoel ik met vrij krijgen, de planning wordt 3 dagen van te voren gemaakt (vandaag planning voor vrijdag gekregen)
Geen vaste uren op contract.
De wedstrijd is pas over 3,5 week, en daarna (komt net zo uit) heb ik 1 week vakantie. (eind juni aangevraagd, werd wel goedgekeurd)
Ik ga van de week met de teamleider van mijn afdeling zelf overleggen, ipv het uitzendbureau.
Kijken of ik op die manier wat gedaan kan krijgen.
__Astrid schreef:Goh, ben je toch toevallig ziek zeker die dag...
als je een meewerkende dokter hebt zo gepiept, ze moeten maar meewerken op je werk
Uiteraard wel eerst alles doen om een dag vrij te krijgen, maar als echt niks wil...
Alleen dan wel niet uitgebreid verslag doen op FB

__Astrid schreef:Je kan toch niet ontslagen worden als je ziek bent...
Als je een doktersbriefje hebt, ben je perfect legaal afwezig.
Enige die daarbij risico loopt is de dokter die het geschreven heeft.
En kom op, mij maak je niet wijs dat de praktijk je niet bekend is...
Heb het zelf nooit gedaan, maar ken er genoeg die indertijd op school "toevallig" ziek waren als het sportdag oid was...
Maflinger_S schreef:En iets heel anders: hoe ga jij presteren op de hippiade als je daar je paard rijdt terwijl je weet dat je eigenlijk had moeten werken?
xxCYNNxx schreef:Echter, gezien het bedrijf toch over een paar maanden naar een lage lonen land vertrekt (en je dus ook weer niet al te loyaal hoeft te zijn imo ) zou ik het verzoek wel zo indienen dat het bedrijf eigenlijk geen andere keus heeft dan jou niet inplannen die datum. Met andere woorden; niet vragen of ze je niet willen inroosteren die dag, maar gewoon zeggen; ik kan die datum niet.
Het is nog ruim 3 weken en het rooster is er toch nog niet voor die week, als ik het goed begrijp tenminste. Ruim op tijd dus voor het bedrijf om daar, met roosters maken, rekening mee te houden.
__Astrid schreef:En jep ik studeer rechten, dus ik weet hoe het systeem in elkaar zit (het Belgische althans)
Dus ik weet ook goed genoeg wat de marge is, en hoe er mee gesjoemeld wordt zonder dat er wat op gezegd wordt... Neemt niet weg dat het wellicht niet legaal is, maar ik maak de regels niet en ik pas ze niet toe. Ik ben er alleen om de mensen de mogelijkheid van de grens te wijzen
En domme uitzendbaan met dagrooster achtige constructies heb je trouwens over het algemeen zo weer als je dat wilt imo
roxiie schreef:NinaCharlie schreef:Huilen omdat je moet werken in plaats van paardrijden? Jeetje, ik schrik er gewoon van. Welkom in de grotemensenwereld.
Mogen ze TS eerst wel eens een "grote mensen contract geven" ipv een 0-uren contract met het verlangen dat TS op komt draven op de voor hun geschikte momenten.
Mandy_89 schreef:Ja inderdaad, dat ik die dag dan niet ingepland wordt. Dat bedoel ik met vrij krijgen, de planning wordt 3 dagen van te voren gemaakt (vandaag planning voor vrijdag gekregen)
Geen vaste uren op contract.
De wedstrijd is pas over 3,5 week, en daarna (komt net zo uit) heb ik 1 week vakantie. (eind juni aangevraagd, werd wel goedgekeurd)
Ik ga van de week met de teamleider van mijn afdeling zelf overleggen, ipv het uitzendbureau.
Kijken of ik op die manier wat gedaan kan krijgen.
dat doet de baas van mijn vriend ook, altijd als er iets 'belangrijks ' is kan het allemaal niet
NinaCharlie schreef:Huilen omdat je moet werken in plaats van paardrijden? Jeetje, ik schrik er gewoon van. Welkom in de grotemensenwereld.
Nabster schreef:roxiie schreef:
Mogen ze TS eerst wel eens een "grote mensen contract geven" ipv een 0-uren contract met het verlangen dat TS op komt draven op de voor hun geschikte momenten.
Welkom in de realiteit.
bruintje123 schreef:Dat is wel een hele rare aanname.
Ik ken genoeg mensen die eerst op die manier voor een uitzendbureau werken en dan als het bedrijf de persoon goed bevalt ze die zelf in dienst nemen.
. bruintje123 schreef:Dat is wel een hele rare aanname.
Ik ken genoeg mensen die eerst op die manier voor een uitzendbureau werken en dan als het bedrijf de persoon goed bevalt ze die zelf in dienst nemen.