Gehandicapten zorg..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:23

SusanH schreef:
Jeetje 500 euro. Dan moet diegene wel de proeftijd doorkomen en minstens een jaar blijven lijkt me? In de provincie Utrecht zijn momenteel heel veel vacatures. En er zitten in deze regio heel veel grote zorgaanbieders, zoals Amerpoort, Reinaerde, Sherpa, Abrona, s' Heerenloo. Ook kleinere organisaties die bijvoorbeeld werken op antroposofische basis en diverse ouder initiatieven. Vooral dat laatste is leuk lijkt me, omdat je vaak werkt met een klein en zeer betrokken team, en omdat je nauw samenwerkt met de ouders. Er is minder regeldruk dus meer effectieve tijd om met de clienten door te brengen.

Ik werk zelf wel bij een grote organisatie en vind het wel jammer dat er zoveel tijd op gaat aan dingen die ervoor zorgen dat je niet gewoon op de groep kan zijn, of een 1 op 1 gesprek kan voeren. Zorg is wel erg veranderd in de jaren dat ik er werk. Werkdruk is in die zin flink toegenomen vind ik.

Waar werk jij?

Uiteraard moet diegene de proeftijd doorkomen, 16 uur pw werken en een half jaar blijven. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:23

Wat voor dingen doel je dan op?
Hier ( Gelderland midden) ook wel wat grotere organisaties..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:28

Rapportage die je moet schrijven, teamtaken die uitgevoerd moeten worden (bijv. steeds meer administratie moet door groepsleiding uitgevoerd worden). Minder personeel op de werkvloer (uren weg bezuinigd) en andere clientenpopulatie die meer zorg vraagt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:58

Ik werk op een sglvg+ afdeling met 10 cliënten. Bijna altijd mannen. Diverse problematieken.
Ze hebben allemaal een juridische achtergrond.
Veel afwisseling. Elke dag is anders.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:23

Anoniem schreef:
Leuk hoor, al jullie reacties.
Mijn niveau is mbo4 met eventuele ambitie hbo te doen op den duur.

Mocht iemand mij eens op sleeptouw willen nemen ( als dat mag van de werkgever)....
Auto en tijd zijn aanwezig.

mee gaat niet in mijn functie, maar ik heb wel een filmpje voor je:
http://www.reinaerde.nl/home/vacatures- ... ns-kijken/

x_Ilse_x

Re: Gehandicapten zorg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:43

Interessant topic! Ik werk op dit moment met kinderen tot 12 jaar met ernstig meervoudige beperkingen. We bieden één op één begeleiding en de kinderen sluiten dagelijks aan bij de reguliere basisschool. Je bent naast het verzorgen ook heel erg met het leren en de ontwikkeling van de kinderen bezig. Dit maakt het werk heel leuk en afwisselend vind ik.

Met agressie heb ik niet eerder te maken gehad, dit komt bij onze doelgroep eigenlijk nooit voor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:45

En mochten er mensen bij Reinaerde willen solliciteren, stuur me dan een pbtje, dan verdelen we de bonus :)

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:31

Leuk, ik werk met lvg jongeren, en ook hier is elke dag anders.
Hebben jullie de eenmalige ort al terug gekregen? Kreeg net een voorbeeld berekening. Jezus van 2012 tm eind 2015 alle loonstrookjes bij elkaar speuren en alle ort optellen en daarvan 8.3 procent. Is er iemand die dit heeft berekend?
Ik zeg maar zo alle beetjes zijn mooi meegenomen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:35

byloulou schreef:
Leuk, ik werk met lvg jongeren, en ook hier is elke dag anders.
Hebben jullie de eenmalige ort al terug gekregen? Kreeg net een voorbeeld berekening. Jezus van 2012 tm eind 2015 alle loonstrookjes bij elkaar speuren en alle ort optellen en daarvan 8.3 procent. Is er iemand die dit heeft berekend?
Ik zeg maar zo alle beetjes zijn mooi meegenomen.

Heb er wel iets van gehoord en voor mij heel veel ort. Draaide toen slaapdiensten. Maar hoe of wat precies weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:04

Ik ben mij er zeer bewust van dat dit een ouder topic is maar ik ben op zoek naar ( recente) ervaringen..

Met name van bokkers die werken op groepen met mensen met NAH en op groepen met EMB clienten..

Hoe ziet jullie dag eruit, wat bevalt jullie juist goed en wat vinden jullie minder leuk?
Is de werkdruk heel hoog( er is veel personeelstekort?)
Met name mensen die geen verpleegkundige zijn, hoe ervaren jullie dit werk , krijg je genoeg begeleiding om ADL zorg te leren leveren en dergelijke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:20

Stoute schoenen aangetrokken en ik mag morgen voor een gesprek komen..
Ben erg benieuwd.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:22

Leuk waar heb je een gesprek?

Ik werk op een groep die een ernstig verstandelijk beperking hebben, moeilijk verstaanbaar gedrag en een aantal clienten hebben ook een vorm van autisme.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:07

Anoniem schreef:
Ben erg benieuwd.

Wat stoer gedaan!

Zelf werk ik al 5 jaar niet meer in de gehandicaptenzorg, echt volledig afgeknapt op alle regeltjes, en slecht management.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 06-09-22 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:46

Anoniem schreef:
Ben erg benieuwd.

Wat leuk, veel succes!

Ik heb jarenlang groepswerk gedaan. Eerst als invaller op verschillende groepen (ook emb), daarna voor vast op een groep met jongeren met een lvb en nu al weer een aantal jaren ambulant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:59

Antheman schreef:
Anoniem schreef:
Ben erg benieuwd.

Wat stoer gedaan!

Zelf werk ik al 5 jaar niet meer in de gehandicaptenzorg, echt volledig afgeknapt op alle regeltjes, en slecht management.

Wat jammer, binnen 1 specifieke organisatie of meerdere?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:05

Anoniem schreef:
Ben erg benieuwd.

Wat goed veel succes! Kans dat je wordt aangenomen is vrij groot alleen al vanwege heftige tekorten.

Ik werk straks in november alweer 5 jaar in de gehandicaptenzorg gericht op wonen. 4 jaar lang bij een organisatie maar dat is uiteindelijk geknapt door niet zulke leuke redenen dus sinds 4 maanden werk ik bij een andere organisatie. 3 maanden flex gedaan en nu al een locatie gevonden waar ik me erg thuis voel zowel bij collega's als de bewoners.

Het is wel soms wat zwaar. Het is daar normaal om 1 op 6 te draaien. Je moet vooral goed kunnen vooruit plannen en denken maar ook af en toe even flink loslaten. Ik moet echt nog heel veel leren hoor!

Maar ik hou van hard werken en ook wel van zelfstandig werken en lekker je eigen dienst invullen en bezig zijn met de bewoners. Ik ga er tot nu toe erg goed op! Bewoners variëren van veel zelfstandig kunnen doen naar afhankelijk van alles. Het is een leuke gemixte groep maar allemaal zitten ze wel op een matige beperking. Ook zit er 1 met NAH die vroeger dus gewoon normaal was en nu een zware beperking heeft. Ik heb met die persoon een hele leuke klik maar vindt het ook wel dichtbij komen omdat je weer dat iedereen het kan overkomen.

Qua organisatie moet ik zelf overal achteraan en flink voor mijzelf opkomen.

Het is een hele leuke en diverse wereld maar soms ook een hele harde wereld waar je wel mee om moet kunnen gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:42

Ik lees hier dingen die ik echt niet herken. Zoals slechte organisatie, harde wereld. Echt, dat hangt zo van de instelling af en de plek waar je werkt. Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Ik heb echt een fijne werkplek, leuke collega's, leuke cliënten. Hiervoor gewerkt bij een andere grote organisatie en daar ben ik gillend weg gerend na 6 maanden. Daar waren de voorwaarden om te werken echt niet ok. Mensen met zeer moeilijk verstaanbaar gedrag, heel veel agressie en team en gedragskundige zaten nooit op 1 lijn. Ook de communicatie met wonen was erg slecht. Ik was zo blij dat ik snel ander werk had gevonden. Daar ben ik nu 14 jaar inmiddels :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:44

Anoniem schreef:
Antheman schreef:

Wat stoer gedaan!

Wat jammer, binnen 1 specifieke organisatie of meerdere?

Ik heb ongeveer 20 jaar bij 1 grote organisatie gewerkt en 1,5 jaar bij een kleine andere organisatie.

Ik kon t niet meer. Echt niet. Ben nu zzp er.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 06-09-22 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:34

SusanH schreef:
Ik lees hier dingen die ik echt niet herken. Zoals slechte organisatie, harde wereld. Echt, dat hangt zo van de instelling af en de plek waar je werkt. Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Ik heb echt een fijne werkplek, leuke collega's, leuke cliënten. Hiervoor gewerkt bij een andere grote organisatie en daar ben ik gillend weg gerend na 6 maanden. Daar waren de voorwaarden om te werken echt niet ok. Mensen met zeer moeilijk verstaanbaar gedrag, heel veel agressie en team en gedragskundige zaten nooit op 1 lijn. Ook de communicatie met wonen was erg slecht. Ik was zo blij dat ik snel ander werk had gevonden. Daar ben ik nu 14 jaar inmiddels :j

Harde wereld vindt ik persoonlijk soms wel met schrijende gevallen waar je je echt wel overheen moet zetten en tegen moet kunnen. En ook tegen bepaalde feedback en het overlijden van bewoners en alles wat erbij komt kijken.

Helaas is de organisatie waar ik zit soms wel even slecht in communicatie omdat er zoveel afdelingen zijn voor 1 persoon. Maar niet dat ik er last van heb alleen soms merk ik wel eens irritaties tussen begeleiders en zorgmanagers. Ook wel locaties waar het echt een grote bende is maar daar wil ik niet meer heen dat werkt totaal niet prettig.

En soms idd mensen met agressie wat je dan niet weet en dan sta je er alleen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:12

Dat is gewoon slechte overdracht. En niet goed inwerken van een collega. Alleen staan bij agressie en geen duidelijk plan van aanpak, of collega's die je te hulp kan vragen is gewoon niet ok.

En schrijnende gevallen, wij hebben soms ook clienten waarvoor de zorg en ondersteuning die wij kunnen bieden niet meer passend is. Bijvoorbeeld als iemand ouder wordt en meer zorgafhankelijk. Dat is soms lastig. Maar als je een goed team hebt, en een organisatie die achter je staat, plus goed contact met cliënt vertegenwoordigers, dan voel je je gesteund en weet je dat je het beste doet wat in je vermogen ligt. De cliënt die voelt dat ook. Dat je dan soms afscheid moet nemen is niet makkelijk, maar dat hoort bij het werk. Daar moet je op een professionele manier mee om kunnen gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:28

SusanH schreef:
Dat is gewoon slechte overdracht. En niet goed inwerken van een collega. Alleen staan bij agressie en geen duidelijk plan van aanpak, of collega's die je te hulp kan vragen is gewoon niet ok.

En schrijnende gevallen, wij hebben soms ook clienten waarvoor de zorg en ondersteuning die wij kunnen bieden niet meer passend is. Bijvoorbeeld als iemand ouder wordt en meer zorgafhankelijk. Dat is soms lastig. Maar als je een goed team hebt, en een organisatie die achter je staat, plus goed contact met cliënt vertegenwoordigers, dan voel je je gesteund en weet je dat je het beste doet wat in je vermogen ligt. De cliënt die voelt dat ook. Dat je dan soms afscheid moet nemen is niet makkelijk, maar dat hoort bij het werk. Daar moet je op een professionele manier mee om kunnen gaan.

Ja inwerken heb ik ook nooit echt goed gehad viel mij ook tegen. Groepen met agressie ga ik ook niet meer heen maar soms kom je spontaan voor een verassing te staan voelde me daar ook niet prettig bij. Nu weiger ik als ik samen sta met een vaste om de cliënten die agressie vertonen die te verzorgen. Ik als flexer ben dan ook onbekend wat ook een enorme trigger kan zijn. Maar ik ben niet aan het werk om geslagen te worden. Flexers worden ook wel flink in het diepe gegooid. Ik sprak er laatst 1 die dus ontslag gaat nemen vanwege de slechte communicatie wat gewoon ontzettend zonde is dat mensen daardoor weglopen. Die kreeg ook geen contact met haar werkgever.

Nu heb ik gelukkig een vaste groep wat bij mij past waar ik wel alle tijd krijg en ingewerkt wordt. Daar is alles gelukkig op orde. Al hoor ik wel dat zorgmanagers nog wat meer zich moeten laten zien.

Dat mis ik wel aan een kleine organisatie daar was alles binnen no time overlegd en geregeld. Hier gaan er weken overheen. En je moet echt goed voor jezelf opkomen , doe je dat niet dan komt er ook niemand zeg maar.

Met het overlijden ben ik op mijn vorige werkplek heel slecht behandeld en aan mijn lot overgelaten. Dat is bij deze organisatie gelukkig wel anders en hebben ze speciale hulplijnen voor. Ik ga nu ook nog hulp ervoor vragen al is het op een andere plek gebeurd. Ik ben vooral best wel getraumatiseerd en de grond ingetrapt ermee dus als een organisatie slecht handeld kan dat je met zulke situatie echt maken of breken.

Helemaal als je jong bent moet je niet aan je lot worden over gelaten. Ik ken er maar weinig die zeggen oh als er iemand overlijd doe ik dat wel even. Er zit vooral bij jonge mensen best veel spanning bij en toch ook de hoop dat als ze het gebeurd ze hopelijk samen staan met iemand die al veel ervaring heeft. Zouden ze op scholen al aandacht aan moeten besteden gebeurd ook veel te weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:21

Ik heb net een erg leuk gesprek gehad en mag volgende week op de groep eens meekijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:07

Leuk!

Overlijden is gewoon iets wat heel naar is om mee te maken en gelukkig hebben we er weinig ervaring mee op mijn werkplek omdat het niet geregeld voorkomt. Allerbelangrijkste is duidelijk stappenplan wie doet wat. Dat moet je van tevorena helder hebben. En een team waarin je dingen veilig kunt delen.
Reden: Naam verwijderd

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:27

Leuk! Op wat voor groep mag je meekijken?
Reden: Naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:31

Een emb groep. Daar ging ik ook specifiek voor kennismaken.