Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarjanB schreef:Jemig TS wat een nare situatie! Ik mis in je laatste bericht eigenlijk een optie 5, 1 waarin je wel gaat praten met de vertrouwenspersoon/andere bazen en hij op staande voet wordt ontslagen/uit het bedrijf wordt gegooid. Zijn gedrag kan namelijk echt niet en gok dat ze op basis hiervan juridisch ook nog eens sterk staan. Enige nadeel is dat het hoe dan ook een zware periode voor je zal gaan worden. Denk eigenlijk dat er 2 keuzes zijn, 1 er blijven werken en actie ondernemen of voor de makkelijkere weg gaan en elders solliciteren. In het laatste geval kan hij je alsnog lastig gaan vallen en zou dan een melding maken bij de politie van stalken (iets wat hij nu eigenlijk ook al doet)
Monster_tos schreef:Optie 5 ben ik eigenlijk ook wel voor.. Het kan toch niet zijn dat hij hier zomaar mee wegkomt terwijl jij je baan kwijt bent. Heb je het juridisch loket al gebeld? Zij kunnen je hier vast ook goed advies ingeven wat betreft hoe sterk je staat qua rechten.
Ersina schreef:Monster_tos schreef:Optie 5 ben ik eigenlijk ook wel voor.. Het kan toch niet zijn dat hij hier zomaar mee wegkomt terwijl jij je baan kwijt bent. Heb je het juridisch loket al gebeld? Zij kunnen je hier vast ook goed advies ingeven wat betreft hoe sterk je staat qua rechten.
Een persoon van het juridisch loket zou haar contract moeten doorzien( iets wat niet mogelijk is) Er zijn bedrijven die relaties op de werkvloer verbieden. In dit geval kan zij EN haar ex aangepakt worden.
Schaduw2017 schreef:De vertrouwenspersoon is dan ook iemand waarmee ik het goed kan vinden. Ik vind het juist daarom lastig om met haar te praten erover, ik had dan liever iemand gehad die er wat meer vanaf staat of waarmee het contact zakelijker is. Ik vind het lastig uitleggen maar het voelt te persoonlijk om dit te bespreken met diegene.
Monster_tos schreef:Een persoon van het juridisch loket zou haar contract moeten doorzien( iets wat niet mogelijk is) Er zijn bedrijven die relaties op de werkvloer verbieden. In dit geval kan zij EN haar ex aangepakt worden.
Even uit intresse hoor, maar waarom is dat niet mogelijk? Ik neem aan dat TS zelf een versie van haar contract heeft?
Ersina schreef:TS je schrijft dat je zakelijk bent. Nergens lees ik het uit terug dat dit blijkt. Wat in het verleden gebeurd is, moet je op een gegeven moment los kunnen laten. De situatie waar je nu in zit heb je zelf gecreëerd, dus onder het mom ongewenste intimidaties, zou ik het zelf niet plaatsen. Wat zou ik doen? Niet toelaten dat een ex mij whats appt of belt! 1 telefoon voor werk, 1 voor privé. Geen woorden vuil maken aan het verleden. Dreigen vind ik iets voor kinderen. Je moet waar kunnen maken, wat je beloofd. Dus als je zegt dat je weg gaat als dit of dat gebeurt, het ook doen. Dat is een reputatie (doen wat je zegt) die je in de jaren opbouwt. Ik denk dat jij het bij dreigen houden dat is ook iets wat mensen onthouden. Weggaan zou ik niet in deze situatie, want je kan wel degelijk tonen (niet zeggen) dat je verandert bent. Gedraag je dan niet als een kind door excuses te verzinnen, waarom contact zo vreselijk nodig is met hem. Of geef je de andere bazen ook zoveel aandacht? Misschien heb je het zelf niet door , maar door zijn apps te bewaren, geef je iemand die echt om je geeft ook geen ruimte. Ik zou mijn man heel wat verwijten, als ik apps vind van iemand die verliefd op hem is. Aan verliefdheid kan je niets doen, hoe je ermee om gaat wel en jij neemt 50% schuld op je door die apps te bewaren (om eventueel te dreigen?)Aan wie moet je bewijzen dat je niet in gaat op zijn verklaringen? Mensen zien dat aan je houding, een app stelt niets voor. Nogmaals, persoonlijk zou ik ze niet ontvangen, of negeren en wissen. Je 1e optie is in mijn ogen het eerlijks. Je mag best irritatie voelen ,voor een situatie die je zelf gecreëerd hebt.
Het gaat echter voorbij, als je je echt zakelijk opstelt.
GDG schreef:Met een geschiedenis van 8,5 jaar lang 'nee' zeggen en toch weer 'ja' doen is het niet zo vreemd dat hij doorgaat met zijn kant van het gedrag. Ik heb het idee dat jij niet duidelijk bent (niet duidelijker dan alle andere keren dat je 'nee' zei en daar weer op terugkwam in elk geval) en ook niet duidelijk dúrft te zijn. Jij probeert het maar te negeren en hoopt dat het daarmee weggaat. Maar het, of hij, gaat niet weg en dat is wel duidelijk nu lijkt me.
Volgens mij is het tijd om zelf heel duidelijk te worden naar hem (en misschien ook naar jezelf?).