Qerty schreef:Misschien begrijp ik het niet goed, maar zoals ik het lees heb je aan het begin van je stage een contract getekend.
Als je mijn stagiaire zou zijn zou ik het geen slimme zet van je vinden om dan 1 dag voor het eind van je 'officiele' periode ineens te gaan morren over de financiele afspraken.
Ik heb ook evenementen stages gelopen. De evenementen zijn de kersen op de taart, ja heel hard bikkelen, maar ook waar je het uiteindelijk voor doet, dus had het er graag voor over om dan wat langer te blijven. Zo lang je nog ingeschreven staat bij je opleiding is dat verzekeringstechnisch ook geen bezwaar. Ander verhaal wordt het als je per 1 augustus niet meer studeert, maar dat is vast niet het geval.
Inmiddels werk ik ook veel met stagiaires. En als de uitvoeringsperiode buiten hun officiele stage periode valt zal ik bij aanvang altijd aanraden langer te blijven, zoals jouw stagebedrijf dus ook heeft gedaan.
Willen ze dat niet, prima, hun verlies. Als iemand zo goed bevalt dat ik hem/haar er bij volgende evenementen weer bij wil hebben zal dat altijd om betaalde opdracht gaan, maar omdat je zoals al eerder gezegd bij aanvang nooit van een stagiaire weet of die een meerwaarde of een extra belasting betekent zou ik vooraf nooit iets vastleggen dat diegene het eind van de stage op de loonlijst komt te staan.
Ik zou er nu echt niet over beginnen. Als je het bij mij zou doen zou dat echt wel een afknapper zijn, met name vanwege de timing en omdat er simpelweg al andere afspraken liggen.
Als je het werk ook in 3 dagen kunt doen zou ik eerder daar op inzetten en kijken of het mogelijk is om minder dagen te werken.
Behalve ervaring opdoen is stage lopen in de evenementensector ook een goede manier om jezelf te laten zien en te promoten. Ja, ik heb tijdens mijn studie best vaak voor heeeel weinig heel hard gewerkt. Maar dat heeft zich wel uitbetaald, in die zin dat ik vanaf mijn derde jaar betaalde klussen kreeg aangeboden.
Voila! dit dus
je netwerk is veel belangrijk.
of als je je teen gestoten hebt.
en ik was toen ook 19 en betaalde mijn paard zelf.