Zelfs als je er niet echt op HBO niveau hoeft te werken denk ik wel dat de cultuur an sich een goede leerervaring is!
Qua prijzen valt het mij nog mee, denk dat je hier in Canada ook meer betaald
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dus ik was meteen verliefd (kleine note: ja ik ben nog steeds een soort pennygirl, excuses als je hier niet tegen kan, this is who I am). Dus ik lekker mijn nieuwe polo paardje poetsen en bandage om en tuig om. Even over het tuig. Het is inderdaad vrij anders dan het tuig dat ik gewend ben. Het zadel moet veel verder naar voren dan bij een dressuur of springzadel, het ligt echt over de schoft. Ook heb je een soort borsttuig, volgensmij is dat wat je met mennen ook hebt. Ook heb je een singel, en dan nog een singel die hierover heen gaat, dit om er zeker van te zijn dat het zadel niet af kan gaan. Alle polo paarden hebben een martingaal, ook hebben ze bijna allemaal running reins. Ik weet niet of er ook een Nederlandse benaming voor is, het zijn in ieder geval extra teugels.

De strengen zijn lange leren riemen(?) welke van het borsttuig naar de wagen lopen. Zo trekt het paard dus met het borsttuig om de wagen naar voren te krijgen.
Ik denk dat het vooral komt door alle nieuwe indrukken, andere cultuur en omdat ik hier helemaal alleen zit zonder iemand die ik ken en waarbij ik echt mezelf kan zijn. Is ook de eerste keer voor mij alleen in het buitenland dus is allemaal even wennen, dus daar zat ik afgelopen week een beetje mee. Hierbij mijn dagverslag:
. Hij was in ieder geval enthousiast want hij komt dit weekend weer terug voor een les. Hierna heb ik nog een hele gezellige avond gehad op stal en hebben we met z'n alle wat gedronken. 

. Zij runnen namelijk de stal en zijn verantwoordelijk voor de paarden en wat ermee gebeurd. Dus ik had 1 van die jongens een berichtje gestuurd of ik kon langs komen om te rijden en kreeg meteen reactie dat ze dat erg gezellig vonden en dat dat natuurlijk kon. Dus ik meteen op mijn mountainbike naar stal gefietst. Één van de jongens vertelde me dat hij vandaag met mij zou rijden om uit te leggen want we gingen vandaag de paarden echt trainen. Ik kreeg twee paarden, hij nam 3 paarden. Dus paarden opgezadeld en toen kreeg ik uitgelegd hoe je de teugels op de 'polo manier' vasthoudt. Je hebt de teugels in je linker hand en tussen je duim en wijsvinger heb je de bovenste teugels en tussen je wijs en middel vinger heb je de andere teugels, want polo paarden worden altijd met twee teugels gereden. In de andere hand kreeg ik een halstertouw van het paard dat ik zou "leiden". We stapte naar de trainingsbaan, het is zeg maar een soort atletiekbaan vorm, hoe leg je zo iets uit, gras in het midden en daaromheen een pad van houtsnippers waarop je rijdt in rondjes. We begonnen met 10 minuten stappen, hierna 20 minuten achter elkaar galopperen en hierna weer 10 minuten stappen en dat was de training. Dat 20 minuten galopperen begon op een gegeven moment wel pijn te doen aan mijn billen
Ik rij normaal altijd met rijbroek met leren zitvlak, maar hier heeft niemand een rijbroek en iedereen rijdt in spijkerbroek, dus doe ik ook maar vrolijk mee. Wat wel grappig was, we reden ook maar 1 kant op, dus je rijdt maar op 1 hand met die paarden, ik zal volgende keer even vragen of ze ze ook wel eens de andere kant op trainen. Het paard ernaast laten rennen aan het halstertouw ging trouwens prima, die paarden zijn zo ontzettend braaf, snap er nog steeds niks van, heb nog nooit zulke paarden gezien.
Dus toen weer hetzelfde verhaal 10 minuten stappen, 20 minuten galopperen en daarna weer 10 minuten stappen. Sam vertelde me ook dat als er tijd was ik altijd langs kon komen om paarden de rijden als ik wilde, dus dat is in ieder geval leuk om te horen

ik volg jouw avontuur!