Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marie111 schreef:Verder zijn wij van mening zijn dat grootouders moeten genieten van kleinkinderen en niet meer hoeven op te voeden. Daarom bewust gekozen voor het kinderdagverblijf. Altijd verzekerd van opvang. Ook in vakanties. En toen ze naar school gingen, 3 middagen BSO.
Die van mij heeft nogal moeite met het idee dat ze geen vaste oppas zal zijn.
Marie111 schreef:Verder zijn wij van mening zijn dat grootouders moeten genieten van kleinkinderen en niet meer hoeven op te voeden. Daarom bewust gekozen voor het kinderdagverblijf. Altijd verzekerd van opvang. Ook in vakanties. En toen ze naar school gingen, 3 middagen BSO.
Bijzondere beredenering
hesterve schreef:Wij hebben 1 zoontje en werk 4 tot 5 dagen per week. Mn man ook. Mijn functie kan niet minder dan in 4 dagen, wel kan ik in de rustigere periode van het jaar ook een aantal x 3 dagen werken maar daar staat dus tegenover dat in de drukke periode ik 5 dagen werk.
Ik vind t best wel te doen nu hij nog jong is ( hij is net 2 geworden) . We hebben een hele lieve gastouder die bij ons om de hoek woont en waar hij altijd welkom is. Dat flexibele geeft ons veel rust. Geen stress wanneer en wie hem opvangt, onze gastouder is bijna altijd beschikbaar. Als wij andere weken op vakantie gaan dan hen dan is er een vervangende gastouder die een paar straten verder woont. Ook eet hij s avonds daar want half 7-7uur vind ik te laat voor hem om avond eten te eten en dat is bij hen geen enkel probleem. Hij is daar bijna onderdeel van het gezin geworden, gaat ook met veel plezier daarheen. We hebben denk ik wel heel veel geluk een gastouder te hebben die zo veel op 1 lijn zit met onze ideeen .
Als hij ouder wordt wil ik wel mn werk zo vormgeven dat ik een aantal dagen hem van school kan halen en de middag met hem kan doorbrengen. Sport, zwemles en vriendjes die komen spelen vind ik ook belangrijk en daar moet dan wel de gelegenheid voor gecreeerd worden. Waarschijnlijk betekend het dan dat ik met mn huidige baan stop en wat anders ga doen.
Ragdollcat schreef:hesterve schreef:Wij hebben 1 zoontje en werk 4 tot 5 dagen per week. Mn man ook. Mijn functie kan niet minder dan in 4 dagen, wel kan ik in de rustigere periode van het jaar ook een aantal x 3 dagen werken maar daar staat dus tegenover dat in de drukke periode ik 5 dagen werk.
Ik vind t best wel te doen nu hij nog jong is ( hij is net 2 geworden) . We hebben een hele lieve gastouder die bij ons om de hoek woont en waar hij altijd welkom is. Dat flexibele geeft ons veel rust. Geen stress wanneer en wie hem opvangt, onze gastouder is bijna altijd beschikbaar. Als wij andere weken op vakantie gaan dan hen dan is er een vervangende gastouder die een paar straten verder woont. Ook eet hij s avonds daar want half 7-7uur vind ik te laat voor hem om avond eten te eten en dat is bij hen geen enkel probleem. Hij is daar bijna onderdeel van het gezin geworden, gaat ook met veel plezier daarheen. We hebben denk ik wel heel veel geluk een gastouder te hebben die zo veel op 1 lijn zit met onze ideeen .
Als hij ouder wordt wil ik wel mn werk zo vormgeven dat ik een aantal dagen hem van school kan halen en de middag met hem kan doorbrengen. Sport, zwemles en vriendjes die komen spelen vind ik ook belangrijk en daar moet dan wel de gelegenheid voor gecreeerd worden. Waarschijnlijk betekend het dan dat ik met mn huidige baan stop en wat anders ga doen.
Sorry, maar dan zie je jouw kind nauwelijks en zelfs met het avondeten ben je er niet bij.
Dan vraag ik mij af waarom men kinderen wil, want de eerste jaren zijn zo voorbij en kan nooit meer ingehaald worden.
Ik zal wel bokt over mij heen krijgen.......maar ik vind dit toch wel te........of zie ik het verkeerd?
maar wij zijn ook z'n hele eerste jaar om de beurt thuis geweest. Ik het eerste half jaar en m'n man het tweede half jaar. Werd ons wel een beetje in de schoot geworpen maar we hadden het niet anders gewild
verootjoo schreef:Ik zou dat ook niet kunnenmaar wij zijn ook z'n hele eerste jaar om de beurt thuis geweest. Ik het eerste half jaar en m'n man het tweede half jaar. Werd ons wel een beetje in de schoot geworpen maar we hadden het niet anders gewild
![]()
Ik wil niks missen van m'n kind. Ik wil m zelf alles voor het eerst zien doen en niet van de opvang moeten horen dat ie kan draaien/kruipen/lopen etc...
Ragdollcat schreef:verootjoo schreef:Ik zou dat ook niet kunnenmaar wij zijn ook z'n hele eerste jaar om de beurt thuis geweest. Ik het eerste half jaar en m'n man het tweede half jaar. Werd ons wel een beetje in de schoot geworpen maar we hadden het niet anders gewild
![]()
Ik wil niks missen van m'n kind. Ik wil m zelf alles voor het eerst zien doen en niet van de opvang moeten horen dat ie kan draaien/kruipen/lopen etc...
Dat dus en dat is toch heel erg vind ik, dat je alles moet aanhoren van wat ie voor het eerst deed en kan.
.
caro29 schreef:Ik zou hem ook graag thuis houden, zien lopen kruipen enz maar ja dan moet ik ontslag nemen, huis verkopen en geen idee waar ik dan moet wonen. Daarom prop ik dan maar zoveel mogelijk uur in een dag waardoor ik minimaal 3 dagen in de week thuis ben. Had liever gehad dat vader in beeld was en dat hij minder naar de opvang moest maar ja ik moet het zo oplossen
caro29 schreef:Ik zou hem ook graag thuis houden, zien lopen kruipen enz maar ja dan moet ik ontslag nemen, huis verkopen en geen idee waar ik dan moet wonen. Daarom prop ik dan maar zoveel mogelijk uur in een dag waardoor ik minimaal 3 dagen in de week thuis ben. Had liever gehad dat vader in beeld was en dat hij minder naar de opvang moest maar ja ik moet het zo oplossen
in je eentje is het al moeilijk zat