Fijn dat anderen dit ook een maatschappelijk belangrijk onderwerp vinden! Daar doen we het voor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Qerty schreef:bigone schreef:En dit is een Universitair onderzoek?? Netjes begonnen met invullen maar ook halverwege toch echt afgehaakt, waarom? Omdat de vraagstelling me heel erg tegen ging staan.
Wat is er mis met de vraagstelling dan?
Ik merkte ook dat sommige vragen mij tegenstonden, bijna irriteerden, maar dat kwam toch echt omdat ik moest nadenken over iets waar ik nog nooit bij heb stilgestaan en er achter kwam dat mijn antwoorden soms anders waren dan ik van mezelf had verwacht.
Ik vond het in ieder geval een interessante lijst om in te vullen.
Succes met je onderzoek!
Damned schreef:Maar het is toch duidelijk? Er is een stelling en jij moet zeggen in hoe ver je het er mee eens/oneens bent?
Ik dacht dat ik redelijk star was door wat autistische trekjes, maar jeetje zeg
SavannahNx schreef:De 2 casussen waren precies hetzelfde. Alleen 2 verschillende namen maar precies hetzelfde verhaal beetje apart. Heb hem wel helemaal voor je ingevuld! Ben ook benieuwd naar de resultaten.
beatje schreef:Damned schreef:Maar het is toch duidelijk? Er is een stelling en jij moet zeggen in hoe ver je het er mee eens/oneens bent?
Ik dacht dat ik redelijk star was door wat autistische trekjes, maar jeetje zeg
Als je ergens geen idee of mening over hebt kan je ook niet zeggen in hoever je het ermee eens bent.Ik kan best die enquette invullen ,maar maar aan klakkeloos vakjes aan klikken heeft denk ik niemand iets.
Maar ik ben geen autist,dus het zal voor mij niet beelddenkend genoeg zijn.
Damned schreef:Ingevuld!
Ik vraag me wel heeel sterk af wat er in godsnaam mis zou zijn met de vragen?Ik zat de hele tijd te wachten op het gedeelte waarvan heel bokt bij moest afhaken, maar ik vond niets
. Opeens was het gedaan haha. Hebben jullie nog nog nooit een enquete ingevuld?
Ts: lijkt me een heel interessant onderzoek!
eind augustus hoop ik mijn research article in te leveren voor mogelijke publicatie. NadjaNadja schreef:Veel dingen worden als een feit gepresenteerd (bijv. vraag 15). Ik heb juist vanuit wetenschappelijke benadering geleerd dat men geen uitspraken hoort te doen over dingen waar men geen kennis over heeft. Daarnaast zijn feiten feiten en maakt het niet uit of ik het daarmee eens ben of niet, het is gewoon zo. Je had het misschien beter kunnen veranderen in 'Ik denk dat...'. Dan zou je namelijk wel iets kunnen antwoorden (of ik dan in ieder geval).
verootjoo schreef:NadjaNadja schreef:Veel dingen worden als een feit gepresenteerd (bijv. vraag 15). Ik heb juist vanuit wetenschappelijke benadering geleerd dat men geen uitspraken hoort te doen over dingen waar men geen kennis over heeft. Daarnaast zijn feiten feiten en maakt het niet uit of ik het daarmee eens ben of niet, het is gewoon zo. Je had het misschien beter kunnen veranderen in 'Ik denk dat...'. Dan zou je namelijk wel iets kunnen antwoorden (of ik dan in ieder geval).
Het zijn geen feiten, het zijn stellingen...
En je kan de vraagstelling niet veranderen, zoals eerder gezegd kun je dan de sensitiviteit en specificiteit niet meer garanderen.
NadjaNadja schreef:Spoiler:
De meeste mannen die verkracht zijn hebben een geschiedenis van promiscuïteit
Dit is een feit, het valt namelijk te onderzoeken. Ik heb hier geen onderzoek naar gedaan en ook nog nooit een onderzoek over gelezen dus het is niet aan mij te zeggen of ik het er mee eens ben. Het is namelijk zo, of het is niet zo.
.