HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleanne16

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:33

Ik meld me ook!
Ik ga accountancy doen op het Windesheim in Zwolle. Ik blijf nog wel thuis wonen :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:35

Eleanne16 schreef:
Ik meld me ook!
Ik ga accountancy doen op het Windesheim in Zwolle. Ik blijf nog wel thuis wonen :)

Wat leuk! Ik zit ook op het windesheim :)

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:40

Melisssx schreef:
Eleanne16 schreef:
Ik meld me ook!

Wat leuk! Ik zit ook op het windesheim :)

Toevallig hahaa. Hoe vind je het windesheim?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 00:16

iiSunshine schreef:
badeendje schreef:
[quote="iiSunshine"
Ik heb me ingeschreven voor biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Ben heel erg benieuwd.

Super leuke opleiding! Ik volg biologie als extra vak nu. Waar ga je heen?

Fijn dat jij er enthousiast over bent, het lijkt mij erg leuk. Ik ga naar het van Hall Larenstein in Leeuwarden.[/quote]

Hé die opleiding ga ik ook doen! Vorig jaar diermanagement gedaan maar wegens omstandigheden ben ik daar helaas mee gestopt. Nu een 2de poging, wel 2de jaars bij de studentenvereniging wat betekend dat ik wel intro ouder (mentor) wordt tijdens de introweek! Doe jij ook mee met de introweek? :)

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 00:32

Milando schreef:
Hier volgend jaar als het goed is 2e jaars voedingsmiddelentechnologie op het HVHL in Leeuwarden! *\%/*

toevallig, zelfde school als waar ik heen ga :)

michelle: ik heb nog niks gehoord over een intro week. heb ik iets gemist? :?

edit: logisch dat ik nog niks daar over heb gehoord, ben natuurlijk ook nog niet aangenomen aangezien mijn diploma nog niet is geverifieerd. kun je er wat over vertellen?

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:56

iiSunshine schreef:
Milando schreef:
Hier volgend jaar als het goed is 2e jaars voedingsmiddelentechnologie op het HVHL in Leeuwarden! *\%/*

toevallig, zelfde school als waar ik heen ga :)

michelle: ik heb nog niks gehoord over een intro week. heb ik iets gemist? :?

edit: logisch dat ik nog niks daar over heb gehoord, ben natuurlijk ook nog niet aangenomen aangezien mijn diploma nog niet is geverifieerd. kun je er wat over vertellen?

Ja, leuk! Vind het altijd een erg gezellige school :)

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:47

NinkeG schreef:
Dusteyes schreef:
Haha ik hoop nog op de campus te komen aangezien ik op de wachtlijst sta :=
Zat stiekem even op je profiel te kijken en wat een leuke Haflinger heb je! <3

Dankje :)
Ze verhuist ook mee haha!
Ik hoop dat er nog een plek vrij komt, blijf je anders thuis wonen of ga je iets anders in de buurt zoeken?

Aahh super leuk!! Konden die van mij maar mee... vond het een beetje duur, anders had ik ze ook mee genomen! :( Jaa idd ik hoop het ook enorm! Lijkt me erg leuk en gezellig tussen alle eerste jaars! *\o/*

LidyK97 schreef:
Welkom allen!!!

Hoop dat het nog lukt Nöelle!
Lijkt me trouwens zo gaaf om een campus te hebben en daar dan te wonen :)

Jaa mij ook!! Zo lekker dicht bij school en je kent iedereen dan al super snel :D We gaan het zien, nu maar duimen +:)+

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:56

Eleanne16 schreef:

Ehm.. ja. Ik zal er niet te veel over zeggen maar de organisatie heeft wel wat verbeterpunten. Ik studeerde met een functiebeperking en kwam er aan het eind van het jaar achter dat mijn slb-er daarover gaat en me had moeten helpen. Dat soort dingen :P Je moet alles zelf uitzoeken en regelen.

Verder is het een prima school hoor. Meeste docenten zijn gewoon professioneel etc.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:43

Ik kom uit Rotterdam en daar zijn de meeste stallingen bizar duur, voor mij straks juist goedkoper en anders zie ik haar maar 2 keer in de week..

Jammer dat ze niet meekunnen!

theadora99 schreef:
Na 3x niet toegelaten te zijn op de opleiding die ik wilde doen ga ik nu de lerarenopleiding wiskundedocent volgen!

Welke opleiding wilde je eigenlijk gaan doen? Vervelend dat je afgewezen bent :n
Hopelijk ga je het ook naar je zin hebben bij deze opleiding, lijkt me erg lastig .. wiskundedocent

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:28

NinkeG schreef:
theadora99 schreef:
Na 3x niet toegelaten te zijn op de opleiding die ik wilde doen ga ik nu de lerarenopleiding wiskundedocent volgen!

Welke opleiding wilde je eigenlijk gaan doen? Vervelend dat je afgewezen bent :n
Hopelijk ga je het ook naar je zin hebben bij deze opleiding, lijkt me erg lastig .. wiskundedocent

Ik wilde graag diergeneeskunde doen! Ja lijkt me lastig, maar wel heel leuk haha, vind wiskunde heel leuk.

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:29

Melisssx schreef:
Eleanne16 schreef:

Ehm.. ja. Ik zal er niet te veel over zeggen maar de organisatie heeft wel wat verbeterpunten. Ik studeerde met een functiebeperking en kwam er aan het eind van het jaar achter dat mijn slb-er daarover gaat en me had moeten helpen. Dat soort dingen :P Je moet alles zelf uitzoeken en regelen.

Verder is het een prima school hoor. Meeste docenten zijn gewoon professioneel etc.

Oke dankje dat is wel handig om te weten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:15

Organiseert jullie opleiding een introductiekamp en gaan jullie erheen?
Ik zag het eerst niet zo zitten maar hoorde van mijn huisgenoten dat het echt super leuk is dus heb me nu wel ingeschreven :j

Heb echt al zin in school!!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:21

Mijn school deed dat inderdaad, een weekeind. Ik ben niet geweest, maar heb inderdaad volgens klasgenoten veel gemist. Ik zou het je dus wel aanraden.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:45

Wij hebben een intro dag, dan maandje college en eind september intro weekend! Weet van mn jaartje uni dat het echt heel leuk is, ook als je niet van feesten enz houdt (zoals ik)

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:30

Hoii, ik kom mij ook melden hier. Na 2 mislukte pogingen, journalistiek (negatief bsa) en lerarenopleiding Nederlands (verkeerde keuze), ga ik in september beginnen aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie in Amsterdam. Niet op kamers voorlopig maar misschien wel als ik het eerste jaar doorkom en iets kan vinden in Amsterdam.

Volgende week de studiekeuzecheck doen... Ben nu al zenuwachtig. Moeten 1 opdracht als huiswerk maken, 2 toetsen maken en ook nog een groepsopdracht doen. Hopen dat alles goed gaat! In principe kunnen ze je niet weigeren als het geen loting is en je voor 1 mei was ingeschreven toch?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:08

Hoi, mag ik ook mee kletsen. Ik begin in september aan de lerarenopleiding Engels bij Hogeschool Utrecht. Ik heb er al heel veel zin in ondanks dat het best wel even reizen is. Deze week ben ik officieel toegelaten bij de matchingdag.

De school doet niet echt een intro week, meer gewoon 1 dag. Ik zag echter wel iets over een stadsintroductie in Utrecht. Dus misschien dat ik daar nog heen ga. Iemand hier die daar misschien ervaring mee heeft?

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:25

Ik meld me ook! Ik ga in september starten met de opleiding Kennismanager en docent richting recreatie- en gezelschapsdieren aan het Aeres in Wageningen.

Na een jaar gewerkt te hebben als paraveterinair heb ik nu weer enorm veel zin om te studeren. :D

Wij hebben 3 introdagen volgensmij..

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:31

Pluisje1998 schreef:
De school doet niet echt een intro week, meer gewoon 1 dag. Ik zag echter wel iets over een stadsintroductie in Utrecht. Dus misschien dat ik daar nog heen ga. Iemand hier die daar misschien ervaring mee heeft?

Ik heb 2 jaar geleden een introweek in Utrecht gedaan bij journalistiek. Wij gingen toen van maandag t/m woensdag op introkamp en op donderdag hadden we ook zo'n stadsintroductie. Geen idee of dat hetzelfde is maar was erg leuk toen! 's Ochtends een introductie op school en een rondleiding door het gebouw. Overdag moesten we allerlei opdrachten doen en die waren verspreid door de stad waardoor je gelijk alles een beetje leerde kennen. 's Avonds was er dan een feest, in ons geval op een boot maar dat was per opleiding nogal verschillend. En daarna was er nog een afterparty in Tivoli geloof ik maar die heb ik overgeslagen vanwege de laatste trein naar huis.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:35

xxxJulia schreef:
Hoii, ik kom mij ook melden hier. Na 2 mislukte pogingen, journalistiek (negatief bsa) en lerarenopleiding Nederlands (verkeerde keuze), ga ik in september beginnen aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie in Amsterdam. Niet op kamers voorlopig maar misschien wel als ik het eerste jaar doorkom en iets kan vinden in Amsterdam.

Volgende week de studiekeuzecheck doen... Ben nu al zenuwachtig. Moeten 1 opdracht als huiswerk maken, 2 toetsen maken en ook nog een groepsopdracht doen. Hopen dat alles goed gaat! In principe kunnen ze je niet weigeren als het geen loting is en je voor 1 mei was ingeschreven toch?

Nee, ze kunnen je niet weigeren idd ;) Je kan wel een negatief advies krijgen, maar je mag vervolgens zelf bepalen wat je daarmee doet. Bij mij stelde de studiekeuzecheck (van Communicatie, de zusteropleiding van MIC) niet zoveel voor. Zou me er zeker niet te druk over maken :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:08

Ik ga volgend jaar Social work doen op het Windesheim :)

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:09

theadora99 schreef:
Wij hebben een intro dag, dan maandje college en eind september intro weekend! Weet van mn jaartje uni dat het echt heel leuk is, ook als je niet van feesten enz houdt (zoals ik)

Ik heb de opleiding tot wiskunde docent ook nog een blauwe maandag gedaan op de HU. Ik vond er een hele leuke sfeer hangen (iedereen hielp elkaar) en ik had niet echt het idee, dat het ook echt mega feestgangers waren. Mijn klasgenoten toen waren naar mijn idee, niet echt macho types.

Ik ga trouwens per 1 september ook weer mijn studie oppakken na een jaar thuis te hebben gezeten door gezondheidsproblemen. Ik ga weer starten in het 3e jaar van de 2e graad docentenopleiding aardrijkskunde aan de HU, maar ik ga wel studeren met een functiebeperking o.a. een aangepast studieprogramma. Maar ik heb er weer heel veel zin in! Ook al vind ik het wel spannend, omdat mijn lijf nog niet zo top functioneerd en ik toch lang moet reizen.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:11

SophieFT schreef:

Hey, ik ook!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:24

Volgend jaar als tweedejaars V&M student aan Hogeschool Rotterdam, dus voor vragen kan je me een berichtje sturen. Mijn P kan ik niet meer halen, maar dat stelt ook niet zoveel voor. Het gaat er vooral om dat je de 48 studiepunten haalt, dan zit je safe. Na het eerste jaar kan je alles net zo vaak over doen tot je het uiteindelijk (alles) gehaald hebt. Een P is niks meer dan een bewijs dat je alle vakken uit het eerste jaar gehaald hebt, maar uiteindelijk krijg je geen diploma als je niet alles gehaald hebt... Oftewel, handig als je, je P hebt het eerste jaar (dit scheelt je werk in het tweede jaar). Alleen die 48 punten zijn veeeeel belangrijker!

Mijn klas is begonnen met 34 leerlingen en we zijn er nu nog met 10 over. Hiervan zijn er maar 1 of 2 die hun P nog in 1 jaar kunnen halen. Al hebben zij ook nog herkansingen deze periode, er is dus nog een kans dat niemand z'n P haalt...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:05

Melisssx schreef:
SophieFT schreef:

Hey, ik ook!

Wat toevallig!
Ben benieuwd hoe het gaat verlopen, aangezien wij in t eerste jaar van de nieuwe opleiding zitten :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:25

rocky_1995 schreef:
theadora99 schreef:

Ik heb de opleiding tot wiskunde docent ook nog een blauwe maandag gedaan op de HU. Ik vond er een hele leuke sfeer hangen (iedereen hielp elkaar) en ik had niet echt het idee, dat het ook echt mega feestgangers waren. Mijn klasgenoten toen waren naar mijn idee, niet echt macho types.

Ik ga trouwens per 1 september ook weer mijn studie oppakken na een jaar thuis te hebben gezeten door gezondheidsproblemen. Ik ga weer starten in het 3e jaar van de 2e graad docentenopleiding aardrijkskunde aan de HU, maar ik ga wel studeren met een functiebeperking o.a. een aangepast studieprogramma. Maar ik heb er weer heel veel zin in! Ook al vind ik het wel spannend, omdat mijn lijf nog niet zo top functioneerd en ik toch lang moet reizen.

Ohh leuk! Nee dat idee kreeg ik met matching en meeloop dag idd ook niet!